Jaki wpływ ma jakość środowiska na jakość życia? Zadanie dla klas IV-VI

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 22.12.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Zadanie interdyscyplinarne „Jaki wpływ ma jakość środowiska na jakość życia?” składa się z aktywności, w ramach których uczniowie i uczennice szukają odpowiedzi na pytanie kluczowe. Realizacja zadania wprowadzi uczniów i uczennice w zagadnienia związane z zanieczyszczeniem środowiska i jego konsekwencjami, z odniesieniem do działań, które można zrealizować lokalnie, na poziomie szkoły oraz indywidualnie na rzecz czystego środowiska. Zadanie najlepiej realizować we współpracy międzyprzedmiotowej, realizując wszystkie aktywności, dając młodzieży możliwość poszukiwania odpowiedzi w ramach różnych przedmiotów: geografia/przyroda/biologia, matematyka, język polski i godzina wychowawcza. Do zadań dołączone są karty pracy, które możesz wykorzystać w ramach lekcji stacjonarnej i zdalnej.

Pobierz materiał

„Jaki wpływ ma jakość środowiska na jakość życia?” - klasy IV-VI

format: pdf

wielkość: 2,30 MB

Pobierz

materiał pomocniczy nr 1: Stan wód

format: pdf

wielkość: 2,30 MB

Pobierz

materiał pomocniczy nr 2: Zanieczyszczenia powietrza

format: pdf

wielkość: 2,30 MB

Pobierz

materiał pomocniczy nr 3: Diagramy

format: pdf

wielkość: 2,30 MB

Pobierz

karta pracy nr 1: Analiza skutków zanieczyszczenia powietrza

format: pdf

wielkość: 2,30 MB

Pobierz

karta pracy nr 2: Analiza dźwięku

format: docx

wielkość: 2,30 MB

Pobierz

materiał pomocniczy nr 4: Zdrowa planeta dla zdrowych ludzi

format: pdf

wielkość: 2,30 MB

Pobierz

załącznik: Puzzle

format: pdf

wielkość: 2,30 MB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

O podatkach prawie wszystko

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

II.5 „Po co nam NATO?” Scenariusz lekcji do...

Scenariusz lekcji do przedmiotu "Historia i teraźniejszość"; realizuje punkt II.5 podstawy programowej i przedstawia genezę oraz rolę
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

I.7 „Polak/Polka, czyli kto?” Scenariusz lekcji (lekcja pierwsza)...

Scenariusz lekcji do przedmiotu "Historia i teraźniejszość"; realizuje punkt I.7 podstawy programowej i omawia kwestie tożsamości narodowej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Jeden kraj, wiele języków. O wielojęzyczności i...

Ukraina to państwo wieloetniczne i wielojęzyczne. W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zastanowią się nad przyczynami takiego
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Ukraiński etnodizajn

Czy kultura ludowa może być atrakcyjna także dzisiaj? Jak najbardziej!
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Uwolnić Poly” – scenariusze lekcji do filmu

Pakiet dwóch scenariuszy zajęć, które wzmacniają umiejętność współpracy oraz podejmują temat relacji człowieka ze zwierzętami.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Róża, kalina i kaczka, czyli kultura muzyczna...

Podczas zajęć poznamy kilkoro ważnych dla kultury ukraińskiej twórców i twórczyń oraz ich utwory.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak oszczędzać siły nauczycieli, by mogli skupić się...

Każdy dyrektor i każda dyrektorka mierzy się z nadmiarem procedur, dokumentów czy działań, które paraliżują ich pracę
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prawo pracownika do dobrej atmosfery w pracy

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Publikacja

Metody oceniania, które sprawdzą się w klasach o...

W klasach o dużym zróżnicowaniu wiedzy i umiejętności uczniów problemy z ocenianiem zwykle się potęgują.
Zobacz
Film lub webinarium

Splątania

Czy wiesz, że płynie w Tobie rzeka? Człowiek składa się w znacznej mierze z wody. Woda nas
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY