Opis materiału
Narzędzia, jakimi dysponuje dyrektor szkoły, mogą pomóc zmniejszyć presję i rozsądnie zaplanować ostatnie miesiące roku szkolnego.
Nadszedł taki moment roku szkolnego, w którym nauczyciele i uczniowie intensywnie koncentrują się na przygotowaniach do egzaminów. Niestety często skutkuje to utratą kontroli nad innymi elementami kształcenia, których ani matura ani egzamin 8-klasisty nie weryfikują, za to są niezwykle ważne. Jak w tej sytuacji uczyć (się) efektywnie, ale nie tracić z oczu kwestii wychowawczych oraz kompetencji kluczowych?
O tym, w jaki sposób to robić opowiedzieli nasi eksperci:
- Zofia Steć – dyrektorka SP nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. J. Kusocińskiego w Sokołowie Podlaskim; trenerka i konsultantka współpracująca z CEO od 2003 r.
- Robert Kaśków – dyrektor I LO im. Jana Kasprowicza w Świdnicy, nauczyciel języka polskiego, etyki i filozofii, trener, wykładowca, samorządowiec.
- Dorota Pintal – dyrektorka Szkoły Podstawowej Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu. Nauczycielka chemii. Z CEO związana od 2010 roku, trenerka w programie Aktywna Edukacja, Szkoła dla Innowatora, Całościowy Rozwój Szkoły.
Podczas tego spotkania rozmawialiśmy o tym:
- jak zapobiegać kumulacji zadań przygotowawczych w ostatnich miesiącach roku szkolnego i jaka jest w tym rola dyrektora,
- jakimi narzędziami może się posłużyć dyrektor, by wspierać zarówno uczniów, jak i nauczycieli,
- rozwój jakich kompetencji jest w tym czasie pomijany. Nasi eksperci i ekspertki przedstawili także dobre praktyki związane z przygotowywaniem się do egzaminów oraz opowiedzieli jak z ich perspektywy wygląda ten szczególny okres.
Spotkanie poprowadził Przemysław Kluge, ekspert Centrum Edukacji Obywatelskiej ds. rozwoju dyrektorów szkół.