Biblioteczka kursu

Biblioteczka kursów e-learningowych z edukacji globalnej 

 

CZĘŚĆ 1: Kodeks informowania o krajach Południa

- Kodeks informowania o krajach Południa - wersja skrócona
- Kodeks w pełnej wersji wraz z komentarzem do niego  „Jak mówić o większości świata“ Instytutu Globalnej Odpowiedzialności 
- Kodeks informowania o krajach Południa - wersja dla młodzieży

- artykuł Marcina Wojtalika: „Edukacja globalna – odkryć na nowo rzetelność w opisywaniu krajów Południa”

CZĘŚĆ 2: Edukacja globalna

- publikacja wprowadzająca "Edukacja globalna na zajęciach przedmiotowych w szkole podstawowej"

- Artykuł „Twoje połączenie ze światem”

- Słowniczek pojęć związanych z edukacją globalną

- Animacja, która przedstawia podstawowe założenia edukacji globalnej: Po co nam edukacja globalna?”.  

- Skrót raportu „Edukacja globalna w szkole podstawowej”

- Przykładowe ćwiczenia dotyczące współzależności: „W globalnej sieci“ i „Twarze globalnyhch współzależności

CZĘŚĆ 3: Cele Zrównoważonego Rozwoju

- Filmik wprowadzający do tematyki Celów: „Cele Zrównoważonego Rozwoju“, UNICEF Polska (1:00)

- Animacja z udziałem Malali, laureatki Pokojowej Nagrody Nobla z 2014 roku, o wadze wspólnego uczestnictwa w realizacji Celów: „Malala przedstawia Największą Lekcję Świata“  The Global Goals (6:19)

- www.act4sdgs.org – strona, na której można zaczerpnąć inspiracje do działania lub zarejestrować już przeprowadzone aktywności  na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju

Artykuł nt. Zrównoważonego rozwoju w szkole, CEO 2018

- Wykład TED Johna Francisa pt. „Chodząc po ziemi... 17 lat milczenia”, w którym opowiada o chodzeniu, słuchaniu i szacunku do planety (19:20)

- Wykład TED Michaela Greena nt. Celów Zrównoważonego rozwoju (14:39)

Film tłumaczący pojęcie zrównoważonego rozwoju (8:13)

- Plansze z Celami Zrównoważonego Rozwoju

Część 4: Krytyczne myślenie

Animacja z serii TED-Ed History vs. Christopher Columbus” (6 min). 

Infografiką CEO nt. przekazów medialnych – uwzględnia ona wiadomości o różnych rodzajach informacji, których celem jest wprowadzenie odbiorcy w błąd, np. poprzez podszywanie się  pod prawdę w celu osiągnięcia konkretnego celu – politycznego czy ekonomicznego.