c_id9

Duet Julianna Płaczysko – kobiety w przestrzeni publicznej

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 15.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Oglądajcie z uczniami i uczennicami filmy pokazujące kobiety w niestandardowych rolach. Zacznijcie od filmu „Julia i Ania, duet Julianna Płaczysko”. Przed i po filmie zadajcie pytania z listy poniżej i przeprowadźcie dyskusję klasową. Pytania ułożone są od najłatwiejszych, do bardziej skomplikowanych, dlatego gdy pracujecie z młodszą młodzieżą, możecie wybrać te, które najbardziej pasują. Zanim przejdziecie do pracy upewnijcie się, że twoja grupa zna pojęcia „stereotyp” i „uprzedzenie” oraz „dyskryminacja”. Pytania przed projekcją:

  • Narysuj osobę marzącą po murach, robiącą graffiti, albo malującą ścianę.
  • Jak wygląda? Jakiej jest płci?
  • Czy powinno się zamalowywać graffiti w mieście? Kto powinien to robić?

Pytania po projekcji:

  • Kto maluje klatkę schodową na tym filmie?
  • Jak myślisz, dlaczego to robią?
  • Dlaczego Julia uważa, że malowanie murów jest satysfakcjonujące?
  • Czy można się zmęczyć patrząc na pomazane mury? Czy znasz sformułowanie „chaos wizualny”? Do czego się odnosi?

Pytania pogłębiające:

  • Co to znaczy, że Julia i Ania pomagają ludziom „odzyskiwać mury”?
  • Co to oznacza „oddawać głos obywatelkom i obywatelom” i „oddawać sprawy w ręce obywatelek i obywateli”?
  • Dlaczego niewiele kobiet zajmuje się aktywizmem wizualnym w przestrzeni publicznej? Czy ma to związek z jakimiś stereotypami płci

Podobne materiały

Artykuł

Scenariusz „Rozegrajmy to” 1. i 2.

Zainspiruj klasę do podjęcia działań edukacyjnych oraz wspólnie zaplanujcie ich przebieg oraz dokumentacje w portfolio obywatelskim. 
Zobacz
Materiał graficzny

Prezentacja „Konwencja waszyngtońska”

Zobacz
Publikacja

Edukacja globalna na zajęciach matematyki w szkole podstawowej

Publikacja zawiera scenariusze lekcji, ćwiczeń i projektów, które włączają wątki współzależności i wyzwań globalnych do zajęć matematyki
Zobacz
Publikacja

Edukacja globalna na zajęciach biologii w szkole podstawowej

Publikacja zawiera scenariusze lekcji, ćwiczeń i projektów, które włączają wątki współzależności i wyzwań globalnych do zajęć biologii
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Widzimy się w kompoście! O wdzięczności i roli...

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają kompost jako środowisko życia wielu istotnych organizmów żywych.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wytrwałości uczę się od drzew – projekt

W ramach projektu uczniowie i uczennice uczą się uważności na świat przyrody, przeprowadzają obserwację natury i dokumentują
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Nocne rozmowy roślin, czyli jak dobrze się komunikować

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają fakty na temat komunikacji pomiędzy roślinami. Inspirując się praktykami roślin, uczniowie
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

A gdyby tak być drzewem? Piszemy notkę biograficzną

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice tworzą notkę biograficzną wybranego drzewa w okolicy. Ćwiczenie rozwija umiejętności tworzenia krótkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Co mnie karmi?

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice podejmują refleksję nad tym, co wspiera ich zdrowie fizyczne i psychiczne. W
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Marketing polityczny i kampania wyborcza – świadomy odbiór...

Scenariusz lekcji Edukacji Obywatelskiej dotyczący analizowania kampanii wyborczych i przekazów politycznych.
Zobacz
Film lub webinarium

Życie bez filtrów – jak przestać się porównywać?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący poczucia własnej wartości u młodych osób.
Zobacz
Film lub webinarium

Kiedy smutek nie mija — jak rozpoznać i...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący rozpoznawania depresji oraz szukania wsparcia przy
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY