Program Działu Edukacji Globalnej i Ekologicznej
realizowany przez:
Biblioteczka kursu
Biblioteczka kursu
Biblioteczka kursów e-learningowych z edukacji globalnej
CZĘŚĆ 1: Kodeks informowania o krajach Południa
- Kodeks informowania o krajach Południa - wersja skrócona
- Kodeks w pełnej wersji wraz z komentarzem do niego „Jak mówić o większości świata“ Instytutu Globalnej Odpowiedzialności
- Kodeks informowania o krajach Południa - wersja dla młodzieży
- artykuł Marcina Wojtalika: „Edukacja globalna – odkryć na nowo rzetelność w opisywaniu krajów Południa”
CZĘŚĆ 2: Edukacja globalna
- publikacja wprowadzająca "Edukacja globalna na zajęciach przedmiotowych w szkole podstawowej"
- Artykuł „Twoje połączenie ze światem”
- Słowniczek pojęć związanych z edukacją globalną
- Animacja, która przedstawia podstawowe założenia edukacji globalnej: „Po co nam edukacja globalna?”.
- Skrót raportu „Edukacja globalna w szkole podstawowej”
- Przykładowe ćwiczenia dotyczące współzależności: „W globalnej sieci“ i „Twarze globalnyhch współzależności“
CZĘŚĆ 3: Cele Zrównoważonego Rozwoju
- Filmik wprowadzający do tematyki Celów: „Cele Zrównoważonego Rozwoju“, UNICEF Polska (1:00)
- Animacja z udziałem Malali, laureatki Pokojowej Nagrody Nobla z 2014 roku, o wadze wspólnego uczestnictwa w realizacji Celów: „Malala przedstawia Największą Lekcję Świata“ The Global Goals (6:19)
- www.act4sdgs.org – strona, na której można zaczerpnąć inspiracje do działania lub zarejestrować już przeprowadzone aktywności na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju
- Artykuł nt. Zrównoważonego rozwoju w szkole, CEO 2018
- Wykład TED Johna Francisa pt. „Chodząc po ziemi... 17 lat milczenia”, w którym opowiada o chodzeniu, słuchaniu i szacunku do planety (19:20)
- Wykład TED Michaela Greena nt. Celów Zrównoważonego rozwoju (14:39)
- Film tłumaczący pojęcie zrównoważonego rozwoju (8:13)
- Plansze z Celami Zrównoważonego Rozwoju
Część 4: Krytyczne myślenie
Animacja z serii TED-Ed „History vs. Christopher Columbus” (6 min).
Infografiką CEO nt. przekazów medialnych – uwzględnia ona wiadomości o różnych rodzajach informacji, których celem jest wprowadzenie odbiorcy w błąd, np. poprzez podszywanie się pod prawdę w celu osiągnięcia konkretnego celu – politycznego czy ekonomicznego.