Nadchodzi egzamin. Jak dyrektor może wspierać uczniów i radę pedagogiczną?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 15.09.2022

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Narzędzia, jakimi dysponuje dyrektor szkoły, mogą pomóc zmniejszyć presję i rozsądnie zaplanować ostatnie miesiące roku szkolnego.

Nadszedł taki moment roku szkolnego, w którym nauczyciele i uczniowie intensywnie koncentrują się na przygotowaniach do egzaminów. Niestety często skutkuje to utratą kontroli nad innymi elementami kształcenia, których ani matura ani egzamin 8-klasisty nie weryfikują, za to są niezwykle ważne. Jak w tej sytuacji uczyć (się) efektywnie, ale nie tracić z oczu kwestii wychowawczych oraz kompetencji kluczowych?

O tym, w jaki sposób to robić opowiedzieli nasi eksperci:

  • Zofia Steć – dyrektorka SP nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. J. Kusocińskiego w Sokołowie Podlaskim; trenerka i konsultantka współpracująca z CEO od 2003 r.
  • Robert Kaśków – dyrektor I LO im. Jana Kasprowicza w Świdnicy, nauczyciel języka polskiego, etyki i filozofii, trener, wykładowca, samorządowiec.
  • Dorota Pintal – dyrektorka Szkoły Podstawowej Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu. Nauczycielka chemii. Z CEO związana od 2010 roku, trenerka w programie Aktywna Edukacja, Szkoła dla Innowatora, Całościowy Rozwój Szkoły.

Podczas tego spotkania rozmawialiśmy o tym:

  • jak zapobiegać kumulacji zadań przygotowawczych w ostatnich miesiącach roku szkolnego i jaka jest w tym rola dyrektora,
  • jakimi narzędziami może się posłużyć dyrektor, by wspierać zarówno uczniów, jak i nauczycieli,
  • rozwój jakich kompetencji jest w tym czasie pomijany. Nasi eksperci i ekspertki przedstawili także dobre praktyki związane z przygotowywaniem się do egzaminów oraz opowiedzieli jak z ich perspektywy wygląda ten szczególny okres.

Spotkanie poprowadził Przemysław Kluge, ekspert Centrum Edukacji Obywatelskiej ds. rozwoju dyrektorów szkół.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Od buddy system do zaangażowania uczniów w szkolne...

Zobacz
Artykuł

Jak oceniać kompetencje językowe dzieci z doświadczeniem migracji?

Ocena kompetencji językowych dzieci z migracją w artykule eksplorującym proces nabywania języka polskiego. Wskazówki dla nauczycieli, narzędzia
Zobacz
Artykuł

Język komunikacji a język edukacji oraz specyfika uczenia...

Odkryj różnice między językiem komunikacji a edukacji w artykule o wsparciu dla uczniów z Ukrainy. Poznaj kluczowe
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wszystkie drogi prowadzą do lasu

Ćwiczenie pozwala lepiej poznać związki pomiędzy naszym stylem życia a kondycją lasu oraz procesem wytwarzania produktów z surowców
Zobacz
Film lub webinarium

Laptopy dla czwartoklasistów. Prawo, metodyka, edukacja cyfrowa

Program “laptopy dla czwartoklasistów” to wyzwanie dla nauczycieli związane z włączeniem sprzętu należącego do uczniów i uczennic
Zobacz
Publikacja

Publikacja „Od wyzwania do uznania” Edukacja włączająca –...

Zobacz
Film lub webinarium

WspólNoty – notatki twórcze o kulturze okolicy. Jak...

Webinar z inspiracjami do kreatywnych działań - z biblioteką jako centrum wsparcia i prezentacji efektów.
Zobacz
Film lub webinarium

Rytuały i drobiazgi rozwijające relacje w klasie

Rozmowa o budowaniu poczucia bezpieczeństwa, umiejętności współpracy i motywacji do nauki przez cały rok.
Zobacz
Publikacja

Katalog filmowy

Sprawdź, jakie filmy znajdziesz w naszych zasobach filmowych. 
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak rozmawiać o uchodźcach? Materiały metodyczne

Materiały metodyczne pomagające w podejmowaniu tematyki migracji i uchodźstwa.
Zobacz
Film lub webinarium

Język równościowy. Włączający czy wykluczający?

Panel dyskusyjny o włączającym i wykluczającym potencjale języka inkluzywnego.
Zobacz
Film lub webinarium

Ocenianie a przepisy prawa. Co warto wiedzieć?

Co mówią przepisy prawa o ocenianiu w szkole.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY