Laboratoria Przyszłości – jak mądrze je wykorzystać?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 30.09.2022

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Wiele szkół kupiło nowoczesny sprzęt w ramach ministerialnego programu „Laboratoria Przyszłości”. Jego mądre wykorzystanie może pomóc rozwijać u uczniów kompetencje przyszłości, rozbudzać ich zainteresowania i angażować w zajęcia. Sprzęt może też pełnić funkcję dekoracyjną, jeśli nauczyciele i nauczycielki nie będą umieli z niego korzystać.

Obejrzyj webinarium z cyklu „Odporna szkoła” dla dyrektora i dowiedz się, jak wykorzystać szanse, jakie daje program.

Wraz z naszymi ekspertami i ekspertkami rozmawialiśmy o tym:

  • co oferuje MEiN w ramach programu
  • jak mądrze skorzystać ze wsparcia finansowego i merytorycznego ministerstwa, by osiągnąć zamierzone cele
  • w jaki sposób dyrektor może przygotować nauczycieli do pracy z nowym sprzętem, by był realnie wykorzystywany na lekcjach
  • jak, dzięki programowi, rozwijać u uczniów i uczennic proinnowacyjne kompetencje przyszłości

Swoją wiedzą i dobrymi praktykami podzielili się przedstawiciel MEiN oraz dyrektorzy szkół:

  • Mateusz Rafał – wicedyrektor Centrum Transformacji Cyfrowej Ministerstwa Edukacji i Nauki.
  • Dorota Pintal – nauczycielka chemii, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu. Związana z Centrum Edukacji Obywatelskiej od 2010 roku, początkowo jako słuchaczka studiów podyplomowych dla Liderów Oświaty, następnie trenerka w programie „Aktywna Edukacja” i mentorka kursów Nauczycielska Akademia Internetowa. Trenerka i doradczyni w projekcie Szkoła dla innowatora.
  • Adam Perzyński – nauczyciel wychowania fizycznego i informatyki, dyrektor w SP 27 w Gdańsku. Autor innowacji pedagogicznych, pasjonat projektowania i tworzenia przestrzeni edukacyjnych. Wspierał re-aranżacje szkół w ramach projektu Szkoła dla Innowatora. Zwycięzca plebiscytu „Gdańsk Miastem Przedsiębiorczych” w kategorii Przedsiębiorczość w edukacji.

Spotkanie poprowadził Przemysław Kluge, ekspert ds. rozwoju dyrektorów w Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Partnerem wydarzenia jest Norwegian Refugee Council oraz Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”.

Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Patronem medialnym wydarzenia jest „Dyrektor szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświaty”

Materiały dodatkowe:

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

O podatkach prawie wszystko

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

II.5 „Po co nam NATO?” Scenariusz lekcji do...

Scenariusz lekcji do przedmiotu "Historia i teraźniejszość"; realizuje punkt II.5 podstawy programowej i przedstawia genezę oraz rolę
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

I.7 „Polak/Polka, czyli kto?” Scenariusz lekcji (lekcja pierwsza)...

Scenariusz lekcji do przedmiotu "Historia i teraźniejszość"; realizuje punkt I.7 podstawy programowej i omawia kwestie tożsamości narodowej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Jeden kraj, wiele języków. O wielojęzyczności i...

Ukraina to państwo wieloetniczne i wielojęzyczne. W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zastanowią się nad przyczynami takiego
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Ukraiński etnodizajn

Czy kultura ludowa może być atrakcyjna także dzisiaj? Jak najbardziej!
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Uwolnić Poly” – scenariusze lekcji do filmu

Pakiet dwóch scenariuszy zajęć, które wzmacniają umiejętność współpracy oraz podejmują temat relacji człowieka ze zwierzętami.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Róża, kalina i kaczka, czyli kultura muzyczna...

Podczas zajęć poznamy kilkoro ważnych dla kultury ukraińskiej twórców i twórczyń oraz ich utwory.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak oszczędzać siły nauczycieli, by mogli skupić się...

Każdy dyrektor i każda dyrektorka mierzy się z nadmiarem procedur, dokumentów czy działań, które paraliżują ich pracę
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prawo pracownika do dobrej atmosfery w pracy

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Publikacja

Metody oceniania, które sprawdzą się w klasach o...

W klasach o dużym zróżnicowaniu wiedzy i umiejętności uczniów problemy z ocenianiem zwykle się potęgują.
Zobacz
Film lub webinarium

Splątania

Czy wiesz, że płynie w Tobie rzeka? Człowiek składa się w znacznej mierze z wody. Woda nas
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY