Zapoznając się z realiami życia w dziewiętnastowiecznym Londynie opisanymi przez Karola Dickensa w Opowieści wigilijnej, uczniowie i uczennice poznają również współczesny wymiar zjawiska ubóstwa.

Celem zajęć o charakterze warsztatowym jest przybliżenie uczniom i uczennicom kultury arabskiej z uwzględnieniem kontekstu religijnego i wskazanie podobieństw oraz różnic pomiędzy ludźmi z naciskiem na wyeksponowanie wniosku, że choć różnimy się od siebie pod różnymi względami, łączy nas podobny system wartości oraz chęć bycia dobrymi ludźmi a wielokulturowość jest wartością pozytywną. Scenariusz składa się z czterech jednostek lekcyjnych.

 Po zajęciach uczeń powinien umieć: wyjaśnić na czym polega metoda projektu, wymienić etapy realizacji projektu i krótko je scharakteryzować, określić czym charakteryzuje się projekt badawczy, wzajemnego uczenia się, społeczny i promocyjny, wskazać korzyści wynikające z udziału w realizacji projektu.

Scenariusz zaprasza uczniów i uczennice do zapoznania się z zapisami Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka i analizy kilku przykładów naruszania praw człowieka we współczesnym świecie. Pretekstem do podjęcia tego tematu staje się Quo vadis Henryka Sienkiewicza.

Strony