Konferencja „Nowe czasy, nowy dyrektor”

Aktualność


Nowe czasy, nowy dyrektor” to bezpłatna konferencja o skutecznym prowadzeniu dzisiejszej, zróżnicowanej szkoły. Dołącz, aby zdobyć inspiracje, które pomogą Ci odpowiedzieć na nowe wyzwania.

Na naszej konferencji:

  • weźmiesz udział w warsztatach, wykładach, panelach oraz nieformalnych spotkaniach w czasie przerw kawowych
  • pogłębisz swoją wiedzę i umiejętności w zróżnicowany, interdyscyplinarny i angażujący sposób 
  • poznasz dyrektorów i wicedyrektorów szkół o podobnych potrzebach i doświadczeniach 
  • odniesiesz treści zajęć prowadzonych przez doświadczonych ekspertów do własnych doświadczeń i uwarunkowań Twojej szkoły

Przyjedź, żeby dowiedzieć się jak:

  • zarządzać szkołą o zwiększonym zróżnicowaniu uczniów i ich potrzeb
  • tworzyć przyjazne środowisko uczenia się dla każdego ucznia – bez wyjątku
  • organizować kształcenie i ocenianie osiągnięć edukacyjnych, które sprzyjają budowaniu relacji pomiędzy uczniami, rodzicami i kadrą pedagogiczną
  • minimalizować stres towarzyszący uczniom w wyniku traumy wojennej i straty, zmiany szkoły czy trudności związanych z rozwojem psychofizycznym
  • zadbać o swój osobisty i zawodowy dobrostan jako dyrektora szkoły
  • zapewniać odpowiednie doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie kształcenia w zróżnicowanej kulturowo klasie

KIEDY?

Konferencja Nowe czasy, nowy dyrektor odbędzie się 23 i 24 lutego 2023 rokuSpotkamy się w godzinach porannych i pożegnamy po południu następnego dnia.

GDZIE?

Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
Instytut Filologii Polskiej, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków.


JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W KONFERENCJI?

Udział w konferencji jest bezpłatny. Zapewniamy zwrot kosztów noclegu (noc z 23 na 24 lutego) do 300 zł.

Zapraszamy dyrektorów i wicedyrektorów. Mogą to być 2 osoby z 1 placówki. Liczba miejsc ograniczona.

Prowadzącymi są czynni, doświadczeni dyrektorzy i eksperci ds. zarządzania w oświacie: prof. Marzena Błasiak-Tytuła, Aleksandra Cupok, Justyna Franczak, prof. Jon-Håkon Schultz, Przemysław Kluge, prof. Piotr Kołodziej, prof. Małgorzata Pamuła-Behrens, Janina Stojak, Jakub Tylman, dr Jędrzej Witkowski, Sylwia Żmijewska-Kwiręg.

dr hab. Marzena Błasiak-Tytuła

prof. Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, językoznawca, neurologopeda i glottodydaktyk. Prowadzi zajęcia m.in. z zakresu dwujęzyczności i nauczania dzieci języka polskiego jako języka drugiego/odziedziczonego w Instytucie Filologii Polskiej UP. Autorka monografii Mowa dzieci dwujęzycznych. Norma i zaburzenia i wielu artykułów z zakresu bilingwizmu. Uczy języka polskiego dzieci z doświadczeniem migracji.

Justyna Franczak

nauczycielka biologii i wicedyrektorka Szkoły Podstawowej nr 36 w Katowicach. Z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej związana od lat – jako uczestniczka wielu programów, trenerka „Szkoły uczącej się”, moderatorka kursów internetowych w Nauczycielskiej akademii internetowej, prowadząca Studia Podyplomowe Liderów Oświaty. Członkini Stowarzyszenia Ekspedycja w Głąb Kultury.

Przemysław Kluge

polonista, były dyrektor szkoły publicznej i niepublicznej oraz dużej niepublicznej placówki doskonalenia. Trener, coach i mentor, w oświacie i biznesie; autor eksperckich publikacji oraz programów szkoleń. W Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej - ekspert ds. rozwoju dyrektorów szkół w programie Szkoła ucząca się.

prof. Jon Hakon Schultz

ma doktorat z pedagogiki specjalnej oraz doktorat
z antropologii medycznej. Pracuje jako profesor psychologii edukacyjnej na UiT, Arktycznym Uniwersytecie Norwegii, na wydziale edukacji i szkolenia nauczycieli. Jest wykwalifikowanym szkolnym doradcą psychospołecznym. Jego badania koncentrują się na tym, jak wojna, kryzys i stres traumatyczny wpływają na zdolność uczenia się oraz jak zapewnić zdrowie psychiczne i wsparcie psychospołeczne (MHPSS) w kontekście edukacji. Od 2006 roku współpracuje z Norwegian Refugee Council (NRC), zajmując się edukacją w sytuacjach kryzysowych.

Jakub Tylman

nauczyciel plastyki, muzyki, języka polskiego jako obcego w Szkole Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie. Jest twórcą Kina ART w szkole – kameralnego miejsca do pracy twórczej z uczniami i przestrzeni do działania. Stworzył serię książek z bajkami, których autorem są nauczyciele i nauczycielki z całej Polski. Poruszają one tematy: akceptacja dzieci o różnych kolorach skóry, dzieci z pieczy zastępczej czy temat porzuconych zwierząt. Przez ostatnie 3 lata pracował nad ogólnopolską kampanią społeczną „Szkoły bez zadań domowych”. Od marca 2022 roku aktywnie działa na rzecz dzieci z Ukrainy.

Sylwia Żmijewska-Kwiręg

jest nauczycielką wiedzy o społeczeństwie, twórczynią programów nauczania i podręczników, współautorką programów kompleksowego wspomagania szkół oraz materiałów dydaktycznych i eksperckich publikacji. Certyfikowana trenerka, tutorka i mentorka programów Centrum Edukacji Obywatelskiej i innych organizacji pozarządowych. Absolwentka programu „Liderzy PAFW”. Kieruje działem „Szkoła ucząca się” w Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej. Jest członkinią zarządu Fundacji.

Aleksandra Cupok

wicedyrektor i nauczycielka informatyki w Szkole Podstawowej nr 2 w Świętochłowicach. Współpracuje z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej jako trenerka i asystentka szkół w ramach programu „Szkoła ucząca się”. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów oraz nauczycieli w zakresie strategii nauczania i uczenia się, współpracy nauczycieli, ewaluacji wewnętrznej i podnoszenia jakości pracy szkół.

dr hab. Piotr Kołodziej

prof. Uniwersytetu Pedagogicznego, literaturoznawca, certyfikowany tutor akademicki, dydaktyk, redaktor naczelny „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didactiam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae”. Dyrektor Instytutu Filologii Polskiej UP, nauczyciel języka polskiego w VIII Prywatnym Akademickim Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie. Autor kilkudziesięciu prac naukowych opublikowanych w kraju i za granicą. Współautor koncepcji edukacji humanistycznej i prezentujących ją książek, a także programu kształcenia i podręczników do języka polskiego dla ucznia i nauczyciela.

dr hab. Małgorzata Pamuła-Behrens

prof. w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego. Kieruje Centrum Badań nad Edukacją i Integracją UP. Romanistka, glottodydaktyczka, specjalistka w zakresie edukacji i integracji osób z doświadczeniem migracji i uchodźstwa. Współautorka koncepcji nauczania języka polskiego jako języka edukacji szkolnej Metoda JES-PL, członkini jury European Language Label oraz Programu NAWA Promocja języka polskiego”. Autorka wielu prac z zakresu glottodydaktyki.

Janina Stojak

absolwentka politologii oraz studiów podyplomowych z historii i zarządzania oświatą. Uczyła wiedzy o społeczeństwie i historii na różnych poziomach edukacyjnych. Zrealizowała wiele projektów z młodzieżą, również jako trenerka prowadząca szkolenia dla nauczycieli. Od 2005 roku pracuje w Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej jako kierowniczka merytoryczna kursów internetowych dla nauczycieli, trenerka szkoląca zespoły nauczycielskie, asystentka szkół wspierająca dyrektorów i nauczycieli w ich rozwoju. Była lub jest zaangażowana w programy dotyczące całościowego rozwoju szkół, kształcenia kompetencji kluczowych, kompetencji innowacyjnych, obszarów wychowawczych i wyzwań szkoły związanych z uczniami-migrantami.

dr Jędrzej Witkowski

autor lub współautor opracowań naukowych, materiałów edukacyjnych, kursów e-coachingowych, scenariuszy zajęć i podręczników. Jako trener pracuje z nauczycielami, doradcami metodycznymi, wydawcami podręczników i przedstawicielami organizacji pozarządowych. Z wykształcenia jest doktorem socjologii (Uniwersytet SWPS) i politologiem (Uniwersytet Warszawski). Absolwent Leadership Academy for Poland. Od 2005 roku związany z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej. Od 2018 nią zarządza.

 

Konferencja jest przeznaczona dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół wszystkich etapów edukacyjnych, w których wraz z polskimi kolegami uczą się uczniowie z doświadczeniem migracyjnym. Serdecznie zapraszamy!



Partner wydarzenia:
Norwegian Refugee Council



Współorganizator:
Instytut Filologii Polskiej, Centrum Badań nad Edukacją i Integracją Migrantów, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie

IFP_1

Inne aktualności

Aktualności

warsztaty
03/12/2024
Warsztat online z Łukaszem Bartosikiem „Dominujące narracje o migracjach – jak z nimi pracować edukacyjnie?”
Zapraszamy na warsztat online z trenerem edukacji globalnej Łukaszem Bartosikiem „Dominujące narracje o migracjach – jak z nimi pracować edukacyjnie?”.Na co dzień słyszymy wiele opowieści o migracjach oraz osobach z...
czytaj więcej»
Tydzień Edukacji Globalnej 2024
24/09/2024
Tydzień Edukacji Globalnej 2024 – ruszyły zapisy!
Włącz się w obchody Tygodnia Edukacji Globalnej (TEG) – święta ludzi zainteresowanych światem i zmienianiem go na lepsze! TEG to wydarzenie dla wszystkich, którym bliskie jest działanie na rzecz globalnych wyzwań,...
czytaj więcej»
gra edukacyjna "Klimatyczne wyzwania" - webinaria
06/09/2024
Zapraszamy na webinaria o grze edukacyjnej „Klimatyczne wyzwania”!
Jak myślisz, co ma większy wpływ na klimat: lot przez Atlantyk, jedzenie jednego steka dziennie przez cały rok, czy ogrzewanie domu?  Razem ze swoimi uczniami i uczennicami możesz się tego...
czytaj więcej»
23/05/2024
Ogólnopolska Prezentacja Projektów Młodzieżowych
Już 14 czerwca odbędzie się wyjątkowe wydarzenie dla uczestników naszych projektów: Ogólnopolska Prezentacja Projektów Młodzieżowych realizowanych w programach Globalnej Szkoły i Ekologicznej Szkoły.Prezentacja odbędzie się w gronie grup projektowych, wśród...
czytaj więcej»
Konferencja dla nauczycieli, na zdjęciu dziewczynka z namalowanym na policzku niebiesko-zielonym przypominającym kulę ziemską
29/04/2024
Konferencja „SPOKÓJ W SOBIE – POKÓJ W ŚWIECIE. Jak wykorzystać nasze zasoby w obliczu globalnych wyzwań?”
Zapraszamy na konferencję wszystkich zainteresowanych naszymi programami! To okazja, żeby poznać inne osoby uczestniczące w projektach obszaru „Odpowiadaj na globalne wyzwania” i wymienić się z nimi doświadczeniami i przemyśleniami. To...
czytaj więcej»
18/01/2024
Konferencja „Szkolne sojusze i dialogi. Jak się dogadać, gdy jesteśmy tak różni?”
Konferencja „Szkolne sojusze i dialogi. Jak się dogadać, gdy jesteśmy tak różni?” to bezpłatne wydarzenie dla dyrektorów i wicedyrektorów z wszystkich rodzajów szkół. Jest ono poświęcone prowadzeniu szkół, w których...
czytaj więcej»

Zobacz inne obszary naszych działań