„Nowe czasy, nowy dyrektor” to bezpłatna konferencja o skutecznym prowadzeniu dzisiejszej, zróżnicowanej szkoły. Dołącz, aby zdobyć inspiracje, które pomogą Ci odpowiedzieć na nowe wyzwania.
Na naszej konferencji:
- weźmiesz udział w warsztatach, wykładach, panelach oraz nieformalnych spotkaniach w czasie przerw kawowych
- pogłębisz swoją wiedzę i umiejętności w zróżnicowany, interdyscyplinarny i angażujący sposób
- poznasz dyrektorów i wicedyrektorów szkół o podobnych potrzebach i doświadczeniach
- odniesiesz treści zajęć prowadzonych przez doświadczonych ekspertów do własnych doświadczeń i uwarunkowań Twojej szkoły
Przyjedź, żeby dowiedzieć się jak:
- zarządzać szkołą o zwiększonym zróżnicowaniu uczniów i ich potrzeb
- tworzyć przyjazne środowisko uczenia się dla każdego ucznia – bez wyjątku
- organizować kształcenie i ocenianie osiągnięć edukacyjnych, które sprzyjają budowaniu relacji pomiędzy uczniami, rodzicami i kadrą pedagogiczną
- minimalizować stres towarzyszący uczniom w wyniku traumy wojennej i straty, zmiany szkoły czy trudności związanych z rozwojem psychofizycznym
- zadbać o swój osobisty i zawodowy dobrostan jako dyrektora szkoły
- zapewniać odpowiednie doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie kształcenia w zróżnicowanej kulturowo klasie
KIEDY?
Konferencja „Nowe czasy, nowy dyrektor” odbędzie się 23 i 24 lutego 2023 roku. Spotkamy się w godzinach porannych i pożegnamy po południu następnego dnia.
GDZIE?
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
Instytut Filologii Polskiej, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków.
JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W KONFERENCJI?
Udział w konferencji jest bezpłatny. Zapewniamy zwrot kosztów noclegu (noc z 23 na 24 lutego) do 300 zł.
Zapraszamy dyrektorów i wicedyrektorów. Mogą to być 2 osoby z 1 placówki. Liczba miejsc ograniczona.
Prowadzącymi są czynni, doświadczeni dyrektorzy i eksperci ds. zarządzania w oświacie: prof. Marzena Błasiak-Tytuła, Aleksandra Cupok, Justyna Franczak, prof. Jon-Håkon Schultz, Przemysław Kluge, prof. Piotr Kołodziej, prof. Małgorzata Pamuła-Behrens, Janina Stojak, Jakub Tylman, dr Jędrzej Witkowski, Sylwia Żmijewska-Kwiręg.
dr hab. Marzena Błasiak-Tytuła
prof. Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, językoznawca, neurologopeda i glottodydaktyk. Prowadzi zajęcia m.in. z zakresu dwujęzyczności i nauczania dzieci języka polskiego jako języka drugiego/odziedziczonego w Instytucie Filologii Polskiej UP. Autorka monografii „Mowa dzieci dwujęzycznych. Norma i zaburzenia” i wielu artykułów z zakresu bilingwizmu. Uczy języka polskiego dzieci z doświadczeniem migracji.
Justyna Franczak
nauczycielka biologii i wicedyrektorka Szkoły Podstawowej nr 36 w Katowicach. Z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej związana od lat – jako uczestniczka wielu programów, trenerka „Szkoły uczącej się”, moderatorka kursów internetowych w Nauczycielskiej akademii internetowej, prowadząca Studia Podyplomowe Liderów Oświaty. Członkini Stowarzyszenia Ekspedycja w Głąb Kultury.
Przemysław Kluge
polonista, były dyrektor szkoły publicznej i niepublicznej oraz dużej niepublicznej placówki doskonalenia. Trener, coach i mentor, w oświacie i biznesie; autor eksperckich publikacji oraz programów szkoleń. W Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej - ekspert ds. rozwoju dyrektorów szkół w programie „Szkoła ucząca się”.
prof. Jon Hakon Schultz
ma doktorat z pedagogiki specjalnej oraz doktorat
z antropologii medycznej. Pracuje jako profesor psychologii edukacyjnej na UiT, Arktycznym Uniwersytecie Norwegii, na wydziale edukacji i szkolenia nauczycieli. Jest wykwalifikowanym szkolnym doradcą psychospołecznym. Jego badania koncentrują się na tym, jak wojna, kryzys i stres traumatyczny wpływają na zdolność uczenia się oraz jak zapewnić zdrowie psychiczne i wsparcie psychospołeczne (MHPSS) w kontekście edukacji. Od 2006 roku współpracuje z Norwegian Refugee Council (NRC), zajmując się edukacją w sytuacjach kryzysowych.
Jakub Tylman
nauczyciel plastyki, muzyki, języka polskiego jako obcego w Szkole Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie. Jest twórcą Kina ART w szkole – kameralnego miejsca do pracy twórczej z uczniami i przestrzeni do działania. Stworzył serię książek z bajkami, których autorem są nauczyciele i nauczycielki z całej Polski. Poruszają one tematy: akceptacja dzieci o różnych kolorach skóry, dzieci z pieczy zastępczej czy temat porzuconych zwierząt. Przez ostatnie 3 lata pracował nad ogólnopolską kampanią społeczną „Szkoły bez zadań domowych”. Od marca 2022 roku aktywnie działa na rzecz dzieci z Ukrainy.
Sylwia Żmijewska-Kwiręg
jest nauczycielką wiedzy o społeczeństwie, twórczynią programów nauczania i podręczników, współautorką programów kompleksowego wspomagania szkół oraz materiałów dydaktycznych i eksperckich publikacji. Certyfikowana trenerka, tutorka i mentorka programów Centrum Edukacji Obywatelskiej i innych organizacji pozarządowych. Absolwentka programu „Liderzy PAFW”. Kieruje działem „Szkoła ucząca się” w Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej. Jest członkinią zarządu Fundacji.
Aleksandra Cupok
wicedyrektor i nauczycielka informatyki w Szkole Podstawowej nr 2 w Świętochłowicach. Współpracuje z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej jako trenerka i asystentka szkół w ramach programu „Szkoła ucząca się”. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów oraz nauczycieli w zakresie strategii nauczania i uczenia się, współpracy nauczycieli, ewaluacji wewnętrznej i podnoszenia jakości pracy szkół.
dr hab. Piotr Kołodziej
prof. Uniwersytetu Pedagogicznego, literaturoznawca, certyfikowany tutor akademicki, dydaktyk, redaktor naczelny „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didactiam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae”. Dyrektor Instytutu Filologii Polskiej UP, nauczyciel języka polskiego w VIII Prywatnym Akademickim Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie. Autor kilkudziesięciu prac naukowych opublikowanych w kraju i za granicą. Współautor koncepcji edukacji humanistycznej i prezentujących ją książek, a także programu kształcenia i podręczników do języka polskiego dla ucznia i nauczyciela.
dr hab. Małgorzata Pamuła-Behrens
prof. w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego. Kieruje Centrum Badań nad Edukacją i Integracją UP. Romanistka, glottodydaktyczka, specjalistka w zakresie edukacji i integracji osób z doświadczeniem migracji i uchodźstwa. Współautorka koncepcji nauczania języka polskiego jako języka edukacji szkolnej Metoda JES-PL, członkini jury European Language Label oraz Programu NAWA „Promocja języka polskiego”. Autorka wielu prac z zakresu glottodydaktyki.
Janina Stojak
absolwentka politologii oraz studiów podyplomowych z historii i zarządzania oświatą. Uczyła wiedzy o społeczeństwie i historii na różnych poziomach edukacyjnych. Zrealizowała wiele projektów z młodzieżą, również jako trenerka prowadząca szkolenia dla nauczycieli. Od 2005 roku pracuje w Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej jako kierowniczka merytoryczna kursów internetowych dla nauczycieli, trenerka szkoląca zespoły nauczycielskie, asystentka szkół wspierająca dyrektorów i nauczycieli w ich rozwoju. Była lub jest zaangażowana w programy dotyczące całościowego rozwoju szkół, kształcenia kompetencji kluczowych, kompetencji innowacyjnych, obszarów wychowawczych i wyzwań szkoły związanych z uczniami-migrantami.
dr Jędrzej Witkowski
autor lub współautor opracowań naukowych, materiałów edukacyjnych, kursów e-coachingowych, scenariuszy zajęć i podręczników. Jako trener pracuje z nauczycielami, doradcami metodycznymi, wydawcami podręczników i przedstawicielami organizacji pozarządowych. Z wykształcenia jest doktorem socjologii (Uniwersytet SWPS) i politologiem (Uniwersytet Warszawski). Absolwent Leadership Academy for Poland. Od 2005 roku związany z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej. Od 2018 nią zarządza.
Konferencja jest przeznaczona dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół wszystkich etapów edukacyjnych, w których wraz z polskimi kolegami uczą się uczniowie z doświadczeniem migracyjnym. Serdecznie zapraszamy!