Festiwal internetowy

grafika

Festiwal internetowy dla młodzieży (z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych) to przestrzeń na to, by dowiedzieć się więcej o globalnych wyzwaniach i włączyć się w działanie na rzecz Planety. 

Podczas tegorocznego Tygodnia Edukacji Globalnej, między 18 a 22 listopada, zapraszamy na:

grę, w ramach której młodzież (równolegle z innymi grupami z całej Polski) realizuje w szkole opracowane przez nas zadania z zakresu edukacji globalnej;

otwarte 45-minutowe webinaria o tematyce pogłębiającej rozumienie  globalnych zjawisk.

Zakończyliśmy rekrutację na Festiwal internetowy. Zachęcamy do zapisów na webinaria dla nauczycieli i nauczycielek.

Gra i webinaria odbywać się będą w godzinach pracy szkoły. Opiekun lub opiekunka młodzieży może zgłosić do udziału w Festiwalu maksymalnie dwa zespoły uczniowskie, składające się z  5-10 osób . 

Efektami swojej pracy młodzież będzie się dzielić na Padlecie. Padlet jest przestrzenią online, w której zespoły będą miały również możliwość podejrzeć, jak pracują inne grupy. Dlatego ważne, by zapewnić młodzieży miejsce z dostępem do internetu, w którym będzie mogła pracować.

Przed Festiwalem, we wtorek 12 listopada o godz. 17:00, odbędzie się webinarium wprowadzające, podczas którego szczegółowo opowiemy o Festiwalu, odpowiemy na wszystkie pytania i wyjaśnimy wątpliwości.

Festiwal internetowy harmonogram

Webinarium: Co mogę zrobić, żeby ratować klimat?”

19 listopada (wtorek),  godzina 9:00-9:45

Podczas webinarium uczniowie i uczennice zapoznają się z najważniejszymi faktami o zmianie klimatu oraz poznają kluczowe pojęcia służące do jej opisu. Głównym tematem oraz celem webinarium będzie przyjrzenie się działaniom indywidualnym i systemowym. Uczniowie i uczennice odkryją skuteczne sposoby działania na rzecz walki ze zmianą klimatu na poziomie samych siebie, szkoły czy miasta. Ważnym elementem webinarium będzie też rozmowa o tym, dlaczego to młodzi ludzie mają szczególne prawo, żeby domagać się lepszej polityki klimatycznej.

Webinarium przeznaczone dla uczniów i uczennic od klasy VII.

Kacper Max Lubiewski

Kacper Max Lubiewski – aktywista i edukator klimatyczny, związany z polskim i europejskim ruchem klimatycznym w Polsce; działał m.in. z Młodzieżowym Strajkiem Klimatycznym, Greenpeace, Kolektywem Wilczyce, By2020WeRiseUp czy 350.org. Pracował w Szkole w Chmurze jako nauczyciel edukacji klimatycznej.

Webinarium: Dobre relacje i konflikty –  co je łączy?”

19 listopada (wtorek),  godzina 10:00-10:45

Relacje w klasie bywają bardzo różne. W stałej grupie uczniowie i uczennice spędzają czasem nawet 8 lat nauki szkolnej. Bywa, że zespół klasowy to ponad 30 osób. W tak licznym zespole młodzież uczy się, bawi, tworzy projekty, przyjaźni się i kłóci, obraża, przeprasza, godzi, milczy, unika, lubi lub nie różne osoby. Sytuacja jest dynamiczna. Dlaczego warto zadbać o dobre relacje w klasie? Jaki to ma wpływ na konflikty w grupie? W jaki sposób radzić sobie, gdy pojawia się niezrozumienie, nieporozumienie, kłótnia czy konflikt?

Webinarium przeznaczone dla uczniów i uczennic klas IV-V

Prosimy o przygotowanie: 3 białych kartek A4, pisaków,  kredek, cyrkla.

Olga Stobiecka-Rozmiarek

Olga Stobiecka-Rozmiarek  edukatorka młodzieży, trenerka umiejętności społecznych, edukacji międzykulturowej, trenerka uważności dzieci metodą Eline Snel. Tworzy i realizuje autorskie programy dla dzieci, młodzieży i dorosłych, które mają na celu rozwój osobisty i grupowy w tematach: komunikacja, dobre relacje, międzykulturowość, integracja społeczno-kulturowa, przeciwdziałanie dyskryminacji. 

Webinarium: Jak myśleć inaczej o ochronie rzek?”

19 listopada (wtorek),  godzina 11:00-11:45

Zapraszamy młodzież szkolną na wyjątkowy webinar o kondycji naszych rzek, które zmagają się z poważnymi problemami z powodu zanieczyszczeń, nadmiernej eksploatacji i zmian klimatycznych. Dowiecie się, jak ekologiczne rozwiązania, takie jak renaturyzacja rzek i zrównoważone zarządzanie wodą, mogą przywrócić im zdrowie i zapewnić czystą wodę dla przyszłych pokoleń. Dołączcie do nas, aby razem odkryć, jak każdy z nas, wspierany przez szkoły i nauczycieli, może przyczynić się do ochrony naszych wód!

Webinarium przeznaczone dla uczniów i uczennic od klasy VI

Alicja Pawelec-Olesińska

dr Alicja Pawelec-Olesińska – hydrobiolożka, kierowniczka Zespołu Ochrony Wód w WWF, członkini Państwowej Rady Ochrony Przyrody, współzałożycielka kolektywu „Nauka dla Przyrody”. Ekspertka m.in. Najwyższej Izby Kontroli w sprawie katastrofy na Odrze w 2022 r. Autorka licznych wystąpień i publikacji naukowych i popularnonaukowych o konieczności ochrony wód, współautorka „Białej Księgi Polskich Rzek”.

Masz pytania?
Napisz do nas

Działanie jest współfinansowane ze środków Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU) oraz w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.

Projekt Global Districts jest współfinansowany przez program DEAR Unii Europejskiej i realizowany przez: ACRA, WeWorld, Suedwind, Finep Academy, ActionAid Hellas, Anthropolis, Center for Citizenship Education, People in Peril, ABD, Agenda21.

Program „Szkoła ucząca się”, zainicjowany w 2000 roku, jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

logo DBU
Logo Polska Pomoc
Global Districts logo
logo EU
logo PAFW