Webinaria dla nauczycieli i nauczycielek

W ramach obchodów Tygodnia Edukacji Globalnej zapraszamy na trzy webinaria dla nauczycieli i nauczycielek. Dzięki webinariom wzmocnisz swoje kompetencje w tematyce współczesnych globalnych wyzwań, z którymi możesz zetknąć się także w swojej szkole  takimi jak migracje, zmiana klimatu, solidarność społeczna czy wielokulturowość. Webinaria w ramach TEG-u oficjalnie inaugurują jednocześnie działalność Klubu Globalnej Szkoły – cyklicznych spotkań dla osób zainteresowanych edukacją globalną.

W ramach Klubu Globalnej Szkoły będziemy spotykać się online w różnorodnej formie – niekiedy wykładowej, niekiedy warsztatowej – by zastanawiać się nad wyzwaniami współczesnego świata i szukać odpowiedzi na globalno-lokalne wyzwania. Kolejne spotkania Klubu odbędą się w grudniu i styczniu. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zapraszamy do śledzenia strony Klubu 

Zakończyliśmy rekrutację na webinaria dla nauczycieli i nauczycielek. 

Webinaria harmonogram

Webinarium: „Mądre pomaganie. Jak to robić w szkole?”

19 listopada (wtorek),  godzina 17:30-19:00

Dobre intencje nie zawsze wystarczą, żeby zrealizować dobrą akcję charytatywną w szkole. Pomaganie może być nieskuteczne, a czasem wręcz może szkodzić osobom, którym pragniemy pomóc. Podczas webinarium z pomocą specjalistek z  Polskiej Akcji Humanitarnej postaramy się znaleźć odpowiedzi na pytania: 

  • na co uważać przy organizacji zbiórek? 
  • jakim językiem się posługiwać?
  • jakie pytania warto zadać sobie przed organizacją akcji charytatywnej w szkole? 
  • jakie formy aktywności polecać uczniom i uczennicom?

Julia Orłowska – specjalistka ds. edukacji w dziale edukacji Polskiej Akcji Humanitarnej. Redaktorka i współautorka materiałów edukacyjnych w zakresie edukacji globalnej i antydyskryminacyjnej. Od 2019 roku związana z popularyzacją edukacji globalnej w Polsce. Współzałożycielka i redaktorka treści w kolektywie Globalna Wioska.

Kalina Kabat

Kalina Kabat – Z wykształcenia inżynierka chemii, absolwentka gender studies i pracownica humanitarna.  Z doświadczenia trenerka edukacji globalnej, humanitarnej i antydyskryminacyjnej. Autorka materiałów edukacyjnych dla dzieci, młodzieży oraz nauczycieli i nauczycielek. Dziennikarka Fundacji Komos dla Dziewczynek.

Webinarium: „Kultura dialogu. Jak wspierać różnorodność i zarządzać konfliktem w klasie?”

20 listopada (środa), godzina 17:30-19:00

Wielokulturowe klasy to społeczności o dużej różnorodności. Może być ona zarówno wzbogacającym doświadczeniem, jak i źródłem napięć wynikających z odmiennych perspektyw, wartości i tradycji. 

Podczas webinarium trenerka międzykulturowa i mediatorka podzielą się praktycznymi narzędziami oraz technikami, które pomagają w budowaniu zaufania, zrozumienia oraz współpracy zarówno w gronie uczniowskim, jak i  między uczniami a nauczycielami. Przyjrzymy się również dobrym praktykom skutecznego podejścia do mediacji oraz wspierania dialogu międzykulturowego. Dzięki temu uczestnicy i uczestniczki webinarium wzmocnią swoje umiejętności społeczne oraz przygotują się do efektywnego zarządzania różnorodnym środowiskiem edukacyjnym.

Aneta Derda

Aneta Derda – absolwentka filologii polskiej, w tym specjalizacji edytorskiej i filmoznawczej. Specjalistka w zakresie rozwoju czytelnictwa, edukacji globalnej i antydyskryminacyjnej oraz edukacji filmowej. Przez kilkanaście lat była nauczycielką wiedzy o społeczeństwie, uczyła cudzoziemców języka polskiego. Uzyskała certyfikaty mediatorki i tutorki rozwojowej w tutoringu indywidualnym i grupowym, co z radością wykorzystuje w pracy z młodzieżą i dorosłymi. Jest trenerką kompetencji miękkich i metodologii nauczania, w tym metody projektu, jako narzędzia w procesie grupowym, a także autorką oraz opiekunką merytoryczną i metodologiczną projektów i publikacji edukacyjnych. Koordynuje ogólnopolskie projekty edukacyjne dla szkół, bibliotek i organizacji, współpracuje z firmami, fundacjami i ośrodkami kultury.

Agnieszka Szczepanik

Agnieszka Szczepanik – akredytowana coach ICF, trenerka i doradczyni międzykulturowa, z wykształcenia politolożka, ze specjalizacją stosunki międzynarodowe. Przez wiele lat współpracowała z nauczycielami i nauczycielkami w projektach edukacyjnych Programu UE „Młodzież w działaniu“ oraz Erasmus+, a obecnie Europejski Korpus Solidarności. Pracowała jako koordynatorka projektów w Stowarzyszeniu Jeden Świat, obecnie zaś jest trenerką międzykulturową w kraju i za granicą. Swoją praktykę trenersko-coachingową łączy z pracą na stanowisku doradczyni międzykulturowej w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej przy Wielkopolskim Urzędzie Marszałkowskim, szkoląc z zakresu obsługi klienta różnorodnego kulturowo. Jako trenerka i ekspertka współpracuje także z Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Webinarium: „Nasze rzeki, nasza przyszłość. Jak zmienić podejście do ekosystemów rzecznych?”

21 listopada (czwartek), godzina 17:00-18:30

Rzeki to nie tylko źródło wody, ale też przestrzeń, która łączy człowieka z przyrodą, nadając rytm lokalnym ekosystemom i naszemu codziennemu życiu.

Niedawne powodzie, które dotknęły Polskę we wrześniu 2024 roku, przypomniały nam, jak ważne jest odpowiedzialne podejście do zarządzania zasobami wodnymi i troska o ekosystemy rzeczne. Podczas spotkania przyjrzymy się bliżej relacji człowieka z wodą – zarówno w kontekście lokalnym, jak i globalnym.

W pierwszej części wydarzenia opowiemy o wodzie z perspektywy interdyscyplinarnej, zachęcając do głębszego zrozumienia jej wartości w naszym życiu. W drugiej części przybliżymy stan polskich rzek oraz omówimy zielone rozwiązania, które mogą poprawić ich kondycję i wpłynąć na jakość życia ludzi. Na zakończenie, w ramach moderowanej dyskusji, poruszymy rolę edukacji i zaangażowania młodzieży w działania na rzecz ochrony wód.

Marek Elas

Marek Elas – przyrodnik, aktywista, muzykant. Z wykształcenia leśnik i ornitolog, z fascynacji i doświadczenia człowiek rzek. Najbliżej mu do Wisły, na której spędził kilka lat życia badając ptaki lęgowe koryta rzeki. Po wodzie najbardziej lubi poruszać się kajakiem, chociaż nie robi tego z taką regularnością na jaką ma ochotę. Aktywny uczestnik życia społecznego na wielu szczeblach, wolontariusz i pracownik organizacji pozarządowych zajmujących się ochroną przyrody. Zajmuje się wszelkimi ciekawymi sprawami, tak, że na te nieciekawe, a konieczne, nieraz brakuje czasu.

Katarzyna Dytrych
Katarzyna Dytrych  z wykształcenia przyrodniczka, nauczycielka i menedżerka. Od ponad 20 lat zajmuje się edukacją przyrodniczą, ekologiczną i klimatyczną. Stworzyła liczne autorskie programy edukacyjne, współpracowała przy dużych kampaniach odpowiedzialności społecznej biznesu odpowiadając za warstwę merytoryczną i dydaktyczną. Dba o to, by w działaniach łączyć wiedzę i umiejętności z różnych dziedzin. Prowadziła warsztaty w szkołach, zielone szkoły, wyjazdy terenowe i badawcze dla młodzieży, nauczycieli oraz przedstawicieli gmin i biznesu.

Masz pytania?
Napisz do nas

Projekt Global Districts jest współfinansowany przez program DEAR Unii Europejskiej i realizowany przez: ACRA, WeWorld, Suedwind, Finep Academy, ActionAid Hellas, Anthropolis, Center for Citizenship Education, People in Peril, ABD, Agenda21.

Działanie jest finansowane przez Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU).

Program „Szkoła ucząca się”, zainicjowany w 2000 roku, jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

logo EU
Global Districts logo
logo DBU
logo PAFW

Festiwal internetowy

Festiwal internetowy dla młodzieży (z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych) to przestrzeń na to, by dowiedzieć się więcej o globalnych wyzwaniach i włączyć się w działanie na rzecz Planety. 

Podczas tegorocznego Tygodnia Edukacji Globalnej, między 18 a 22 listopada, zapraszamy na:

grę, w ramach której młodzież (równolegle z innymi grupami z całej Polski) realizuje w szkole opracowane przez nas zadania z zakresu edukacji globalnej;

otwarte 45-minutowe webinaria o tematyce pogłębiającej rozumienie  globalnych zjawisk.

Zakończyliśmy rekrutację na Festiwal internetowy. Zachęcamy do zapisów na webinaria dla nauczycieli i nauczycielek.

Gra i webinaria odbywać się będą w godzinach pracy szkoły. Opiekun lub opiekunka młodzieży może zgłosić do udziału w Festiwalu maksymalnie dwa zespoły uczniowskie, składające się z  5-10 osób . 

Efektami swojej pracy młodzież będzie się dzielić na Padlecie. Padlet jest przestrzenią online, w której zespoły będą miały również możliwość podejrzeć, jak pracują inne grupy. Dlatego ważne, by zapewnić młodzieży miejsce z dostępem do internetu, w którym będzie mogła pracować.

Przed Festiwalem, we wtorek 12 listopada o godz. 17:00, odbędzie się webinarium wprowadzające, podczas którego szczegółowo opowiemy o Festiwalu, odpowiemy na wszystkie pytania i wyjaśnimy wątpliwości.

Festiwal internetowy harmonogram

Webinarium: Co mogę zrobić, żeby ratować klimat?”

19 listopada (wtorek),  godzina 9:00-9:45

Podczas webinarium uczniowie i uczennice zapoznają się z najważniejszymi faktami o zmianie klimatu oraz poznają kluczowe pojęcia służące do jej opisu. Głównym tematem oraz celem webinarium będzie przyjrzenie się działaniom indywidualnym i systemowym. Uczniowie i uczennice odkryją skuteczne sposoby działania na rzecz walki ze zmianą klimatu na poziomie samych siebie, szkoły czy miasta. Ważnym elementem webinarium będzie też rozmowa o tym, dlaczego to młodzi ludzie mają szczególne prawo, żeby domagać się lepszej polityki klimatycznej.

Webinarium przeznaczone dla uczniów i uczennic od klasy VII.

Kacper Max Lubiewski

Kacper Max Lubiewski – aktywista i edukator klimatyczny, związany z polskim i europejskim ruchem klimatycznym w Polsce; działał m.in. z Młodzieżowym Strajkiem Klimatycznym, Greenpeace, Kolektywem Wilczyce, By2020WeRiseUp czy 350.org. Pracował w Szkole w Chmurze jako nauczyciel edukacji klimatycznej.

Webinarium: Dobre relacje i konflikty –  co je łączy?”

19 listopada (wtorek),  godzina 10:00-10:45

Relacje w klasie bywają bardzo różne. W stałej grupie uczniowie i uczennice spędzają czasem nawet 8 lat nauki szkolnej. Bywa, że zespół klasowy to ponad 30 osób. W tak licznym zespole młodzież uczy się, bawi, tworzy projekty, przyjaźni się i kłóci, obraża, przeprasza, godzi, milczy, unika, lubi lub nie różne osoby. Sytuacja jest dynamiczna. Dlaczego warto zadbać o dobre relacje w klasie? Jaki to ma wpływ na konflikty w grupie? W jaki sposób radzić sobie, gdy pojawia się niezrozumienie, nieporozumienie, kłótnia czy konflikt?

Webinarium przeznaczone dla uczniów i uczennic klas IV-V

Prosimy o przygotowanie: 3 białych kartek A4, pisaków,  kredek, cyrkla.

Olga Stobiecka-Rozmiarek

Olga Stobiecka-Rozmiarek  edukatorka młodzieży, trenerka umiejętności społecznych, edukacji międzykulturowej, trenerka uważności dzieci metodą Eline Snel. Tworzy i realizuje autorskie programy dla dzieci, młodzieży i dorosłych, które mają na celu rozwój osobisty i grupowy w tematach: komunikacja, dobre relacje, międzykulturowość, integracja społeczno-kulturowa, przeciwdziałanie dyskryminacji. 

Webinarium: Jak myśleć inaczej o ochronie rzek?”

19 listopada (wtorek),  godzina 11:00-11:45

Zapraszamy młodzież szkolną na wyjątkowy webinar o kondycji naszych rzek, które zmagają się z poważnymi problemami z powodu zanieczyszczeń, nadmiernej eksploatacji i zmian klimatycznych. Dowiecie się, jak ekologiczne rozwiązania, takie jak renaturyzacja rzek i zrównoważone zarządzanie wodą, mogą przywrócić im zdrowie i zapewnić czystą wodę dla przyszłych pokoleń. Dołączcie do nas, aby razem odkryć, jak każdy z nas, wspierany przez szkoły i nauczycieli, może przyczynić się do ochrony naszych wód!

Webinarium przeznaczone dla uczniów i uczennic od klasy VI

Alicja Pawelec-Olesińska

dr Alicja Pawelec-Olesińska – hydrobiolożka, kierowniczka Zespołu Ochrony Wód w WWF, członkini Państwowej Rady Ochrony Przyrody, współzałożycielka kolektywu „Nauka dla Przyrody”. Ekspertka m.in. Najwyższej Izby Kontroli w sprawie katastrofy na Odrze w 2022 r. Autorka licznych wystąpień i publikacji naukowych i popularnonaukowych o konieczności ochrony wód, współautorka „Białej Księgi Polskich Rzek”.

Masz pytania?
Napisz do nas

Działanie jest współfinansowane ze środków Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU) oraz w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.

Projekt Global Districts jest współfinansowany przez program DEAR Unii Europejskiej i realizowany przez: ACRA, WeWorld, Suedwind, Finep Academy, ActionAid Hellas, Anthropolis, Center for Citizenship Education, People in Peril, ABD, Agenda21.

Program „Szkoła ucząca się”, zainicjowany w 2000 roku, jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

logo DBU
Logo Polska Pomoc
Global Districts logo
logo EU
logo PAFW

Spotkania dla Planety

grafika "Spotkania dla Planety"

Weź udział w wyjątkowym cyklu „Spotkania dla Planety”, który odbędzie się w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej. To niepowtarzalna okazja, aby zgłębić kluczowe wyzwania naszych czasów i poszukać skutecznych rozwiązań!

Podczas spotkań skupimy się na powiązaniach między środowiskiem, społeczeństwem i gospodarką. Zastanowimy się też, jak zmiany klimatyczne i nierówności społeczne wpływają na nasz świat. 

Wierzymy, że każdy i każda z nas ma moc, by kształtować przyszłość, w której troska o Planetę idzie w parze z równością społeczną. Dołącz do nas i działajmy razem na rzecz Planety!

Do udziału w wydarzeniu zapraszamy  nauczycieli i nauczycielki, którzy wezmą udział w webinarach a następnie przeprowadzą zajęcia z uczniami i uczennicami szkół ponadpodstawowych. Zespoły młodzieżowe mogą liczyć od dziesięciu do dwudziestu pięciu osób. Jeden nauczyciel lub nauczycielka może zgłosić do dwóch zespołów.

Rekrutacja do cyklu „Spotkania dla Planety” została zakończona. Zachęcamy do zapisów na Festiwal internetowy i webinaria dla nauczycieli i nauczycielek.

Dlaczego warto?

  • Weźmiesz udział w inspirującym szkoleniu. Dzięki niemu zdobędziesz wiedzę i otrzymasz materiały, które pomogą Ci realizować edukację globalną w Twojej szkole.
  • Pogłębisz z młodzieżą wiedzę o aktualnych globalnych wyzwaniach związanych z Planetą, w szczególności tych dotyczących zmiany klimatu i równości płci.
  • Twoja klasa wzmocni ważne kompetencje kluczowe: świadomość globalną, krytyczne i kreatywne myślenie, współpracę oraz postawy solidarności, troski i odpowiedzialności.
  • Stworzysz w szkole okazję do miłego i aktywnego spędzenia czasu dzięki formie nauki poprzez zabawę.

Jak to działa?

CZĘŚĆ I – SPOTKANIA DLA NAUCZYCIELI I NAUCZYCIELEK

Bierzesz udział w krótkim szkoleniu opartym na programie stworzonym przez międzynarodowe konsorcjum projektu Ecoality. Szkolenie obejmuje dwa webinaria, na które zapraszamy:

  • 21 października (poniedziałek)
  • i 4 listopada (poniedziałek) 2024 r.

Podczas webinariów zdobywasz cenną wiedzę i narzędzia do prowadzenia zajęć. Wykorzystasz je na swoich zajęciach, by pozytywnie wpłynąć na sposób myślenia młodzieży o otaczającym nas świecie. 

WEBINARIUM „PLANETA W OBLICZU ZMIAN”

21 października (poniedziałek) godz. 17:30-19:30

Pierwsze webinarium poświęcimy globalnym wyzwaniom, takim jak zmiana klimatu i równość płci oraz ich wzajemnym powiązaniom. Podczas webinarium:

  • dowiesz się, jak te kluczowe kwestie wpływają na nasze codzienne życie oraz jak rozmawiać o nich z uczniami i uczennicami
  • i otrzymasz praktyczne wskazówki, jak prowadzić angażujące lekcje na te tematy, by rozwijać krytyczne myślenie młodzieży i zachęcać do aktywnego działania. 

WEBINARIUM „PLANETA POWIĄZAŃ I ROZWIĄZAŃ” 

4 listopada (poniedziałek) godz. 17:30-19:30

Podczas drugiego webinarium pogłębimy temat globalnych wyzwań i poświęcimy więcej czasu na rozmowę o rozwiązaniach. W czasie webinarium: 

  • przyjrzymy się definicjom sprawiedliwości płci i klimatycznej, aby lepiej zrozumieć ich wpływ na naszą rzeczywistość. 
  • Zastanowimy się, jak różne czynniki wpływają na nasze doświadczenia i możliwości w społeczeństwie. 
  • Poznamy nowoczesne podejście do rozumienia koncepcji rozwoju i podejmowania codziennych wyborów, które wspiera budowanie sprawiedliwszego i bardziej zrównoważonego świata. 
  • Podzielimy się praktycznymi narzędziami i inspiracjami do prowadzenia zajęć z młodzieżą. 

Uczestnictwo w obu webinariach oraz wypełnienie ankiety końcowej gwarantuje Ci, że otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

CZĘŚĆ II – SPOTKANIA DLA UCZNIÓW I UCZENNIC

Po ukończeniu szkolenia otrzymujesz komplet scenariuszy przygotowanych przez międzynarodową grupę edukatorów. Na ich podstawie przeprowadzasz pięć 45-minutowych spotkań dla Planety w Twojej szkole. Odbędą się one w dniach 18-22 listopada, w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej

Spotkania skupią się na relacji człowieka z Planetą oraz globalnych wyzwaniach. Pokażą przy tym, jak społeczeństwo, gospodarka i środowisko są ze sobą powiązane. Wspólnie z uczniami przyjrzysz się:

  • wpływowi zmian klimatycznych i nierówności płci,
  • a także roli empatii, solidarności i odpowiedzialności w budowaniu bardziej sprawiedliwego świata – zarówno dla ludzi, jak i przyrody. 

Udział w spotkaniach pozwoli młodym ludziom pogłębić wiedzę i świadomość na temat aktualnych globalnych wyzwań oraz rozwinąć niezbędne umiejętności i postawy, takie jak krytyczne myślenie, empatia i współpraca w rozwiązywaniu problemów. Dzięki tym umiejętnościom będą gotowi działać na rzecz bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego świata.

W ciągu Tygodnia Edukacji Globalnej zespoły uczniowskie mają za zadanie wziąć udział w pięciu spotkaniach i zamieścić rezultaty z dwóch spotkań na Padlecie. Padlet będzie przestrzenią online, w której zespoły będą miały możliwość podejrzeć, jak pracują inne grupy.

Wsparcie koordynatorki i przewodnik

 W czasie całego cyklu Spotkania dla Planety  będziemy w regularnym kontakcie mailowym. Dzięki temu nie zapomnisz o żadnym wydarzeniu i terminie. Dodatkowo, jeszcze przed pierwszym webinarium otrzymasz mailowo krótki przewodnik po wydarzeniu. 

Będzie on wsparciem w uzupełnieniu wiedzy, spisywaniu własnych refleksji i uwag, a także w zaplanowaniu i realizacji spotkań dla z uczniami i uczennicami.

Dołącz i stań się częścią zmiany na rzecz Planety!

Rekrutacja do cyklu „Spotkania dla Planety” została zakończona. Zachęcamy do zapisów na Festiwal internetowy i webinaria dla nauczycieli i nauczycielek.

Wystarczy jedno zgłoszenie, aby dołączyć do wszystkich części wydarzenia. Gdy wyślesz zgłoszenie, dodamy Twój adres e-mail do grupy mailowej. Drogą mailową otrzymasz od nas:

  • przewodnik po wydarzeniu, 
  • link do uczestnictwa w webinariach, 
  • materiały do przeprowadzenie spotkań dla młodzieży,
  • oraz link do Padletu.

Nauczyciel lub nauczycielka zgłasza do udziału w wydarzeniu siebie oraz grupę młodzieżową (może to być klasa lub inna grupa uczniów i uczennic). Podczas zgłoszenia należy podać nazwę zespołu. Jedno zgłoszenie to deklaracja udziału w dwóch webinariach i przeprowadzenia pięciu spotkań dla młodzieży.

Zapisy na Festiwal potrwają do 20 października lub do wyczerpania się limitu miejsc!

Masz pytania?
Napisz do nas

Koordynatorka wydarzenia Justyna Zamojda

Wydarzenie realizowane jest w ramach projektu „Ecoality” współfinansowanego przez Unię Europejską.

logo EU

Tydzień Edukacji Globalnej

Włącz się w obchody Tygodnia Edukacji Globalnej (TEG) – święta ludzi zainteresowanych światem i zmienianiem go na lepsze! TEG to wydarzenie dla wszystkich, którym bliskie jest działanie na rzecz globalnych wyzwań, a także zaangażowanie i budowanie wspólnoty.

WEŹ UDZIAŁ W TYGODNIU EDUKACJI GLOBALNEJ

1. REKRUTACJA

23.09-20.10

Spotkania dla Planety (szkoły ponadpodstawowe) – weź udział w dwóch webinariach dla nauczycieli i nauczycielek oraz pięciu zajęciach dla młodzieży, które pozwolą Wam zgłębić kluczowe wyzwania naszych czasów i poszukać skutecznych rozwiązań dla naszej Planety.

2. REKRUTACJA

21.10-14.11

Festiwal internetowy dla młodzieży (klasy IV-VIII szkół podstawowych i szkoły ponadpodstawowe) – to doskonała okazja, by dowiedzieć się więcej o globalnych wyzwaniach i zaangażować młodzież w działania na rzecz Planety.

3. REKRUTACJA

4.11-19.11

Webinaria dla nauczycieli i nauczycielek – dzięki nim wzmocnisz swoje kompetencje w obszarze współczesnych globalnych wyzwań, takich jak zmiana klimatu czy migracje, które możesz wykorzystać w swojej pracy w szkole.

WYbierz coś dla siebie!

Obecnie prowadzimy zapisy na  webinaria dla nauczycieli i nauczycielek

Spotkania dla planety

Spotkania dla Planety

Webinaria dla nauczycieli i nauczycielek, które przygotują Cię do przeprowadzenia pięciu spotkań dla młodzieży w Twojej szkole.

Festiwal internetowy

Webinaria dla młodzieży i szkolna gra korytarzowa – szansa na pogłębienie wiedzy i podjęcie wspólnych działań na rzecz globalnych wyzwań!

grafika "Webinaria dla nauczycieli i nauczycielek"

Webinaria dla nauczycieli i nauczycielek

Trzy webinaria dla kadry pedagogicznej, podczas których dowiesz się, jak radzić sobie z globalnymi wyzwaniami - również w Twojej szkole!

Dlaczego edukacja globalna jest dziś szczególnie ważna?

Ze współczesnymi wyzwaniami globalnymi – zmianą klimatu, migracjami, nierównościami, zanikiem bioróżnorodności, łamaniem praw człowieka – nikt nie jest w stanie uporać się w pojedynkę. Jesteśmy od siebie nawzajem zależni i wydarzenia w innych części światach – dotykają i nas. 

Działa to też w drugą stronę – nasze codzienne decyzje mają znaczenie dla mieszkańców i mieszkanek odległych części świata. Jak stawiać czoło globalnym wyzwaniom indywidualnie każdego dnia, ale też jak działać z empatią i solidarnie? Jak można analizować i rozumieć globalne procesy i wyciągać z nich wnioski? Jak młody człowiek ma odnaleźć się w „globalnej wiosce” pełnej współzależności, sprzecznych opinii i fake newsów?

Edukacja globalna to część edukacji obywatelskiej, która pomaga młodym ludziom zrozumieć otaczający ich świat.

Jej głównym celem jest kształtowanie umiejętności kluczowych, takich jak: krytyczne myślenie, prowadzenie dialogu, zadawanie pytań i szukanie na nie odpowiedzi, ale też postaw otwartości, solidarności, odpowiedzialności za innych ludzi i planetę.

Masz pytania?
Napisz do nas

Działanie jest współfinansowane ze środków Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU) oraz w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.

Projekt Global Districts jest współfinansowany przez program DEAR Unii Europejskiej i realizowany przez: ACRA, WeWorld, Suedwind, Finep Academy, ActionAid Hellas, Anthropolis, Center for Citizenship Education, People in Peril, ABD, Agenda21.

Program „Szkoła ucząca się”, zainicjowany w 2000 roku, jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

 Wydarzenie „Spotkania dla Planety” realizowane jest w ramach projektu „Ecoality” współfinansowanego przez Unię Europejską.

logo DBU
logo EU
Logo Polska Pomoc
logo PAFW