Jak zmiana klimatu wpływa na sposoby odżywania się organizmów?

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 30.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Na zajęciach uczennice i uczniowie dowiedzą się, w jaki sposób dzielimy organizmy pod względem odżywiania oraz uświadomią sobie, jak zmiany klimatu wpływają na odżywianie się organizmów. Założeniem zajęć jest nie tylko wyjaśnienie na jakie grupy dzielimy organizmy, ale przede wszystkim jakie zależności są pomiędzy grupami i jak na te zależności wpływa człowiek zmieniając klimat poprzez zwiększanie efektu cieplarnianego. Mogą to być proste przełożenia, że przez podniesienie temperatury na Ziemi spadnie produkcja ryżu, a tym samym wzrośnie poziom niedożywienia w krajach, których rolnictwo uzależnione jest od tej rośliny. Innym przykładem może być wzrost temperatury oceanów i wymieranie raf koralowych, które są schronieniem i podstawą wyżywienia wielu organizmów morskich. Materiał powstał w roku szkolnym 2018/2019 i jest zgodny z ówczesną podstawą programową.

Pobierz materiał

Scenariusz jak zmiana klimatu wpływa na sposoby odżywania się organizmów

format: pdf

wielkość: 635,01 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak stworzyć przestrzeń, w której dobrze się uczy?

Przyjazna i komfortowa przestrzeń szkolna sprzyja zdobywaniu wiedzy i wzmacnia współpracę.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak wzmocnić relacje na zakończenie roku szkolnego

Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć bezpieczną atmosferę w szkole?

Zobacz
Publikacja

Świętuj, żeby zrozumieć

Zobacz
Film lub webinarium

„Jak tworzyć skuteczne zasady antydyskryminacyjne w szkole”

Zobacz
Publikacja

Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o...

Publikacja powstała z myślą o uczniach i uczennicach
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozpoznawać i reagować na dyskryminację w klasie?

Zobacz
Film lub webinarium

Inspiracje do działań społecznych w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Szkoła bez telefonów – tak czy nie?

Może zamiast winić technologię, warto spróbować zrozumieć młode pokolenie, które przecież nie zna świata bez internetu.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak uczyć, by obniżać stres uczniów przed egzaminem?

Sprawdzaniu wiedzy towarzyszą emocje oraz stres. Z jakich metod korzystać na co dzień, by przekuwać je w
Zobacz
Artykuł

Nie masz czerwonego paska? Nie szkodzi

W ostatnim czasie zjawisko „czerwonego paska” budzi kontrowersje. Słychać coraz więcej głosów, że cena, jaką ponoszą uczniowie,
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY