
Liczby mówią same za siebie? Niekoniecznie.
Aby je dobrze zrozumieć potrzebujemy umiejętności ich interpretacji i krytycznego myślenia. A szczególnie gdy sięgamy po dane dotyczące globalnych wyzwań 🌎
👉 Dlatego zapraszamy was na warsztaty online, “Globalne wyzwania w liczbach. Jak krytycznie pracować z danymi z raportów, aby rozwijać krytyczne myślenie?”
📑🧠 Podczas warsztatów rozwiniemy umiejętności krytycznego czytania danych i wspólnie zastanowimy się nad tym jak wykorzystywać dane, raporty, wykresy we wprowadzaniu tematów takich jak zmiany klimatu, migracje czy globalne nierówności. Możecie spodziewać się sporo praktyki, dyskusji i pomysłów na pracę tego typu z uczniami i uczennicami.
Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli różnych przedmiotów, bo chcemy Was przekonać, że pracę z danymi i ich wizualizacją można wdrażać na zajęciach wychowawczych, przedmiotach humanistycznych i ścisłych 📖🧪
📣 Warsztaty odbędą się 27 marca o godzinie 18:30 na platformie Zoom. Obowiązują rejestracja na stronie zapisów CEO. Uwaga! Liczba miejsc ograniczona! Przed spotkaniem prześlemy również krótki materiał do zapoznania się.
Spotkanie poprowadzi Łukasz Bartosik – certyfikowany trener sTOP z ponad 15-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się głównie w edukacji globalnej i antydyskryminacyjnej. Przez lata związany z Polską Akcją Humanitarną, gdzie pełnił rolę kierownika zespołu edukacji oraz eksperta ds. edukacji. Doświadczony w opracowywaniu programów oraz materiałów edukacyjnych, m.in. kursów e-mailowych, gier szkoleniowych i planszowych, programów szkoleń oraz filmów i animacji edukacyjnych. Współtwórca podkastu „Tolerancja to za mało” oraz „Profilu Globalnego” na Instagramie.
Warsztat jest częścią spotkań Klubu Globalnej Szkoły – cyklu spotkań online skierowanego do wszystkich nauczycieli i nauczycielek, wychowawców i wychowawczyń, bibliotekarek i bibliotekarzy, którym bliskie są tematy edukacji globalnej. Spotkania mają na celu pogłębienie tematyki zaawansowanej edukacji globalnej.

Działanie jest współfinansowane ze środków Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU) oraz w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP

