c_id9

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 03.04.2025

Opis materiału

Jak sztuka pomaga w przekazywaniu ważnych treści? Jak korzystać z niej na zajęciach, by inspirować uczniów i skłaniać do refleksji nad współczesnym światem?

Obejrzyj webinarium, podczas którego przyglądamy się wybranym dziełom. Poruszają one ważne problemy społeczne i jak w soczewce skupiają najważniejsze wyzwania współczesności. A przy tym – odważnie na nie reagują.

Webinarium prowadzi Marta Przybył – edukatorka i koordynatorka programów edukacyjnych w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Absolwentka warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i Akademii Pedagogiki Specjalnej. Interesuje ją twórcza praca z ludźmi, używanie sztuki jako narzędzia do działania, rozmowy i rozumienia rzeczywistości.

W czasie spotkania pokazujemy film z serii Art Thinking – „Protest obywatelski, klimat i wieloryby” i rozmawiamy o tym, jak wykorzystać go na zajęciach. Ten i inne filmy z serii Art Thinking są dostępne tutaj.

Działanie realizowane w ramach zadania „Partnerstwa dla kreatywności”. Zadanie jest realizowane dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, oraz z Programu Erasmus+ Unii Europejskiej, a także dzięki wsparciu Fundacji Deloitte Polska.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Zrób to! Jakie działania podejmować, by świat był...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Pokaż to! Jak opowiadać o klimacie za pomocą...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Jak działa mózg nastolatka? Co robić, gdy młodzi zamykają się na rozmowę?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Czujesz potrzebę działania na rzecz zmiany dominujących narracji na temat globalnych wyzwań? Ta publikacja jest dla Ciebie!
Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Film lub webinarium

Trzeba mieć zdrowie i nerwy, by (się) uczyć....

Nowy przedmiot to szansa, by troska o zdrowie – psychiczne, fizyczne i społeczne – stała się kluczowym
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Kosmiczne rewolucje. Spektakl

Zobacz
Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY