W ramach obchodów Tygodnia Edukacji Globalnej zapraszamy na trzy webinaria dla nauczycieli i nauczycielek. Dzięki webinaroim wzmocnisz swoje kompetencje w tematyce współczesnych globalnych wyzwań, z którymi możesz zetknąć się także w swojej szkole – takimi jak migracje, zmiana klimatu, solidarność społeczna czy wielokulturowość. Webinaria w ramach TEG-u oficjalnie inaugurują jednocześnie działalność Klubu Globalnej Szkoły – cyklicznych spotkań dla osób zainteresowanych edukacją globalną.
W ramach Klubu Globalnej Szkoły będziemy spotykać się online w różnorodnej formie – niekiedy wykładowej, niekiedy warsztatowej – by zastanawiać się nad wyzwaniami współczesnego świata i szukać odpowiedzi na globalno-lokalne wyzwania. Kolejne spotkania Klubu odbędą się w grudniu i styczniu. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zapraszamy do śledzenia strony Klubu!
Webinarium: „Mądre pomaganie. Jak to robić w szkole?”
19 listopada (wtorek), godzina 17:30-19:00
Dobre intencje nie zawsze wystarczą, żeby zrealizować dobrą akcję charytatywną w szkole. Pomaganie może być nieskuteczne, a czasem wręcz może szkodzić osobom, którym pragniemy pomóc. Podczas webinariumz pomocą specjalistek z Polskiej Akcji Humanitarnej postaramy się znaleźć odpowiedzi na pytania:
na co uważać przy organizacji zbiórek?
jakim językiem się posługiwać?
jakie pytania warto zadać sobie przed organizacją akcji charytatywnej w szkole?
jakie formy aktywności polecać uczniom i uczennicom?
Julia Orłowska – specjalistka ds. edukacji w dziale edukacji Polskiej Akcji Humanitarnej. Redaktorka i współautorka materiałów edukacyjnych w zakresie edukacji globalnej i antydyskryminacyjnej. Od 2019 roku związana z popularyzacją edukacji globalnej w Polsce. Współzałożycielka i redaktorka treści w kolektywie Globalna Wioska.
Kalina Kabat – Z wykształcenia inżynierka chemii, absolwentka gender studies i pracownica humanitarna. Z doświadczenia trenerka edukacji globalnej, humanitarnej i antydyskryminacyjnej. Autorka materiałów edukacyjnych dla dzieci, młodzieży oraz nauczycieli i nauczycielek. Dziennikarka Fundacji Komos dla Dziewczynek.
Webinarium: „Kultura dialogu. Jak wspierać różnorodność i zarządzać konfliktem w klasie?”
20 listopada (środa), godzina 17:30-19:00
Wielokulturowe klasy to społeczności o dużej różnorodności. Może być ona zarówno wzbogacającym doświadczeniem, jak i źródłem napięć wynikających z odmiennych perspektyw, wartości i tradycji.
Podczas webinarium trenerka międzykulturowa i mediatorka podzielą się praktycznymi narzędziami oraz technikami, które pomagają w budowaniu zaufania, zrozumienia oraz współpracy zarówno w gronie uczniowskim, jak i między uczniami a nauczycielami. Przyjrzymy się również dobrym praktykom skutecznego podejścia do mediacji oraz wspierania dialogu międzykulturowego. Dzięki temu uczestnicy i uczestniczki webinarium wzmocnią swoje umiejętności społeczne oraz przygotują się do efektywnego zarządzania różnorodnym środowiskiem edukacyjnym.
Aneta Derda – absolwentka filologii polskiej, w tym specjalizacji edytorskiej i filmoznawczej. Specjalistka w zakresie rozwoju czytelnictwa, edukacji globalnej i antydyskryminacyjnej oraz edukacji filmowej. Przez kilkanaście lat była nauczycielką wiedzy o społeczeństwie, uczyła cudzoziemców języka polskiego. Uzyskała certyfikaty mediatorki i tutorki rozwojowej w tutoringu indywidualnym i grupowym, co z radością wykorzystuje w pracy z młodzieżą i dorosłymi. Jest trenerką kompetencji miękkich i metodologii nauczania, w tym metody projektu, jako narzędzia w procesie grupowym, a także autorką oraz opiekunką merytoryczną i metodologiczną projektów i publikacji edukacyjnych. Koordynuje ogólnopolskie projekty edukacyjne dla szkół, bibliotek i organizacji, współpracuje z firmami, fundacjami i ośrodkami kultury.
Agnieszka Szczepanik – akredytowana coach ICF, trenerka i doradczyni międzykulturowa, z wykształcenia politolożka, ze specjalizacją stosunki międzynarodowe. Przez wiele lat współpracowała z nauczycielami i nauczycielkami w projektach edukacyjnych Programu UE „Młodzież w działaniu“ oraz Erasmus+, a obecnie Europejski Korpus Solidarności. Pracowała jako koordynatorka projektów w Stowarzyszeniu Jeden Świat, obecnie zaś jest trenerką międzykulturową w kraju i za granicą. Swoją praktykę trenersko-coachingową łączy z pracą na stanowisku doradczyni międzykulturowej w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej przy Wielkopolskim Urzędzie Marszałkowskim, szkoląc z zakresu obsługi klienta różnorodnego kulturowo. Jako trenerka i ekspertka współpracuje także z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Webinarium: „Nasze rzeki, nasza przyszłość. Jak zmienić podejście do ekosystemów rzecznych?”
21 listopada (czwartek), godzina 17:00-18:30
Rzeki to nie tylko źródło wody, ale też przestrzeń, która łączy człowieka z przyrodą, nadając rytm lokalnym ekosystemom i naszemu codziennemu życiu.
Niedawne powodzie, które dotknęły Polskę we wrześniu 2024 roku, przypomniały nam, jak ważne jest odpowiedzialne podejście do zarządzania zasobami wodnymi i troska o ekosystemy rzeczne. Podczas spotkania przyjrzymy się bliżej relacji człowieka z wodą – zarówno w kontekście lokalnym, jak i globalnym.
W pierwszej części wydarzenia opowiemy o wodzie z perspektywy interdyscyplinarnej, zachęcając do głębszego zrozumienia jej wartości w naszym życiu. W drugiej części przybliżymy stan polskich rzek oraz omówimy zielone rozwiązania, które mogą poprawić ich kondycję i wpłynąć na jakość życia ludzi. Na zakończenie, w ramach moderowanej dyskusji, poruszymy rolę edukacji i zaangażowania młodzieży w działania na rzecz ochrony wód.
Marek Elas – przyrodnik, aktywista, muzykant. Z wykształcenia leśnik i ornitolog, z fascynacji i doświadczenia człowiek rzek. Najbliżej mu do Wisły, na której spędził kilka lat życia badając ptaki lęgowe koryta rzeki. Po wodzie najbardziej lubi poruszać się kajakiem, chociaż nie robi tego z taką regularnością na jaką ma ochotę. Aktywny uczestnik życia społecznego na wielu szczeblach, wolontariusz i pracownik organizacji pozarządowych zajmujących się ochroną przyrody. Zajmuje się wszelkimi ciekawymi sprawami, tak, że na te nieciekawe, a konieczne, nieraz brakuje czasu.
Projekt Global Districts jest współfinansowany przez program DEAR Unii Europejskiej i realizowany przez: ACRA, WeWorld, Suedwind, Finep Academy, ActionAid Hellas, Anthropolis, Center for Citizenship Education, People in Peril, ABD, Agenda21.
Działanie jest finansowane przez Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU).
Program „Szkoła ucząca się”, zainicjowany w 2000 roku, jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.Polityka prywatności
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.