Nadchodzi egzamin. Jak dyrektor może wspierać uczniów i radę pedagogiczną?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 15.09.2022

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Narzędzia, jakimi dysponuje dyrektor szkoły, mogą pomóc zmniejszyć presję i rozsądnie zaplanować ostatnie miesiące roku szkolnego.

Nadszedł taki moment roku szkolnego, w którym nauczyciele i uczniowie intensywnie koncentrują się na przygotowaniach do egzaminów. Niestety często skutkuje to utratą kontroli nad innymi elementami kształcenia, których ani matura ani egzamin 8-klasisty nie weryfikują, za to są niezwykle ważne. Jak w tej sytuacji uczyć (się) efektywnie, ale nie tracić z oczu kwestii wychowawczych oraz kompetencji kluczowych?

O tym, w jaki sposób to robić opowiedzieli nasi eksperci:

  • Zofia Steć – dyrektorka SP nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. J. Kusocińskiego w Sokołowie Podlaskim; trenerka i konsultantka współpracująca z CEO od 2003 r.
  • Robert Kaśków – dyrektor I LO im. Jana Kasprowicza w Świdnicy, nauczyciel języka polskiego, etyki i filozofii, trener, wykładowca, samorządowiec.
  • Dorota Pintal – dyrektorka Szkoły Podstawowej Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu. Nauczycielka chemii. Z CEO związana od 2010 roku, trenerka w programie Aktywna Edukacja, Szkoła dla Innowatora, Całościowy Rozwój Szkoły.

Podczas tego spotkania rozmawialiśmy o tym:

  • jak zapobiegać kumulacji zadań przygotowawczych w ostatnich miesiącach roku szkolnego i jaka jest w tym rola dyrektora,
  • jakimi narzędziami może się posłużyć dyrektor, by wspierać zarówno uczniów, jak i nauczycieli,
  • rozwój jakich kompetencji jest w tym czasie pomijany. Nasi eksperci i ekspertki przedstawili także dobre praktyki związane z przygotowywaniem się do egzaminów oraz opowiedzieli jak z ich perspektywy wygląda ten szczególny okres.

Spotkanie poprowadził Przemysław Kluge, ekspert Centrum Edukacji Obywatelskiej ds. rozwoju dyrektorów szkół.

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

O podatkach prawie wszystko

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

II.5 „Po co nam NATO?” Scenariusz lekcji do...

Scenariusz lekcji do przedmiotu "Historia i teraźniejszość"; realizuje punkt II.5 podstawy programowej i przedstawia genezę oraz rolę
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

I.7 „Polak/Polka, czyli kto?” Scenariusz lekcji (lekcja pierwsza)...

Scenariusz lekcji do przedmiotu "Historia i teraźniejszość"; realizuje punkt I.7 podstawy programowej i omawia kwestie tożsamości narodowej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Jeden kraj, wiele języków. O wielojęzyczności i...

Ukraina to państwo wieloetniczne i wielojęzyczne. W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zastanowią się nad przyczynami takiego
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Ukraiński etnodizajn

Czy kultura ludowa może być atrakcyjna także dzisiaj? Jak najbardziej!
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Uwolnić Poly” – scenariusze lekcji do filmu

Pakiet dwóch scenariuszy zajęć, które wzmacniają umiejętność współpracy oraz podejmują temat relacji człowieka ze zwierzętami.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Róża, kalina i kaczka, czyli kultura muzyczna...

Podczas zajęć poznamy kilkoro ważnych dla kultury ukraińskiej twórców i twórczyń oraz ich utwory.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak oszczędzać siły nauczycieli, by mogli skupić się...

Każdy dyrektor i każda dyrektorka mierzy się z nadmiarem procedur, dokumentów czy działań, które paraliżują ich pracę
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prawo pracownika do dobrej atmosfery w pracy

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Publikacja

Metody oceniania, które sprawdzą się w klasach o...

W klasach o dużym zróżnicowaniu wiedzy i umiejętności uczniów problemy z ocenianiem zwykle się potęgują.
Zobacz
Film lub webinarium

Splątania

Czy wiesz, że płynie w Tobie rzeka? Człowiek składa się w znacznej mierze z wody. Woda nas
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY