Edukacja globalna to część kształcenia obywatelskiego i wychowania, która rozszerza ich zakres przez uświadamianie istnienia zjawisk i współzależności globalnych. Jej głównym celem jest przygotowanie odbiorców i odbiorczyń do stawiania czoła wyzwaniom dotyczącym całej ludzkości.

Wszystko sprowadza się naprawdę do tego: całe życie jest ze sobą powiązane.
Jesteśmy złapani w sieć wzajemności, z której nie można uciec, włożeni w jeden worek przeznaczenia.
Cokolwiek dotyka kogoś bezpośrednio, wpływa na nas pośrednio. Zostaliśmy stworzeni do życia razem

Lekcja ma na celu zainicjowanie rozmowy na temat tego, kim jest uchodźca, i jak poprzez środki społecznego przekazu, w tym sztukę, można poruszać temat współczesnych migracji. Zadaniem młodzieży jest stworzenie kompozycji plastycznej przekazującej wybrane informacje na temat migracji i uchodźstwa, z zachowaniem zasad Kodeksu w sprawie obrazów i wiadomości dotyczących krajów Południa.

„Pokaż mi pamiątkę z wakacji, a powiem ci, kim jesteś” – to tytuł artykułu, który staje się inspiracją do refleksji nad odpowiedzialną turystyką, a także sztuką ludową i rynkiem pamiątkarskim na świecie. Podczas zajęć młodzież zastanowi się, w jaki sposób pamiątka z wakacji może być etyczna, a także zaprojektuje pamiątkę z własnego regionu, która będzie twórcza i zgodna z duchem odpowiedzialnej turystyki.  

Zajęcia poświęcone protestom artystycznym (m.in. w ramach street art) i ich wpływie na świadomość społeczną. Aktywność ma na celu zachęcić młodzież do krytycznego zastanowienia się nad różnymi zagadnieniami globalnymi, które budzą jej sprzeciw. Daje także przestrzeń na wyrażenie emocji za pośrednictwem graffiti.  

Strony