c_id9

Co oznacza prąd i energia przyszłości? Zadanie dla klas VII-VIII

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 27.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Zadanie najlepiej zrealizować we współpracy międzyprzedmiotowej, przeprowadzając wszystkie aktywności, dając młodzieży możliwość poszukiwania odpowiedzi w ramach różnych przedmiotów. Można wykonać pojedyncze aktywności (2–4), o ile zrealizuje się wprowadzenie do zadania i podsumowanie.
Zadanie należy rozpocząć od aktywności 1 (wprowadzającej), a najlepszym jego podsumowaniem jest realizacja aktywności 5 (godzina wychowawcza). Przed rozpoczęciem realizacji zadania zachęcamy do zapoznania się z tematyką wszystkich
aktywności, zaplanowania pracy i możliwej współpracy międzyprzedmiotowej. Cele zadania w języku ucznia/uczennicy
– dowiem się, jak produkcja energii wpływa na środowisko naturalne,
– dowiem się, dlaczego należy zmienić obecny sposób produkcji i wykorzystania energii,
– dowiem się, jakie są korzyści i wyzwania związane z produkcją czystej energii, na przykładzie energii słonecznej, wodnej i wytwarzanej z wiatru,
– dowiem się, jakie plany dotyczące czystej energii prezentuje Europejski Zielony Ład.

Kryteria sukcesu w języku ucznia/uczennicy:

– wyjaśniam wpływ produkcji energii z nieodnawialnych źródeł na środowisko i człowieka,
– wymieniam zalety i możliwości pozyskiwania energii ze słońca, wiatru i wody,
– obliczam wysokość zużycia energii w gospodarstwie domowym oraz jego koszt,
– wymieniam cechy energii przyszłości korzystnej dla środowiska i ludzi,
– wyjaśniam, czym jest efektywność energetyczna i dlaczego jest ważna,
– wyjaśniam, jaki jest cel strategii Europejski Zielony Ład dotyczący czystej energii.

Pobierz materiał

Co oznacza prąd i energia przyszłości? Zadanie dla klas VII-VIII

format: pdf

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Karta pracy 1: Europa i potencjał energii przyszłości

format: docx

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Karta pracy 2: Cena prądu

format: docx

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Karta pracy 3: Gromadzimy bibliografię

format: docx

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Materiał pomocniczy: Przebieg debaty

format: docx

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Materiał pomocniczy: Przygotowanie do debaty

format: docx

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Film lub webinarium

Porusz przestrzeń. Interwencje artystyczne młodzieży

Zobacz
Publikacja

Poradnik dla opiekuna samorządu uczniowskiego

Praktyczny przewodnik został stworzony, aby wspierać nauczycieli, dyrektorów i wszystkich zainteresowanych w rozwijaniu demokratycznych, zaangażowanych i skutecznych
Zobacz
Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY