c_id9

ARTYKUŁ. Słowa motywacji w szkole

Informacje o materiale

Autor/-ka: Małgorzata Ostrowska

Data dodania: 12.11.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze, Uczniowie, Nauczyciele świetlicy

Artykuł

Słowa motywacji do nauczycieli i nauczycielek

Drogie Nauczycielki, Drodzy Nauczyciele! Skąd się bierze wasza wewnętrzna siła i chęć do działania, którą można nazwać motywacją? Gdzie i jak powstaje?

Ona zawsze jest w was, choć może mieć różną jakość. To od was zależy, jak podchodzicie do działania – wynika to z oceny rzeczywistości, która was otacza, z dążenia do samorealizacji i zaspokojenia waszych uświadomionych lub nieuświadomionych pragnień i potrzeb autonomii, kompetencji i więzi. To kwestie fundamentalne dla bezpieczeństwa, dobrostanu i waszej motywacji do bycia nauczycielami/nauczycielkami.

Możecie więcej, niż myślicie, czyli kilka słów wzmocnienia do klasy

Drogie uczennice, drodzy uczniowie! Motywacja to wasza wewnętrzna siła, motor i chęć do działania. Kiedy jesteście zmotywowani, macie więcej energii i ochoty do nauki, pracy nad zadaniami, a także do pokonywania trudności. Gdy widzicie, że robicie postępy, uczycie się nowych rzeczy i jesteście w tym coraz lepsi, zwiększa się wasze zaangażowanie. Dlatego ważne jest, aby doceniać i świętować drobne sukcesy. Nawet małe drobne kroki naprzód to powód do dumy.

Pobierz materiał

ARTYKUŁ. Słowa motywacji w szkole

format: pdf

wielkość: 550,31 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Film lub webinarium

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Nauczyciel i rodzic lub opiekun. Jak razem...

Niniejszy materiał dotyczy budowania relacji z rodzicami.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa wsparcia – do nauczycieli, rodziców i...

Wspieranie polega na pomaganiu, wspomaganiu lub dostarczaniu zasobów, aby ułatwić radzenie sobie z trudnościami czy osiąganie celów.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak podsumowywać lekcję

Monitorowanie postępów, autorefleksja na temat własnego uczenia się. Przykłady pytań pobudzających zaciekawienie i nakłaniających do refleksji.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Nauczyciel i rodzic lub opiekun. Jak razem...

Infografika przedstawia, jak budować dobry kontakt w szkole pomiędzy nauczycielem i rodzicem lub opiekunem.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Słowa wsparcia

Infografika przedstawia słowa wsparcia dla klasy, dla rodziców i dla nauczycieli.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Słowa motywacji i uznania dla nauczycieli i...

Infografika przedstawia słowa motywacji i uznania dla nauczycieli i nauczycielek.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Gdzie szukać wzmocnienia w ramach pracy nauczyciela...

Infografika przedstawia, gdzie szukać wzmocnienia w ramach pracy nauczyciela w wielokulturowej szkole.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca z klasą różnorodną kulturowo

Klasa wielokulturowa to grupa uczniów, w której spotykają się osoby mające odmienne tradycje, wartości, języki, religie i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Projektowanie zadań edukacyjnych

Zadanie edukacyjne to aktywność dla ucznia, która została zaplanowana i opracowana po to, aby osiągnął konkretny cel
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. O ocenianiu kształtującym w teorii i w...

Jak ocenianie kształtujące (ang. formative assessment) wzmacnia świadomość, samodzielność i odpowiedzialność w uczeniu się.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY