c_id9

Przewodnik „Zielony ład w szkole”

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 27.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Przewodnik ten powstał z myślą o wszystkich nauczycielach i nauczycielkach chcących realizować edukację ekologiczną na zajęciach w szkole podstawowej. Publikacja jest podzielona na trzy części. W części pierwszej prezentujemy koncepcję edukacji ekologicznej i piszemy o korzyściach z obecności tego rodzaju kształcenia w szkole, wyjaśniając, jak może wpływać na rozwój uczennic i uczniów oraz kształtować ich kompetencje kluczowe. Podpowiadamy, jak wprowadzać do szkoły elementy edukacji ekologicznej. W części drugiej omawiamy aktualne, istotne zagadnienia z obszaru ochrony środowiska dotyczące również zmiany klimatu oraz Europejskiego Zielonego Ładu – strategii stawiającej sobie za cel, aby Europa stała się pierwszym „zielonym kontynentem”: neutralnym dla klimatu, przyjaznym środowisku i troszczącym się o dobrostan ludzi przy jednoczesnym zrównoważonym gospodarowaniu zasobami. W części trzeciej prezentujemy przykładowe aktywności: zadania interdyscyplinarne (w przygotowaniu). Przybliżą one uczniom i uczennicom kilka wyzwań ekologicznych, z którymi się dziś mierzymy, i zagadnień środowiskowych, o których można rozmawiać w szkole na różnych przedmiotach – niezależnie lub uzupełniając się w różnych dziedzinach – realizując jednocześnie założenia podstawy programowej.

Pobierz materiał

Przewodnik „Zielony ład w szkole"

format: pdf

wielkość: 8,77 MB

Pobierz

Podobne materiały

Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Film lub webinarium

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Nauczyciel i rodzic lub opiekun. Jak razem...

Niniejszy materiał dotyczy budowania relacji z rodzicami.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa wsparcia – do nauczycieli, rodziców i...

Wspieranie polega na pomaganiu, wspomaganiu lub dostarczaniu zasobów, aby ułatwić radzenie sobie z trudnościami czy osiąganie celów.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa motywacji w szkole

Artykuł o słowach motywacji do nauczycieli i nauczycielek oraz uczniów i uczennic.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak podsumowywać lekcję

Monitorowanie postępów, autorefleksja na temat własnego uczenia się. Przykłady pytań pobudzających zaciekawienie i nakłaniających do refleksji.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY