c_id9

Badanie świadomości młodych w Polsce na temat zmiany klimatu

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 06.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Bibliotekarze

Opis materiału

Młodzież oraz młodzi dorośli wiedzą, że zmiana klimatu dzieje się tu i teraz. Jak pokazuje przeprowadzone w przez 2020 roku Centrum Edukacji Obywatelskiej badanie, dostrzegają oni i one jej negatywne skutki – w Polsce w szczególności niemroźne zimy lub ich brak, upały i częstsze występowanie susz czy powodzie. Wciąż jednak nie mają pełnego zrozumienia otaczających ich zjawisk. Co tak naprawdę młodzi wiedzą i skąd czerpią wiedzę o zmianie klimatu? Przeprowadziliśmy badanie wśród młodych ludzi, w wieku 13-35 lat, w którym zapytaliśmy o ich wiedzę i kompetencje w zakresie globalnej odpowiedzialności, ze szczególnym uwzględnieniem zmiany klimatu. Aby skutecznie edukować, potrzeba nam informacji dotyczących aktualnej świadomości młodych ludzi na temat zagadnień związanych z klimatem. Musimy wiedzieć też, jak mówić o zjawisku zmiany klimatu, aby motywować do działania oraz jakimi kanałami przekazywać informacje. Bo efektywne działanie zaczyna się od edukacji.

Pobierz materiał

Badanie świadomości nt zmiany klimatu

format: pdf

wielkość: 2,86 MB

Pobierz

Raport z badania 2020

format: pdf

wielkość: 2,86 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY