c_id9

Czy Jezus był uchodźcą?

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 08.12.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Specjaliści w szkole

Opis materiału

Uczniowie i uczennice przeczytają fragmenty Nowego Testamentu, które opisują ucieczkę świętej rodziny do Egiptu. Zastanowią się, jak ta sytuacja może być związana ze współczesnymi ruchami migracyjnymi na świecie. Następnie młodzież zapozna się z dokumentami prawnymi regulującymi status uchodźców, m.in. Konwencją Genewską i Konstytucję RP. Wcielając się w uciekającą rodzinę Jezusa, młodzi ludzie będą mogli utożsamić się z uchodźcami i w tej sposób zwiększyć empatię wobec nich. Dzięki temu będą mogli zastanowić się, jak można pomóc osobom, które z konieczności poza swoją ojczyzną.

Scenariusz również zawiera materiały do nauczania zdalnego.

Pobierz materiał

Czy Jezus był uchodźcą?

format: pdf

wielkość: 204,16 KB

Pobierz

Czy Jezus był uchodźcą - prezentacja do lekcji online

format: pdf

wielkość: 204,16 KB

Pobierz

Czy Jezus był uchodźcą - ćwiczenie

format: pdf

wielkość: 204,16 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY