Opis materiału
Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy mogą być naprawdę pomocne i inspirujące w codziennej pracy z młodzieżą!
Podczas webinaru wspólnie przyjrzeliśmy się, jak te obszary mogą wzbogacić edukację i wesprzeć nauczycielki oraz edukatorów w budowaniu sprawczości młodych ludzi.
🌟 Rozmawiałyśmy o tym:
Czym jest, a czym nie jest partnerstwo? Dlaczego warto je budować?
Jak odkrywać i wykorzystać wspólne zasoby? 🤝
Jak podchodzić do diagnozy potrzeb i interpretować jej wyniki? 📊
Jak wdrażać działania partycypacyjne w praktyce, by realnie wzmacniały młodzież? 🌱
Prowadzenie:
Justyna Szymańska – antropolożka kultury, edukatorka, trenerka, badaczka. Współpracuje z bibliotekami jako tutorka w ramach programu BLISKO NCK oraz z domami kultury jako mentorka w programie Dom Kultury + Partnerstwa Lokalne. Prowadzi wykłady, webinary i szkolenia dla instytucji kultury m.in. o diagnozie lokalnej, rozwoju wolontariatu, zaangażowaniu młodych, liderstwie lokalnym. Realizuje badania z udziałem lokalnych instytucji kultury, w tym dotyczące rozwoju lokalnego, udziału w kulturze, ewaluacji oferty kulturalnej. Członkini Stowarzyszenia Pracownia Etnograficzna, od 10 lat związana trzecim sektorem. Współautorka raportów badawczych i publikacji edukacyjnych.
Realizacja dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.