c_id9

Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach

Informacje o materiale

Autor/-ka: Magdalena Wegner

Data dodania: 26.01.2024

Grupa docelowa: Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Nauczyciele świetlicy

Artykuł

Artykuł „Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach” ma na celu
przedstawienie metody Kręgów Naprawczych, genezy ich powstania i metodologii stosowania oraz określenie szans i wyzwań przy wprowadzaniu tego podejścia do szkół.

Kręgi Naprawcze powstały w latach 90. XX wieku. Dominic Barter (twórca tego podejścia), obserwując sytuację w favelach w Rio de Janeiro w Brazylii, zaczął podejmować działania mające na celu
zmianę podejścia do konfliktów społecznych. Wspólnie z lokalną społecznością opracował system, który pozwolił na rozwiązywanie konfliktów inaczej niż przez brutalne kary czy groźby, uwzględniając całą społeczność dotkniętą konfliktem.
System ten bazuje na idei sprawiedliwości naprawczej i podstawowych założeniach Porozumienia
bez Przemocy. Później został nazwany Kręgami Naprawczymi i miał na celu nie tylko
uwzględnienie racji stron konfliktu, ale także stopniową odbudowę więzi społecznych.

Pobierz materiał

Magdalena Wegner, Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach

format: pdf

wielkość: 348,95 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Szkoła Pełna Emocji dla nastolatków: Życie bez filtrów...

Krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący poczucia własnej wartości u młodych osób.
Zobacz
Film lub webinarium

Szkoła Pełna Emocji dla nastolatków: Kiedy smutek nie...

Krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący rozpoznawania depresji oraz szukania wsparcia przy podejrzeniu
Zobacz
Publikacja

Szkoła pełna emocji dla nastolatków – zestaw materiałów...

„Szkoła pełna emocji dla nastolatków” to narzędzia do edukacji emocjonalnej, które wspierają młodych ludzi w bezpiecznym przeżywaniu
Zobacz
Film lub webinarium

Szkoła Pełna Emocji dla nastolatków: Między „muszę” a...

Krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie z presją zewnętrzną.
Zobacz
Film lub webinarium

Szkoła Pełna Emocji dla nastolatków: Gdy serce bije...

Krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie ze stresem.
Zobacz
Film lub webinarium

Szkoła Pełna Emocji dla nastolatków: Na progu dorosłości...

Krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący lęków o przyszłość, jakie często towarzyszą dojrzewaniu.
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z rodzicami – jak pomóc nauczycielom...

Nagranie z cyklu Odporna szkoła dla dyrektora, podczas którego rozmawialiśmy o tym, jak wzmacniać nauczycieli w prowadzeniu
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Po co nam to wszystko? ‒ wprowadzenie do...

Zobacz
Materiał graficzny

Jak rozmawiać z uczniami o poglądach?

Trudne pytania i kontrowersyjne tematy pojawiają się w każdej klasie. Pobierz plakat i zobacz, jak może wyglądać
Zobacz
Film lub webinarium

Film „Współzależności między klimatem, przyrodą a ludźmi i...

Film przedstawia, jak klimat, przyroda i ludzie są ze sobą powiązani, dlaczego zmiana klimatu i utrata bioróżnorodności
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o poglądach?

Chcesz rozmawiać z młodzieżą o różnych, nawet bardzo trudnych, tematach, ale obawiasz się wybuchu emocji lub przeciwnie:
Zobacz
Materiał graficzny

Dobre praktyki dla klimatu i środowiska – infografiki

Infografiki tworzą spójną serię wspierającą edukację i budowanie świadomości ekologicznej w pracy biurowej.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY