c_id9

Ocenianie a przepisy prawa. Co warto wiedzieć?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 27.10.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy

Opis materiału

Co zrobić w sytuacji, gdy statut szkoły mówi jedno, a prawo drugie? Czy oceny takie jak na przykład 5+ i 3- są dozwolone? Te i inne wątpliwości rozstrzygaliśmy na webinarium Ocenianie a przepisy prawa. Co warto wiedzieć?, które odbyło się w formule Q&A.

Odpowiadamy m.in. na pytania:

  • czy uczeń ma prawo do poprawiania oceny i ile razy może próbować to zrobić?
  • czy można stosować plusy i minusy za aktywność i pracę domową?
  • czy za brak pracy domowej można dostać „jedynkę”?
  • co robić, gdy wiemy, że praca ucznia jest niesamodzielna?  
  • i inne pytania, które zadasz ekspertce Gabrieli Olszowskiej

Proponujemy też dobre, zgodne z prawem praktyki, które wspierają nauczycieli w codziennej pracy, a uczniom pomagają dostrzegać postępy w nauce.

Gabriela Olszowska – recenzentka podręczników MEiN, współautorka podręczników i programów nauczania języka polskiego. Edukatorka i nauczycielka języka polskiego w szkołach średnich. Prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych i dyrektorów z oceniania, autorka „O!Ceny w szkole. Nieodrobione lekcje. Od przepisów do sztuki”. Aktywny członek OSKKO.

Webinarium poprowadziła Ewelina Gorczyca, koordynatorka ekspertka Szkoły uczącej się.
—-
Webinarium organizowane jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Film lub webinarium

Porusz przestrzeń. Interwencje artystyczne młodzieży

Zobacz
Publikacja

Poradnik dla opiekuna samorządu uczniowskiego

Praktyczny przewodnik został stworzony, aby wspierać nauczycieli, dyrektorów i wszystkich zainteresowanych w rozwijaniu demokratycznych, zaangażowanych i skutecznych
Zobacz
Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY