Z okazji zbliżającego się Dnia Ziemi zapraszamy Ciebie oraz Twoich uczniów i uczennice do wspólnego świętowania.
Proponujemy kilka aktywności, które pozwolą Wam spędzić ten miesiąc bliżej przyrody, pogłębić wiedzę na tematy związane z szeroko rozumianą ekologią i zwiększyć zaangażowanie w działania na rzecz planety.
Nasze propozycje:
Zadanie terenowe i bank pomysłów na działania w szkole i wokół niej na Dzień Ziemi
Bomby nasienne? Szkolny kompostownik a może wyjście w teren i szukanie powiązań z wodą i naturą?
Wybierz coś dla siebie i swoich uczniów i uczennic. Skorzystaj z banku pomysłów.
Zapraszamy do założenia EcoLabu!
EcoLab to szkolna przestrzeń spotkań, dyskusji i wspólnego działania na rzecz zmiany klimatu, ochrony środowiska oraz sprawiedliwości społecznej. To miejsce, w którym młodzież, nauczyciele oraz lokalna społeczność poznają globalne współzależności i wyzwania. Celem EcoLabu jest wspólna identyfikacja lokalnych problemów, poszukiwanie rozwiązań i realizacja działań, które mają realny wpływ na otoczenie.
EcoLab to szkolna przestrzeń spotkań, dyskusji i wspólnego działania na rzecz zmiany klimatu, ochrony środowiska oraz sprawiedliwości społecznej. To miejsce, w którym młodzież, nauczyciele oraz lokalna społeczność poznają globalne współzależności i wyzwania. Celem EcoLabu jest wspólna identyfikacja lokalnych problemów, poszukiwanie rozwiązań i realizacja działań, które mają realny wpływ na otoczenie.
EcoLab tworzy społeczność aktywnych osób, którym zależy na losie planety. Uczestnicy i uczestniczki:
- uczą się współpracy, krytycznego myślenia, odpowiedzialności,
- organizują inicjatywy i spotkania, które zbliżają szkolną i lokalną społeczność,
- poznają lokalnych aktywistów i aktywistki,
- wspólnie dążą do wprowadzenia pozytywnych zmian.
Zobacz, jak uczyć o klimacie…
Publikacja „Jak uczyć o klimacie? Praktyczny przewodnik po rzetelnej edukacji klimatycznej”powstała z myślą o nauczycielach i nauczycielkach oraz wszystkich osobach zaangażowanych w działalność edukacyjną, które chcą mówić o zmianie klimatu i angażować uczniów i uczennice w działania na rzecz ochrony klimat.
Sprawdź, jak przeprowadzić udany projekt w szkole

Publikacja powstała z myślą o osobach uczących w szkole oraz uczniach i uczennicach, którzy w swoich społecznościach szkolnych i lokalnych chcą poruszać tematykę zaawansowanej edukacji globalnej. Kierujemy ją do wszystkich osób, które czują potrzebę działania na rzecz zmiany dominujących narracji na temat globalnych wyzwań – klimatu, migracji, kryzysu bioróżnorodności, skutków kultu ciągłego wzrostu lub globalnego konsumpcjonizmu – poprzez lokalne aktywności, które wprowadzają zmianę w społecznościach szkolnych i wokół nich.
Partnerzy
Działanie jest współfinansowane ze środków Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU) oraz w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.
Projekt Global Districts jest współfinansowany przez program DEAR Unii Europejskiej i realizowany przez: ACRA, WeWorld, Suedwind, Finep Academy, ActionAid Hellas, Anthropolis, Center for Citizenship Education, People in Peril, ABD, Agenda21.
Program „Szkoła ucząca się”, zainicjowany w 2000 roku, jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.



