c_id9

Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o współczesnym świecie

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 27.05.2024

Grupa docelowa: Uczniowie

Opis materiału

Publikacja Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o współczesnym świecie powstała z myślą o uczniach i uczennicach. Chcemy pomóc młodzieży odnaleźć się w świecie wszechobecnych kryzysów oraz wykształcić umiejętność krytycznego myślenia wobec dominujących narracji na temat środowiska, klimatu i zjawisk społecznych. W publikacji poruszamy tematy takie jak:

  • błędy poznawcze i podatność na manipulację: jak media kształtują nasz sposób myślenia?
  • narracja o postępie: czy potrzebujemy ciągłego wzrostu i kultu PKB?
  • kolonializm i neokolonializm: jak narracja o wyższości Zachodu wciąż wpływa na nasze wyobrażenia?
  • epoka człowieka: czy żyjemy w antropocenie i jeśli tak, co z tym zrobić?

Publikacja składa się z sześciu rozdziałów, z których każdy kończy się autorefleksją pozwalającą uczniom i uczennicom na samodzielną ocenę swoich postępów w zrozumieniu treści.

Pobierz materiał

Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o współczesnym świecie

format: pdf

wielkość: 16,27 MB

Pobierz

Podobne materiały

Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak zaplanować projekt dotyczący różnorodności?

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Pakiet Platinium a Księga Koheleta”

Ćwiczenie można przeprowadzić na zakończenie omawiania fragmentów „Księgi Koheleta” (Biblia – Stary Testament) lub na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o...

Zajęcia mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych
Zobacz
Artykuł

Gra „Klimatyczne Wyzwania” – artykuł

W naszej europejskiej inicjatywie edukacyjnej związanej z grą „Klimatyczne Wyzwania” wzięło udział już ponad tysiąc nauczycieli
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY