c_id9

Jak zmiana klimatu wpływa na sposoby odżywania się organizmów?

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 30.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Na zajęciach uczennice i uczniowie dowiedzą się, w jaki sposób dzielimy organizmy pod względem odżywiania oraz uświadomią sobie, jak zmiany klimatu wpływają na odżywianie się organizmów. Założeniem zajęć jest nie tylko wyjaśnienie na jakie grupy dzielimy organizmy, ale przede wszystkim jakie zależności są pomiędzy grupami i jak na te zależności wpływa człowiek zmieniając klimat poprzez zwiększanie efektu cieplarnianego. Mogą to być proste przełożenia, że przez podniesienie temperatury na Ziemi spadnie produkcja ryżu, a tym samym wzrośnie poziom niedożywienia w krajach, których rolnictwo uzależnione jest od tej rośliny. Innym przykładem może być wzrost temperatury oceanów i wymieranie raf koralowych, które są schronieniem i podstawą wyżywienia wielu organizmów morskich. Materiał powstał w roku szkolnym 2018/2019 i jest zgodny z ówczesną podstawą programową.

Pobierz materiał

Scenariusz jak zmiana klimatu wpływa na sposoby odżywania się organizmów

format: pdf

wielkość: 635,01 KB

Pobierz

Podobne materiały

Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Film lub webinarium

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Nauczyciel i rodzic lub opiekun. Jak razem...

Niniejszy materiał dotyczy budowania relacji z rodzicami.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa wsparcia – do nauczycieli, rodziców i...

Wspieranie polega na pomaganiu, wspomaganiu lub dostarczaniu zasobów, aby ułatwić radzenie sobie z trudnościami czy osiąganie celów.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa motywacji w szkole

Artykuł o słowach motywacji do nauczycieli i nauczycielek oraz uczniów i uczennic.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak podsumowywać lekcję

Monitorowanie postępów, autorefleksja na temat własnego uczenia się. Przykłady pytań pobudzających zaciekawienie i nakłaniających do refleksji.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY