c_id9

Weź oddech – scenariusze ćwiczeń i eksperymentów nt. niskiej emisji

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 20.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Publikacja zawiera 10 scenariuszy eksperymentów i ćwiczeń dotyczących ochrony czystości powietrza i niskiej emisji. Pozwolą one wprowadzić uczniów i uczennice w tematykę ochrony czystości powietrza i sprawią, że edukacja w tym zakresie będzie:

  • oparta o metodę eksperymentu – pozwoli stawiać pytania badawcze i hipotezy, a następnie weryfikować je; próbować, badać, domyślać się; umożliwi zobaczenie omawianych zjawisk na własne oczy.
  • interdyscyplinarna – pokazująca, że otaczający nas świat nie daje się tak łatwo sklasyfikować i podzielić na geografię, chemię, biologię czy nauki społeczne, stawiająca na inicjatywę uczniów i uczennic – angażująca, realizowana metodą projektu i pracy w grupach,
  • nawiązująca do wyzwań współczesnego świata – poruszająca zagadnienie niskiej emisji nie tylko z perspektywy nauk ścisłych ale w kontekście zmiany klimatu, odnawialnych źródeł energii i zrównoważonego gospodarowania zasobami,
  • konstruktywna – przedstawiająca wiarygodnie konsekwencje zanieczyszczeń powietrza, ale przede wszystkim skupiająca się na pokazywaniu możliwych rozwiązań i podkreślaniu indywidualnego wpływu każdego człowieka na stan powietrza.

Pobierz materiał

Weź oddech - scenariusze ćwiczeń i eksperymentów nt. niskiej emisji

format: pdf

wielkość: 1,16 MB

Pobierz

Weź oddech - scenariusze ćwiczeń i eksperymentów nt. niskiej emisji_czb

format: pdf

wielkość: 1,16 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Zrób to! Jakie działania podejmować, by świat był...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Pokaż to! Jak opowiadać o klimacie za pomocą...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Jak działa mózg nastolatka? Co robić, gdy młodzi zamykają się na rozmowę?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Czujesz potrzebę działania na rzecz zmiany dominujących narracji na temat globalnych wyzwań? Ta publikacja jest dla Ciebie!
Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Film lub webinarium

Trzeba mieć zdrowie i nerwy, by (się) uczyć....

Nowy przedmiot to szansa, by troska o zdrowie – psychiczne, fizyczne i społeczne – stała się kluczowym
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Kosmiczne rewolucje. Spektakl

Zobacz
Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY