Spotkania dla Planety

Dziel się swoją wiedzą, podejściem i wrażliwością. Weź udział w projekcie, dzięki któremu połączysz w szkole edukację globalną z aktywnym działaniem i celebrowaniem międzynarodowych dni!

Działamy w miesiącach, w których świętujemy Dzień Kobiet i Dzień Ziemi. To wyjątkowa okazja, aby z młodzieżą przyjrzeć się wyzwaniom związanym z równością płci, równością społeczną i troską o środowisko.

Świętuj razem z nami. Zacznij od inspirującego szkolenia online, a następnie przeprowadź z naszym wsparciem pięć angażujących spotkań w swojej szkole. Każda okazja jest dobra, by rozwijać w Twoich uczniach i uczennicach wrażliwość na świat.

Wyniki Waszej pracy opublikujecie na Padlecie – przestrzeni online do wymiany pomysłów i inspiracji między uczestnikami projektu.

Młodzież chce rozumieć świat. Dlatego edukacja globalna jest ważna. Ten projekt pomoże Ci realizować ją w ciekawy dla uczniów i fascynujący dla Ciebie sposób! 

Dołącz, czekamy!

Projekt skierowany jest do szkół ponadpodstawowych.

Pierwsza edycja projektu „Globalna szkoła. Spotkania dla Planety” odbyła się podczas tegorocznego Tygodnia Edukacji Globalnej. Będziemy korzystać z tych samych materiałów i scenariuszy.

1. Jak to działa?

CZĘŚĆ I – WEBINARIA DLA NAUCZYCIELI I NAUCZYCIELEK

W pierwszej części projektu weźmiesz udział w dwóch webinariach. Obecność na tych spotkaniach oraz wypełnienie ankiety oznacza dla Ciebie ukończenie obowiązkowej części projektu. 

Webinaria opierają się na wiedzy i doświadczeniach międzynarodowego projektu Ecoality. Podczas nich przygotujemy Cię do prowadzenia inspirujących zajęć dla uczniów i uczennic. Powiększysz też wiedzę na temat kluczowych zagadnień globalnych.

Podczas pierwszego webinarium:

  • poznasz globalne wyzwania, takie jak zmiana klimatu i równość płci,
  • otrzymasz wskazówki, jak włączać w szkołę edukację globalną i prowadzić zajęcia rozwijające krytyczne myślenie młodzieży i zachęcające do działania.

Drugie webinarium pozwoli Ci rozmawiać o rozwiązaniach. Dowiesz się:

  • jak sprawiedliwość klimatyczna i płciowa wpływają na codzienne życie,
  • jak wykorzystać empatię i odpowiedzialność w edukacji młodzieży,
  • jakie narzędzia i metody włączać do zajęć.

Oba te spotkania w gronie nauczycielek i nauczycieli podobnych Tobie pozwolą Ci z energią i wiedzą przejść do drugiej części projektu. 

CZĘŚĆ II – SPOTKANIA DLA UCZNIÓW I UCZENNIC

Po każdy webinarium otrzymasz gotowe scenariusze zajęć. Poprowadź je w ramach świętowania Dnia Kobiet i Dnia Ziemi lub w innych dniach tych miesięcy, które sprzyjają refleksji nad globalnymi wyzwaniami.

Zorganizuj pięć 45-minutowych spotkań, by:

  • przyjrzeć się powiązaniom między człowiekiem, społeczeństwem, gospodarką i środowiskiem,
  • zwrócić uwagę społeczności szkolnej na aktualne wyzwania globalne,
  • omówić wpływ zmian klimatycznych i nierówności płci,
  • rozwijać empatię, solidarność i odpowiedzialność w budowaniu bardziej sprawiedliwej rzeczywistości.

Rezultaty wybranych spotkań z uczennicami i uczniami zamieścisz na Padlecie – przestrzeni online. 

Tam też poznacie inne grupy i odkryjecie efekty ich pracy. Dzięki temu Twoi uczniowie pogłębią świadomość globalną, rozwiną umiejętność współpracy oraz kreatywne myślenie. 

Razem zainspirujecie się do dalszego działania!

2. Dlaczego warto

  • Stworzysz w swojej szkole przestrzeń do aktywnego i ciekawego spędzania czasu poprzez angażujące spotkania, co zachęci młodzież do działania i wzmocni ich motywację.
  • Poznasz praktyczne materiały do realizacji edukacji globalnej w Twojej klasie, które pozwolą Ci łatwo i ciekawie realizować ciekawe lekcje.
  • Razem z młodzieżą pogłębisz wiedzę na temat aktualnych wyzwań globalnych, co pozwoli Wam lepiej zrozumieć współczesny świat.
  • Twoja klasa rozwinie kluczowe kompetencje, w tym krytyczne i kreatywne myślenie, umiejętność współpracy, a także postawy solidarności, troski i odpowiedzialności.
  • Gdy będziesz potrzebowała, zapewnimy Ci wsparcie koordynatorki projektu, z którą będziesz w stałym kontakcie, aby otrzymywać wskazówki, odpowiedzi na pytania i pomoc na każdym etapie realizacji działań.

Działania w projekcie wpisują się również w realizację kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/25 w zakresie edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych, rozwijania u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych, podnoszenia jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym, krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie oraz pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym.

Poznaj opinie osób, które uczestniczyły w projekcie:

Ciekawe, angażujące zadania. Dobrze opracowane scenariusze i materiały.

Większość uczennic po raz pierwszy zetknęła się z poruszanymi tematami, nie były świadome istnienia omawianych problemów.

Omawiane zagadnienia znacznie poszerzyły wiedzę uczniów o globalnych problemach. Zyskali na nie pełniejsze spojrzenie, nie tak hasłowe jak w podstawie programowej z geografii na poziomie podstawowym.

Zestaw scenariuszy był starannie opracowany. Mini przewodnik oraz szkolenia zapewniały wszystko, co było potrzebne do przeprowadzenia zajęć.

3. Zgłoszenie

Projekt skierowany jest do szkół ponadpodstawowych.

Rekrutacja trwa do 09.03.2025 r.

Jak się zgłosić?

Wystarczy jedno zgłoszenie, aby dołączyć do wszystkich części projektu. Po wysłaniu zgłoszenia od razu dostaniesz: 

  • przewodnik po projekcie,
  • międzynarodowy przewodnik Ecoality pogłębiający omawiane zagadnienia,
  • link do uczestnictwa w webinariach (lub do nagrania, w przypadku dołączenia do projektu po 4 marca),
  • regularne wsparcie koordynatorki, dodatkowe materiały i inspirację do działania, 
  • materiały do przeprowadzenia spotkań dla młodzieży,
  • dostęp do Padletu, gdzie podzielisz się się efektami Waszej pracy.

Kto może się zgłosić?

Nauczyciel/nauczycielka szkoły ponadpodstawowej zgłasza zarówno siebie, jak i grupę młodzieżową (np. klasę lub inną grupę uczniów i uczennic). 

Podczas zgłoszenia należy podać nazwę zespołu. Zapytaj swoją klasę lub grupę młodzieżową, jaką nazwę chcieliby sobie nadać. 

Do czego się zobowiązujesz?

Jedno zgłoszenie to deklaracja:

  • udziału w dwóch webinariach,
  • wypełnienia dwóch ankiet oraz przekazania dwóch ankiet młodzieży,
  • przeprowadzenia pięciu spotkań dla młodzieży w swojej szkole.

4. Harmonogram w tym roku

  • 3 marca

    Start projektu, powitalny e-mail.

  • 4 marca

    Webinarium nr 1 dla nauczycieli i nauczycielek.

  • 5-10 marca

    Spotkania dla Planety z okazji Dnia Kobiet.

  • 25 marca

    Webinarium nr 2 dla nauczycieli i nauczycielek.

  • 15-25 kwietnia

    Spotkania dla Planety dla uczniów i uczennic oraz praca na Padletach (4 spotkania).

5. Regulamin

6. Promocja

Zależy nam, aby nasze działania trafiały do szerszego grona szkół w całej Polsce. Dlatego jeśli weźmiesz udział w projekcie, prosimy – daj o tym znać w swoim środowisku. 

Użyj do tego mediów społecznościowych, lokalnej prasy lub po prostu – przekazując swoją opinię koleżance lub koledze ze szkoły po sąsiedzku. 

To sprawi, że Twoje działania będa bardziej widoczne, a nasze projekty zyskają zainteresowanie innych szkół. 

Zależy nam na tym, abyśmy się wszyscy rozwijali. 

7. Najczęstsze pytania

Zapraszamy osoby, które chcą poznać edukację globalną, pogłębić wiedzę na temat wybranych zagadnień i włączyć młodzież w rozmowy o globalnych wyzwaniach. Od definicji, poprzez refleksję nad własną postawą wobec wyzwań globalnych, aż po praktyczne, drobne działania z uczniami i uczennicami – to wszystko oferuje nasz 2-miesięczny projekt.

Jeśli chcesz zainteresować młodzież edukacją globalną lub sprawdzić się w prowadzeniu zajęć, spotkań i dyskusji na ten temat, Spotkania dla Planety są dla Ciebie!

Szacujemy, że realizacja projektu zajmie minimum 10 godzin:

  • 4 godziny (2 webinaria) – szkolenie online,
  • 4 godziny (5 godzin lekcyjnych) – spotkania z młodzieżą,
  • minimum 2 godziny – przygotowanie do spotkań, wypełnienie ankiet oraz wsparcie młodzieży w publikacji rezultatów działań na Padlecie.

W ramach projektu otrzymasz szczegółowy przewodnik dotyczący tematyki edukacji globalnej poruszanej w ramach projektu. Dalsza praca z nim i poziom Twojego zaangażowania zależą od Ciebie.

Zespół młodzieżowy powinien liczyć minimum 10 osób, jednak może również obejmować całą klasę.

Materiał wykorzystywany do pracy z młodzieżą oraz tematyka spotkań są skierowane do uczniów szkół ponadpodstawowych, dlatego do rejestracji zapraszamy tylko te szkoły. Jeśli jednak jesteś zainteresowany/a edukacją globalną i pracujesz w szkole podstawowej, zapraszamy do udziału w naszym drugim projekcie – Globalna szkoła. Działamy dla świata.

Udział w szkoleniu i realizacja spotkań to około 10 godzin zaangażowania w marcu i kwietniu. Celem projektu jest wsparcie, a nie obciążenie. Rozumiemy, że Twoje możliwości czasowe mogą ulegać zmianie.  Dlatego zastanów się, czy będziesz w stanie zaangażować się w projekt, wypełnić ankiety oraz przeprowadzić spotkania z młodzieżą. Chcemy, by udział w projekcie był dla Ciebie źródłem inspiracji i satysfakcji, nie frustracji.

Jeśli trudno będzie Ci zrealizować spotkania w zaproponowanym przez nas terminie, skontaktuj się z koordynatorką. Najważniejsza jest bieżąca komunikacja z nami – postaramy się znaleźć rozwiązanie i pomóc w dostosowaniu harmonogramu.

8. Kontakt

Masz pytania?
Napisz do nas

Justyna Zamojda, ekspertka edukacyjna

 

  • pomoże Ci zapisać się do projektu,
  • opowie o korzyściach z uczestnictwa.

9. Partnerzy

Projekt „Globalna szkoła. Spotkania dla Planety” realizowany jest w ramach projektu „Ecoality”. Działanie dofinansowane przez Unię Europejską i współfinansowane ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030.

logo EU

Poznaj inne projekty

Szykujemy właśnie ofertę na nowe, wiosenne półrocze. Poczuj znów radość z uczenia. Dołącz bezpłatnie.

Działamy dla świata

Ten projekt jest dla Ciebie, jeśli masz już za sobą udział w jednej z poprzednich edycji programu Globalna szkoła lub znasz założenia edukacji globalnej z innych źródeł.  

Co oznacza, że jesteś świadoma globalnych wyzwań takich jak zmiana klimatu, pogłębianie się nierówności czy niezrównoważona produkcja i konsumpcja. 

Teraz, razem ze swoimi uczniami i uczennicami możesz zaangażować się w lokalne działania i zmieniać świat na lepsze.

Co zyskasz?

Rozwiniesz swój warsztat pracy. Poszerzysz umiejętność wspierania młodzieży w realizacji projektów społecznych, otrzymasz ciekawe scenariusze lekcji, inspiracje i pomysły do pracy z dziećmi i młodzieżą.

Będziesz częścią zmiany społecznej. Dzięki realizacji projektu społecznego, wspólnie przekujemy naszą świadomość w zmianę widoczną z poziomu szkoły i społeczności lokalnej. A wszystko po to, by oddać sprawczość w ręce młodzieży. 

Do projektu zapraszamy nauczycielki i nauczycieli wszystkich przedmiotów, wychowawców, nauczycieli świetlicy oraz bibliotekarzy ze szkół podstawowych (uczących młodzież od klasy IV) i ponadpodstawowych.

1. Jak to działa?

  1. Zapisujesz się na kurs, który jest pierwszą częścią projektu.
  2. Projekt zaczynamy od webinarium wprowadzającego 5 marca, podczas którego przedstawimy Ci założenia projektu, pokażemy przykłady wartościowych działań możliwych do przeprowadzenia w szkole oraz opowiemy o wsparciu oferowanym dla Ciebie i Twoich uczniów.
  3. Zapraszasz do projektu grupę młodzieży. Z doświadczenia wiemy, że projekty społeczne warto realizować w grupie od 5 do 10 osób ze względu na najlepszą pracę w grupie. Zorganizuj grupę młodzieżowy od razu po zapisie, tak aby ruszyć z działaniami pełną parą od początku projektu, czyli 3 marca, czasu nie jest zbyt wiele!  
  4. Po zapisaniu się otrzymasz dostęp do treści kursowych podzielonych na trzy moduły. Podczas kursu samodzielnie dobierzesz sobie przerabiane treści według tego, co Cię aktualnie interesuje. To dlatego, że kurs zawiera treści „podstawowe” oraz treści „dla zaawansowanych”, które pozwalają zagłębić się w „krytyczną edukację globalną”. Na przykład te podstawowe zaznajomią cię z „Kodeksem informowania o Globalnym południu”, a zaawansowane treści zainspirują Cię do pracy z nowymi, wspierającymi narracjami o świecie.
  5. W trakcie kursu przeprowadzisz projekt społeczny z młodzieżą. Sami decydujecie, jakie działania zrealizujecie, tak aby połączyć lokalne wyzwania z globalnym kontekstem – ważna jest nie tyle ich skala, co tematyka, jakość pracy grupowej i odpowiedź na realne potrzeby społeczności. Dla inspiracji polecamy e-book o projektach na rzecz klimatu, który pokazuje, jak nawet niewielkie inicjatywy mogą wpisywać się w szerszą perspektywę i przyczyniać się do globalnych zmian.

6. Realizujesz projekt społeczny z młodzieżą, dzielisz się z nami refleksją z przeprowadzonych działań. To ważne, bo poddając nasze działania refleksji lepiej się uczymy. Twoja refleksja może mieć formę pisemną (dwie z trzech refleksji są obowiązkowe) – jako sprawozdanie przesłane przez platformę kursową LUB ustną podczas spotkania Twojej grupy kursowej z mentorem/ką (dwa z trzech spotkań są obowiązkowe).
To od mentora lub mentorki – osoby z doświadczeniem nauczycielskim w edukacji globalnej dostaniesz informację zwrotną, której celem jest wzmocnienie Ciebie, docenienie Twojej pracy i zwrócenie uwagi na aspekty, które możesz rozwinąć.
Grupy zostaną stworzone w oparciu o doświadczenie w edukacji globalnej. Taki podział ułatwia wzajemną inspirację, umożliwia wsparcie koleżeńskie i nadaje grupie wspólne tempo pracy.
7. Jeśli będziesz miała ochotę, weźmiesz udział w dodatkowych spotkaniach online dla nauczycieli i wraz z zespołem młodzieżowym skorzystasz z dodatkowych spotkań online oferowanych grupom młodzieżowym.
Wesprzemy Cię całą gamą wydarzeń, byś prowadziła proces grupowy najlepiej jak możesz i wyniosła z projektu wszystko, co najlepsze. Dla siebie i uczniów.
8. Na końcu sprawozdasz nam działania, które podjęliście z grupą młodzieży w Waszej społeczności lokalnej.
W tej części podzielicie się swoimi sukcesami, ale i porażkami. Chcemy wspólnie świętować, ale i pracować z tym, co trudne, wspierać się w rozwoju i podnosić na duchu.
9. Jeśli macie ochotę – prosimy i zapraszamy – przyjedźcie do Warszawy świętować z nami podczas Prezentacji Inicjatyw Młodzieżowych.
To jednodniowe wydarzenie dla kilkuosobowych grup uczniowskich. Zapewniamy zwrot kosztów podróży, program i przestrzeń dla młodzieży do podzielenia się swoimi doświadczeniami w realizacji projektu społecznego z edukacji globalnej.

2. Dlaczego warto

Co zyskasz?

  • Wzmocnisz swoje kompetencje we wspieraniu młodzieży w realizacji projektów społecznych.
  • Przekujesz wiedzę o wyzwaniach współczesnego świata w sprawczość i zaobserwujesz, jak zmiana społeczna staje się faktem. 
  • Otrzymujesz bezpłatne materiały w wersji drukowanej, w tym odświeżony zestaw plansz o Celach Zrównoważonego Rozwoju (SDG)!
  • Będziesz częścią Globalnej szkoły CEO – osób uczestniczących w naszym programie, które mają potrzebę zmieniania świata na lepsze i szukają odpowiedniej przestrzeni na to. Wspólnie ją tworzymy!

Co zyska młodzież?

  • Doświadczy dynamiki pracy grupowej i działania projektowego.
  • Zdiagnozuje wyzwanie, zaplanuje i przeprowadzi działanie społeczne przy wsparciu nauczyciela lub nauczycielki.
  • Poszerzy kompetencje społeczne i emocjonalne w oparciu o działanie grupowe.

Zainspirujemy Cię do nowych sposobów myślenia i pokażemy konkretne, lokalne rozwiązania. Zróbmy razem coś dobrego! Pokażmy ludziom blisko nas, że inny świat jest możliwy. 

Działania w projekcie wpisują się również w realizację kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/25 w zakresie edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych, rozwijania u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych, podnoszenia jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym, krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie oraz pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym.

Rozwijaj się z CEO! Ponad 95% ankietowanych uczestników poprzedniej edycji, poleciłoby innej osobie udział w tym projekcie.

Oto ich opinie:

Projekt stymulował uczniów do krytycznego myślenia, do wychodzenia poza myślenie stereotypowe, schematyczne, a także dawał poczucie sprawczości,

Największą wartość kursu stanowi różnorodność materiałów, profesjonalne przygotowanie.

Mentoring był dla mnie najbardziej wspierający i potrzebny na etapie realizacji projektu, ponieważ pozwalał zweryfikować pomysły uczniowskie z inną, doświadczoną osobą. Wiedziałam, że w razie trudności mam wsparcie. Wartościowe były także spotkania grupy z mentorem, ponieważ pozwalały na wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami (luźne rozmowy były tutaj najcenniejsze).

Współpraca pokazała, że można zrobić coś razem, bez względu na podziały na wiek i klasy, Uczniowie zyskali ogromne poczucie sprawczości. Ja poczucie sukcesu i radość, widząc ich dumne twarze.

Udział w projekcie poszerzył moją wiedzę i pokazał różne drogi do osiągnięcia celu. Najważniejszą rzeczą było nawiązywanie dobrych relacji z uczniami i uczennicami podczas realizacji działań, poznawanie ich i wspólne planowanie pracy. 

3. Zapisy

By zapisać się do projektu, kliknij przycisk i wypełnij formularz.

Rekrutacja trwa do 09.03.2025 r.

Podziel się informacją o projekcie ze znajomymi nauczycielami i nauczycielkami.

A może w Twojej szkole są inne osoby, które interesuje ta tematyka? Zachęcamy, by pracować z młodzieżą w duecie nauczycielskim. W takiej sytuacji każda lub każdy z Was zgłasza się osobno, otrzymuje indywidualnie dostęp do kursu i samodzielnie poddaje refleksji swój proces uczenia się, natomiast w szkole i grupie mentorskiej pracujecie wspólnie.

4. Harmonogram w tym roku

  • 3 marca

    Udostępnienie pierwszego modułu kursowego.

  • 5 marca

    Spotkanie wprowadzające do projektu.

  • 8-11 kwietnia

    Spotkania dla młodzieży w ramach Laboratorium Aktywizmu (po 40 min, dla chętnych).

  • do 15 maja

    Rekomendowany termin zakończenia realizacji projektów w szkołach (potem tylko podsumowanie).

  • 30 maja

    Prezentacja Inicjatyw Młodzieżowych w Warszawie (dla chętnych).

  • 15 czerwca

    Zakończenie projektu.

5. Regulamin

6. Promocja

Zależy nam, aby nasze działania trafiały do szerszego grona szkół w całej Polsce. Dlatego jeśli weźmiesz udział w projekcie, prosimy – daj o tym znać w swoim środowisku. 

Użyj do tego mediów społecznościowych, lokalnej prasy lub po prostu – przekazując swoją opinię koleżance lub koledze ze szkoły po sąsiedzku. 

To sprawi, że Twoje działania będa bardziej widoczne, a nasze projekty zyskają zainteresowanie innych szkół. 

Zależy nam na tym, abyśmy się wszyscy rozwijali. 

7. Najczęstsze pytania

Ten projekt jest przeznaczony dla osób, które chcą wspierać młodzież w realizacji projektów społecznych inspirowanych edukacją globalną. Jeśli masz już wiedzę na temat globalnych współzależności, chcesz zaangażować szkołę oraz młodych ludzi w działania na rzecz globalnych wyzwań, to ten projekt jest dla Ciebie. 

Program oferuje wsparcie w prowadzeniu projektu społecznego w postaci m.in. dostępu do materiałów metodologicznych (kryteriów dobrego projektu, scenariuszy spotkań) oraz wzmacniających spotkań z mentorem lub mentorką. Projekty mają łączyć lokalne aspekty z kontekstem globalnym, pokazując, jak lokalne działania wpisują się w szerszą perspektywę.

Skala czy zasięg przedsięwzięć nie musi być duży – ważniejsze jest spełnianie istotnych kryteriów, takich jak tematyka projektu, odpowiadanie na lokalne potrzeby oraz jakość pracy grupowej. Co ważne, doświadczenie w realizacji projektów społecznych nie jest konieczne – można zrealizować projekt na różnym poziomie zaawansowania. 

To zależy od sposobu pracy i doświadczenia. Szacujemy, że realizacja projektu zajmuje około 30 godzin. W samym kursie są trzy moduły. Zawierają one różnorodne treści, zamieszczone na ok. 20 stronach. 

Projektowane działania koncentrują się równolegle na dwóch aspektach. Pierwszy to rozwój osobisty i samodzielna praca w zakresie rozumienia globalnych wyzwań oraz adresowania ich za pomocą działania, jakim jest szkolny projekt społeczny. Drugi – realizacja projektu społecznego z uczniami i uczennicami.

Treści i zadania w projekcie będą wymagały od osoby uczestniczącej pracy na tych dwóch poziomach. Jeśli chodzi o twoją indywidualną pracę w kursie, możesz albo wziąć udział w spotkaniach online swojej grupy kursowej, albo napisać własną refleksję na proponowany temat, do której otrzymasz wzmacniającą informację zwrotną. W ramach działań objętych mentoringiem staramy się odnosić do praktyki szkolnej i osobistych doświadczeń, by działania realizowane w projekcie naturalnie się w nie wpisywały.

7. Kontakt

Masz pytania?
Napisz do naszej ekspertki

Marta Kałużyńska, ekspertka edukacyjna 

  • pomoże Ci wejść do projektu,
  • opowie o korzyściach z uczestnictwa.

8. Partnerzy

logo EU
Global Districts logo

Projekt Global Districts jest współfinansowany przez program DEAR Unii Europejskiej i realizowany przez: ACRA, WeWorld, Suedwind, Finep Academy, ActionAid Hellas, Anthropolis, Centrum Edukacji Obywatelskiej, People in Peril, ABD, Agenda21

logo DBU

Działanie jest finansowane przez Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU).

Logo Polska Pomoc

Projekt współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.

logo PAFW

Działania dofinansowane ze środków programu „Szkoła ucząca się” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. 

Nazwa zadania: Globalna szkoła. Dla zaawansowanych (moduł 2).
Dofinansowanie: 56 735,00 zł.
Całkowita wartość zadania: 56 735,00 zł.
Opis zadania: Celem projektu jest zwiększenie kompetencji nauczycieli i nauczycielek oraz młodzieży, z którą pracują, w zakresie wdrażania zmiany społecznej, jaką jest zwiększanie obecności narracji nastawionych na budowę zrównoważonego, pokojowego świata w obiegu publicznym.

Nazwa zadania: Globalna szkoła. Razem dla zrównoważonego świata (moduł 2).
Dofinansowanie: 91 170,00 zł.
Całkowita wartość zadania: 91 170,00 zł.
Opis zadania: Poprzez projekt chcemy wzmocnić społeczności szkolne, aby ich członkinie członkowie (zarówno dorośli jak i młodzież) skutecznie identyfikowali globalne zależności i wspólnie znajdowali adekwatne odpowiedzi na globalne wyzwania.

Herb_Polski.svg (1)
Flag_of_Poland_(normative).svg (1)

Klub Globalnej Szkoły

Jesteś ciekawy lub ciekawa, co wspólnego ma AI i zmiany klimatu? Interesuje cię, jak można krytycznie spojrzeć na narracje medialne na temat migracji, albo jak radzić sobie w rzeczywistości wielokulturowej? Przyjdź na spotkanie Klubu Globalnej Szkoły – mamy coś dla Ciebie!

Klub Globalnej Szkoły to inicjatywa skierowana do wszystkich nauczycieli i nauczycielek, wychowawców i wychowawczyń, bibliotekarek i bibliotekarzy, którym bliskie są tematy edukacji globalnej. Spotkania będą prowadzone na zaawansowanym poziomie, więc szczególnie rekomendujemy je osobom, które temat edukacji globalnej chcą istotnie pogłębić – ale zapraszamy każdego i każdą, dla których tematy globalne są interesujące!

W ramach klubu organizowane będą spotkania online poświęcone wybranym zagadnieniom, które dotyczą aktualnych problemów o globalnej, ale i lokalnej skali. Spotkania będą miały różny charakter – czekają nas zarówno webinaria jak i warsztaty w kameralnych grupach (na te drugie liczba miejsc będzie ograniczona!).

Spotkania pozwolą Ci zarówno poszerzyć wiedzę, jak i nabyć umiejętności, które są konieczne w świecie pełnym globalnych współzależności. Na spotkaniach pojawią się interesujący eksperci i ekspertki – zarówno jako wykładowcy i wykładowczynie webinariów, jak i prowadzący i prowadzące warsztaty.

Spotkania będą się odbywać przez cały rok szkolny z różną częstotliwością.

Każda osoba, która będzie obecna na minimum pięciu spotkaniach Klubu Globalnej Szkoły, otrzyma certyfikat.

Globalne wyzwania w liczbach. Jak krytycznie pracować z danymi z raportów, aby rozwijać krytyczne myślenie?

Liczby mówią same za siebie? Niekoniecznie. 

Aby je dobrze zrozumieć potrzebujemy umiejętności ich interpretacji i krytycznego myślenia. A szczególnie gdy sięgamy po dane dotyczące globalnych wyzwań.

Dlatego zapraszamy was na warsztaty online, “Globalne wyzwania w liczbach. Jak krytycznie pracować z danymi z raportów, aby rozwijać krytyczne myślenie?”

Podczas warsztatów rozwiniemy umiejętności krytycznego czytania danych i wspólnie zastanowimy się nad tym jak wykorzystywać dane, raporty, wykresy we wprowadzaniu tematów takich jak zmiany klimatu, migracje czy globalne nierówności. Możecie spodziewać się sporo praktyki, dyskusji i pomysłów na pracę tego typu z uczniami i uczennicami. 

Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli różnych przedmiotów, bo chcemy Was przekonać, że pracę z danymi i ich wizualizacją można wdrażać na zajęciach wychowawczych, przedmiotach humanistycznych i ścisłych

Warsztaty odbędą się 27 marca o godzinie 18:30 na platformie Zoom. Obowiązują rejestracja na stronie zapisów CEO. Uwaga! Liczba miejsc ograniczona! Przed spotkaniem prześlemy również krótki materiał do zapoznania się.

Spotkanie poprowadzi Łukasz Bartosik – certyfikowany trener sTOP z ponad 15-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się głównie w edukacji globalnej i antydyskryminacyjnej. Przez lata związany z Polską Akcją Humanitarną, gdzie pełnił rolę kierownika zespołu edukacji oraz eksperta ds. edukacji. Doświadczony w opracowywaniu programów oraz materiałów edukacyjnych, m.in. kursów e-mailowych, gier szkoleniowych i planszowych, programów szkoleń oraz filmów i animacji edukacyjnych. Współtwórca podkastu „Tolerancja to za mało” oraz „Profilu Globalnego” na Instagramie.

Zobacz nagrania z dotychczasowych webinariów

Masz pytania?
Napisz do nas

Ida Miczke, koordynatorka Klubu Globalnej Szkoły 

Webinarium organizowane jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Działanie jest współfinansowane ze środków Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU), w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP oraz współfinansowane przez program DEAR Unii Europejskiej w ramach projektu Global Districts realizowanego przez: Centrum Edukacji Obywatelskiej, ACRA, WeWorld, Suedwind, Finep Academy, ActionAid Hellas, Anthropolis,  People in Peril, ABD, Agenda21.

logo PAFW
Logo Polska Pomoc
logo DBU
logo EU
Global Districts logo

Masz plany na nowy semestr?

Zacznij nowe półrocze z bezpłatnym projektem wsparcia. Dołącz bezpłatnie.

Damy Ci znać, gdy ruszymy z rekrutacją.

Globalna szkoła

Wiesz, że Twoją najważniejszą  pracą jest przekazywanie świata w ręce młodych ludzi. Chcesz, by weszli w niego odważnie, z nadzieją i sprawczością. 

W programie znajdziesz wiele pomysłów i inspiracji na atrakcyjną i aktualną edukację, która pozwoli młodym ludziom lepiej zrozumieć swoje otoczenie i mechanizmy, które na nie wpływają. Dzięki temu Twoi podopieczni lepiej znajdą się w przyszłości i będą podejmować lepsze decyzje. 

Tak, młodzi ludzie chcą rozumieć świat, dlatego edukacja globalna jest tak ważna. To dzięki niej Twoi uczniowie przekonają się, że zwykłe, codzienne wybory mają wpływ na globalne zależności, od których zależy przyszłość naszej planety. 

Zorganizuj z nami i z pomocą naszych narzędzi przestrzeń, dzięki którym Twoja wiedza o globalnych mechanizmach poszerzy świadomość Twoich uczennic i uczniów. Zmotywuj ich do działania, by ten świat lepiej poznali świat i chcieli go zmieniać. 

W programie „Globalna szkoła” przygotowaliśmy dwa projekty na najbliższy semestr. W trakcie jego realizacji będziemy towarzyszyć Ci na ścieżce rozwoju zawodowego, żebyś mogła lub mógł w jak największym stopniu wspierać swoich uczniów i uczennice w zrozumieniu współczesnego świata i zmienianiu go na lepsze!

Globalna szkoła. Działamy dla świata

Zapraszamy do projektu, w którym będziemy Ci towarzyszyć w opiece nad młodzieżą realizującą projekt społeczny!

Jeśli już znasz edukację globalną, a teraz chcesz zaktywizować młodzież i szkołę w duchu tego podejścia – to projekt dla Ciebie. Projekt angażuje osoby uczestniczące przez cały semestr i wspiera w prowadzeniu działań z młodzieżą. 

Podczas projektu zyskasz dostęp do:

  • treści kursowych na temat edukacji globalnej i projektów młodzieżowych;
  • materiałów takich jak: kryteria dobrego projektu, scenariusze zajęć inspirujące do działania;
  • dwóch spotkań online w grupie pracującej z mentorem lub mentorką;
  • społeczności nauczycieli i nauczycielek, która doceni Twoją pracę i działania młodych ludzi na rzecz globalnych wyzwań.

Projekt potrwa od 3 marca do 15 czerwca 2025 r.

Rekrutacja trwa!

Globalna szkoła. Spotkania dla Planety

Dołącz do projektu i wspieraj rozwój edukacji globalnej w swojej szkole!

Od Dnia Kobiet do Dnia Ziemi:

  • weź udział w inspirującym szkoleniu (4h), które dostarczy Ci wiedzy i materiałów do realizacji edukacji globalnej,
  • wspólnie z młodzieżą zgłębiaj takie zagadnienia jak: globalne współzależności, wyzwania i rozwiązania globalne, intersekcjonalność, sprawiedliwość klimatyczna i płciowa,
  • rozwijaj w klasie kluczowe kompetencje: krytyczne myślenie, współpracę, świadomość globalną oraz postawy troski i solidarności,
  • stwórz przestrzeń do nauki poprzez zabawę i miłe spędzanie czasu w zespole.

Razem uczmy się, działajmy i dbajmy o naszą Planetę!

Projekt potrwa od 3 marca do 25 kwietnia 2025 r.

Rekrutacja trwa!

Zastanawiasz się, czy do nas dołączyć? Zobacz, co mówią nauczycielki i nauczyciele, którzy wzięli udział w projektach „Globalnej szkoły”.

Poznaj inne programy

Szykujemy właśnie ofertę na nowe, wiosenne półrocze. Poczuj znów radość z uczenia. Dołącz bezpłatnie. Damy Ci znać, gdy ruszymy z rekrutacją.