
Nowy rok to nowe wyzwania i projekty. W Dziale Edukacji Globalnej i Ekologicznej jest ich w tym roku wyjątkowo dużo. Rozpoczynamy rekrutację do naszych programów: zapraszamy Państwa do zapoznania się z poniższą listą i wybrania kursu dla siebie!
Ekologiczna Szkoła
Weź udział w półrocznym kursie internetowym „Ekologiczna szkoła”, skierowanym do nauczycieli i nauczycielek przedmiotów ścisłych i przyrodniczych oraz wychowawców i wychowawczyń z warszawskich szkół podstawowych (klasy VI-VIII) oraz ponadpodstawowych.
- Rozwiniesz swoje umiejętności i zdobędziesz wiedzę, które pozwolą Tobie efektywnie rozmawiać z uczniami i uczennicami o tak ważnych obecnie tematach: ekologii, różnorodności biologicznej i szerzej – ochronie naszej planety.
- Zrealizujesz ze swoimi uczniami projekt młodzieżowy i włączysz społeczność szkolną i lokalną do działań na rzecz przyrody i środowiska.
Razem dla równości
Zapraszamy Cię do realizacji semestralnego kursu, w ramach Programu „Globalna szkoła” ze ścieżką „Razem dla równości”.
Zależy nam na rozbudzaniu u młodzieży, w szczególności u dziewcząt, zainteresowania nauką przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, przy jednoczesnym budowaniu świadomości na temat równości płci w ujęciu lokalnym i globalnym.
- Poznasz metody angażowania młodzieży w przedmioty ścisłe.
- Dowiesz się w jaki sposób możesz rozbudzić tę pasję u dziewcząt.
- Zrealizujesz ze swoimi uczniami projekty młodzieżowe, otrzymując odpowiednie wsparcie merytoryczne.
Jak pomóc uczniom opanować stres?
Stres, zwłaszcza przewlekły, obniża koncentrację, umożliwia zapamiętywanie i uczenie się. Dotyczy wielu uczniów i uczennic, a jego przyczyny są zróżnicowane: problemy rodzinne, obniżona samoocena, wysokie oczekiwania, doświadczenie wojny czy migracji. Młodzi ludzie potrzebują wsparcia, by samodzielnie rozwiązywać swoje problemy emocjonalne.
W naszym kursie dowiesz się, jak pracować z uczniami, by nieprzyjemne emocje, które odczuwają, nie utrudniały im nauki oraz integrowania się z klasą.
Do udziału w szkoleniach zapraszamy:
- Nauczycieli/nauczycielki.
- Pedagogów/pedagożki szkolne.
- Psychologów/psycholożki szkolne.
Pracuję w szkole w czasach migracji
W modułach kursu znajdziesz metody, które możesz wykorzystać w klasie/szkole różnorodnej kulturowo i językowo. Dotyczą oceniania, metod pracy, integracji i wrażliwości na perspektywę innych. Poznasz też niezbędną podstawę teoretyczną.
Zapraszamy dyrektorów, wicedyrektorów, nauczycieli, wychowawców oddziałów przygotowawczych i mieszanych, pedagogów i psychologów szkolnych, asystentów międzykulturowych ze szkół, w których uczą się uczniowie-migranci (niezależnie od ich liczby czy rodzaju prowadzonych klas).
Zapisz się na kurs, aby objąć swoimi działaniami uczniów z różnych klas lub całą szkołę, a wiedzą z kursu podziel się z innymi członkami społeczności szkolnej.
- Poznasz nauczycieli, dyrektorów, asystentów międzykulturowych, pedagogów – polskich i ukraińskich, pracujących w szkołach w całej Polsce.
- Będziesz mieć pod ręką wiedzę i narzędzia, które wykorzystasz jako bazę do swojej pracy z uczniami polskimi i migranckimi.
Globalna Szkoła. Klub Dobrej Rozmowy. Kurs kompetencyjny dla nauczycielek/nauczycieli.
W trakcie semestralnego kursu online wyposażamy nauczycieli w niezbędne do dalszej pracy narzędzia i wiedzę do założenia w swojej szkole “Klubu Dobrej Rozmowy” – projektu młodzieżowego, którego celem jest praca na rzecz lepszego zrozumienia, poznania wątku wielokulturowości oraz zagadnień związanych z migracją i uchodźstwem, zarówno w ujęciu lokalnym jak i globalnym.
W trakcie realizacji swoich projektów, młodzież będzie miała okazję do rozmowy o własnej tożsamości, rozwijania kompetencji miękkich z zakresu zarządzania, współdziałania w grupie rówieśniczej. Wszystko to pod czujnym okiem doświadczonych mentorów i mentorek wspierających nauczycieli i nauczycielki w działaniach.
Kluby Dobrej Rozmowy mają charakter zarówno włączający jak i poznawczy. Dlatego oprócz kreowania dobrej atmosfery do dyskusji w szkole, staramy się namówić członków i członkinie do wyjścia na zewnątrz – do otwarcia się na społeczność lokalną. Takie doświadczenia budują większą świadomość i odpowiedzialną, obywatelską postawę, pozbawioną uprzedzeń i opartą o fakty, nie o mity.