Podczas zajęć uczniowie i uczennice dowiedzą się, czym jest migracja oraz poznają fakty na jej temat. Zrozumieją jej przyczyny oraz wpływ na przyszłe życie migrantów i migrantek.

 

Podczas zajęć uczniowie i uczennice poznają krótką historię Pokojowej Nagrody Nobla oraz biografie jej laureatów i laureatek. Ćwicząc czytanie ze zrozumieniem życiorysów zastanowią się, czy warto walczyć o swoje ideały oraz czy dobro ogółu bywa ważniejsze od dobra indywidualnego człowieka.  

Podczas zajęć uczniowie i uczennice poznają zagadnienia związane z użyciem broni na świecie oraz uświadomią sobie, jak handel bronią wpływa na sytuację polityczną na świecie. Młodzież ćwiczy rozumienie ze słuchu i formułowanie opinii. 

Ćwiczenie porusza problem globalnego procesu zawłaszczania ziemi, który polega na dzierżawieniu przez rządy i korporacje ziemi w krajach globalnego Południa, w celu uprawy roślin jadalnych i energetycznych. Uczniowie i uczennice zapoznają się z tym zjawiskiem i zarazem ćwiczą zamianę strony czynnej na bierną. 

Podczas zajęć uczniowie i uczennice dowiadują się, jakie są rodzaje i przyczyny uchodźctwa, kim są uchodźcy i uchodźczynie oraz jak wygląda ich życie. Scenariusz wykorzystuje różnorodne materiały stymulujące oraz aktywne metody pracy.

Strony