c_id9

Lekcja, która oddycha. Jak zrobić miejsce dla ucznia i dla siebie. Webinarium

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 23.09.2025

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Troska o ucznia jest ważna. Ale gdy przeradza się w wyręczanie – odbiera mu sprawczość i motywację. Jak znaleźć równowagę?
O tym rozmawialiśmy podczas webinarium „Lekcja, która oddycha. Jak zrobić miejsce dla ucznia i dla siebie”, a gośćmi byli:

Michał Szczepanik – nauczyciel biologii i EDB, trener i mentor w programach całościowego rozwoju szkoły. Autor wielu materiałów eksperckich, które pomagają nauczycielom stosować ocenianie kształtujące i lepiej rozumieć proces uczenia się ucznia.
Edyta Wąsik – nauczycielka historii i WOS, trenerka CEO w „Szkole uczącej się”, ekspertka w zakresie oceniania kształtującego. Od lat wspiera nauczycieli w budowaniu lekcji, które dają uczniom głos i przestrzeń do samodzielności.

Podczas webinarium poznaliśmy 5 zasad skutecznej lekcji, które sprawdzają się na każdym przedmiocie i na każdym etapie edukacyjnym.
Dzięki temu:

  • Twoi uczniowie będą bardziej obecni i zaangażowani,
  • A Ty poczujesz, że prowadzenie zajęć może być lżejsze i mniej obciążające.

_____
Webinarium w ramach cyklu „Odporna szkoła” organizowane jest w ramach programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Pobierz materiał dodatkowy:

REFLEKSJA I METAPOZNANIE – pytania uruchamiające refleksję

Pobierz materiał

REFLEKSJA I METAPOZNANIE - pytania uruchamiające refleksję

format: pdf

wielkość: 263,75 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Życie bez filtrów – jak przestać się porównywać?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący poczucia własnej wartości u młodych osób.
Zobacz
Film lub webinarium

Kiedy smutek nie mija — jak rozpoznać i...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący rozpoznawania depresji oraz szukania wsparcia przy
Zobacz
Publikacja

Szkoła pełna emocji dla nastolatków – zestaw materiałów...

Poznaj narzędzia do edukacji emocjonalnej, które wspierają młodych ludzi w bezpiecznym przeżywaniu emocji
Zobacz
Film lub webinarium

Między „muszę” a „chcę” – jak radzić sobie...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie z presją zewnętrzną.
Zobacz
Film lub webinarium

Gdy serce bije szybciej – jak opanować stres?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie ze stresem.
Zobacz
Film lub webinarium

Na progu dorosłości — jak stawić czoła niepewności...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący lęków o przyszłość, jakie często towarzyszą
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z rodzicami – jak pomóc nauczycielom...

Nagranie z cyklu Odporna szkoła dla dyrektora, podczas którego rozmawialiśmy o tym, jak wzmacniać nauczycieli w prowadzeniu
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Po co nam to wszystko? ‒ wprowadzenie do...

Skorzystaj ze scenariusza lekcji Edukacji Obywatelskiej na temat diagnozowania potrzeb i problemów lokalnej społeczności
Zobacz
Materiał graficzny

Jak rozmawiać z uczniami o poglądach?

Trudne pytania i kontrowersyjne tematy pojawiają się w każdej klasie. Pobierz plakat i zobacz, jak może wyglądać
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Publikacja „W Teren! Eksperymenty, doświadczenia i obserwacje przyrodnicze...

Publikacja z eksperymentami i doświadczeniami STEM, pomaga młodzieży zrozumieć stan środowiska, rozpoznać wyzwania klimatyczne i aktywnie szukać
Zobacz
Film lub webinarium

Film „Współzależności między klimatem, przyrodą a ludźmi i...

Film przedstawia, jak klimat, przyroda i ludzie są ze sobą powiązani, dlaczego zmiana klimatu i utrata bioróżnorodności
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o poglądach?

Chcesz rozmawiać z młodzieżą o różnych, nawet bardzo trudnych, tematach, ale obawiasz się wybuchu emocji lub przeciwnie:
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY