Wzór na ścisłe: szkolenie stacjonarne dla nauczycielek i nauczycieli

 

Jak zachęcać uczniów i uczennice do przedmiotów ścisłych? Co my – nauczycielki i nauczyciele – możemy robić, by wspierać młodzież w odkrywaniu swoich uzdolnień i predyspozycji do STEM?

To tylko niektóre z pytań, na które w trakcie projektu „Wzór na ścisłe” szukają odpowiedzi nauczycielki i nauczyciel z województwa mazowieckiego. W kursie internetowym, który jest sercem projektu, biorą udział 32 osoby. Swoją reprezentację mają Czernice Borowe, Mrozy, Sobolew, Konstancin-Jeziorna, Jelonki, Rogolin, Radom, Piastów, Pruszków, Sochaczew, Mława, Guzów, Wola Kiełpińska, Kobyłka, Otwock, Piekary, Wyszków, Siennica, Legionowo i Warszawa!

W czwartek 11 października część grupy spotkała się w Warszawie na szkoleniu stacjonarnym. Na wspólnych zajęciach nie zabrakło przestrzeni do zreflektowania własnych przekonań i postaw odnośnie tematu równości płci – uwspólniliśmy wiedzę dotyczącą stereotypów i uprzedzeń. Zajmowaliśmy się potrzebami, narzędziami i konsekwencjami wspierania równości płci na lekcjach z przedmiotów ścisłych. Pojawiły się też wątki edukacji globalnej. Wymienialiśmy się spostrzeżeniami i doświadczeniami z własnej praktyki. Dzięki spotkaniu „na żywo” mieliśmy okazję lepiej się poznać i zsieciować w ramach projektu.

Warsztat skończyliśmy z pomysłami na konkretne działania i z energią do zmian – „uświadomiłam sobie, jak ważne jest docenianie innych, będę doceniać”, „zauważyłam, że często działamy według stereotypów nawet nie wiedząc o tym”, „zwrócę większą uwagę w mojej pracy na równość płci i łamanie stereotypów”, „najważniejsze przesłanie: podążać za potrzebami dzieci i wspierać je w ich wyborach”, „do tych zmian w podejściu chcemy włączać rodziców”.

Przed nami dalsze moduły kursu internetowego i sprawdzenie nowych materiałów edukacyjnych – przewodników dla nauczycielek i nauczycieli oraz dla młodzieży, scenariuszy lekcji i kart pracy. Po zakończeniu projektu wszystkie materiały będą dostępne on-line, ale to właśnie uczestniczki/uczestnik projektu jako pierwsi zapoznają się z nimi i włączają do pracy z młodzieżą.

 

#Wzórnaścisłe #WNŚ #gigsproject

Projekt „Wzór na ścisłe” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej” i dofinansowany ze środków z budżetu Województwa Mazowieckiego oraz współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Serdecznie dziękujemy Clockwork za gościnność i udostępnienie przestrzeni na warsztat.