Po zajęciach uczeń powinien umieć: wyjaśnić na czym polega metoda projektu, wymienić etapy realizacji projektu i krótko je scharakteryzować, określić czym charakteryzuje się projekt badawczy, wzajemnego uczenia się, społeczny i promocyjny, wskazać korzyści wynikające z udziału w realizacji projektu.

Edukacja globalna to część kształcenia obywatelskiego i wychowania, która rozszerza ich zakres przez uświadamianie istnienia zjawisk i współzależności globalnych. Jej głównym celem jest przygotowanie odbiorców i odbiorczyń do stawiania czoła wyzwaniom dotyczącym całej ludzkości.

Celem lekcji jest zainicjowanie rozmowy na temat postaw przyjmowanych przez obywateli krajów globalnej Północy wobec kryzysu migracyjnego. Polega ona na przeprowadzeniu symulacji oraz dyskusji wokół tekstu „Arka”, inspirowanego tekstem Petera Singera pt. „Schron”, zamieszczonym w jego książce „Etyka praktyczna”.

Gra dla młodzieży w wieku 11-18 lat. Pozwala przyjąć perspektywę osób doświadczających katastrof naturalnych takich jak susze i powodzie.

Dlaczego ograniczanie emisji CO2 na skalę światową jest takie trudne?

Strony