FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 07.03.2023

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Jak dyrektor może zadbać o dobrostan nauczycieli i nauczycielek, gdy przepisy prawa wciąż się zmieniają, a presja polityczna narasta? Jak nie zwiększać liczby wakatów i współpracować z nauczycielami, którzy dzielą swój czas między kilka szkół? I jak stworzyć przyjazne miejsce pracy, z którego nauczyciele nie będą chcieli odejść?

Dowiesz się tego na webinarium „Obecny, obecna. Jak sprawić, by nauczyciele nie chcieli odchodzić ze szkoły?”. Wydarzenie jest częścią z cyklu „Odporna szkoła” adresowanego do dyrektorów i dyrektorek.

Z webinarium dowiesz się:

  • jak zwiększyć zaangażowanie nauczycieli, korzystając z możliwości szkoły (np. nadgodzin i dopełnienia etatu)?
  • jak zorganizować zespoły przedmiotowe, by członkowie grona pedagogicznego uczyli się od siebie wzajemnie, a wspólne spotkania stały się okazją do wzmocnienia relacji?
  • jak sprawić, by rady pedagogiczne były dynamicznie i kończyły konkretnymi wnioskami?
  • jak prowadzić dialog z nauczycielami w trudnych sprawach, a roszczenia zmienić w problemy, które można wspólnie rozwiązać?
  • jak dbać o szkolne zwyczaje, by nie były odczuwane jako strata czasu, lecz by sprzyjały wspólnocie?

Podczas webinarium swoją wiedzą i doświadczeniem podzieliły się:

  • Małgorzata Borowska-Leszczyszyn – nauczycielka języka polskiego i historii, dyrektorka Szkoły Podstawowej w Lubieszewie –  Aktywnej Szkoły, wdrażającej innowacyjne rozwiązania w nauczaniu. Entuzjastka edukacji nastawionej na podmiotowość ucznia i tworzenie środowiska nauczania sprzyjającego rozwojowi potencjału każdego ucznia. Jestem doświadczonym praktykiem oceniania kształtującego.
  • Edyta Górczak – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 5 w Bolesławcu, od 20 lat nauczycielka języka polskiego. Jest pasjonatką Porozumienia Bez Przemocy i popiera hasło „Nie ma edukacji bez relacji”. Lubi wyzwania.
  • Sylwia Żmijewska-Kwiręg – kieruje działem „Szkoła ucząca się” w CEO. Wspólnie z zespołem rozwija program, zwłaszcza w zakresie popularyzowania współpracy nauczycieli i dyrektorów oraz rozwijania przywództwa edukacyjnego. Inicjuje nowe kierunki, które wzmacniają codzienną pracę tychże. Organizuje spotkania uczące dla pracowników CEO i różne formy rozwojowe. Jest członkinią zarządu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Spotkanie poprowadził Przemysław Kluge, ekspert ds. rozwoju dyrektorów w Centrum Edukacji Obywatelskiej.

________

Partnerem wydarzenia jest Norwegian Refugee Council oraz Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest w ramach programu „Szkoła ucząca się”.
Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.
Patronem medialnym wydarzenia jest „Dyrektor szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświaty”.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Wirtualne zbiory i archiwa – jak twórczo korzystać...

Dzięki webinarium dowiesz się jak korzystać z cyfrowych zbiorów, archiwów, źródeł i materiałów ogólnodostępnych w sieci.
Zobacz
Film lub webinarium

Kompetencje przyszłości. Jak pomóc uczniom zdobywać je w...

Kompetencje przyszłości to temat poruszany w debacie publicznej i przedmiot licznych konferencji i programów. 
Zobacz
Film lub webinarium

Młodzi w świecie gier

Dlaczego wśród niektórych granie wzbudza tyle emocji? Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o grach? Jak wykorzystywać
Zobacz
Publikacja

Zabawy ruchowe do przeprowadzenia po spektaklu „Iskry Niepodległej”

Propozycje zabaw ruchowych do realizacji z grupą po obejrzeniu mobilnego spektaklu "Iskry Niepodległej"
Zobacz
Publikacja

„Iskry Niepodległej” z klasą. Przewodnik dla nauczycieli i...

Przewodnik do mobilnego spektaklu "Iskry Niepodległej", który pomoże przygotować grupę do pokazu.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prezentacja „Pożyczam pieniądze.”

Materiał do scenariusza zajęć.
Zobacz
Artykuł

Jak przybliżać życie w Polsce i polską kulturę...

Artykuł pokazuje wpływ różnic kulturowych na funkcjonowanie w szkole i podpowiada rozwiązania na podstawie praktycznych przykładów.
Zobacz
Film lub webinarium

Konflikt w klasie. Pytania i odpowiedzi

Jak wspierać uczniów i uczennice w konfliktowych sytuacjach w wielokulturowej klasie? I jak postępować w sytuacji konfliktu
Zobacz
Artykuł

Narada z uczniami nad ustaleniem oceny klasyfikacyjnej

Narada z uczniami może pomóc w wystawieniu ocen w klasie zróżnicowanej pod względem wiedzy i umiejętności. Jak
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

II.3 Podzieleni – Niemcy po dwóch stronach muru

Scenariusz lekcji realizuje zagadnienie II.3. Dotyczy powojennej historii Niemiec od podziału do zjednoczenia.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Zgodnie z naturą. Scenariusze zajęć terenowych

Zestaw ćwiczeń plenerowych z propozycjami zajęć, które można realizować z dziećmi i młodzieżą .
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz lekcji na podstawie książek z serii Minecraft....

Scenariusz lekcji "Język angielski. Megazadania." których zadaniem jest nauka i rozwijanie kompetencji językowych oraz podążanie za zainteresowaniami
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY