Czym jest zrównoważona przestrzeń do życia? Zadanie dla klas IV-VI

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 30.11.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Zadanie interdyscyplinarne „Czym jest zrównoważona przestrzeń do życia?” składa się z aktywności, w ramach których uczniowie i uczennice szukają odpowiedzi na pytanie kluczowe. Realizacja zadania wprowadzi uczniów i uczennice w zagadnienia związane ze zrównoważonym transportem i przestrzenią, z odniesieniem do działań, które można zrealizować lokalnie, na poziomie szkoły oraz indywidualnie. Zadanie najlepiej realizować we współpracy międzyprzedmiotowej, realizując wszystkie aktywności, dając młodzieży możliwość poszukiwania odpowiedzi w ramach różnych przedmiotów: geografia/przyroda/biologia, matematyka, język polski i godzina wychowawcza. Do zadań dołączone są karty pracy, które możesz wykorzystać w ramach lekcji stacjonarnej i zdalnej.

Pobierz materiał

Czym jest zrównoważona przestrzeń do życia? - klasy IV-VI

format: pdf

wielkość: 2,26 MB

Pobierz

karta pracy nr 1: Kilka słów o przestrzeni

format: docx

wielkość: 2,26 MB

Pobierz

karta pracy nr 2: Koszt zrównoważonej przestrzeni

format: docx

wielkość: 2,26 MB

Pobierz

karty pracy nr 3: Świat, który odczuwasz wszystkimi zmysłami

format: docx

wielkość: 2,26 MB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Migracje i migranci – budujemy mapę pojęciową

Ćwiczenie wykonane podczas godziny wychowawczej w klasie pozwala na zrekonstruowanie i ocenę wiedzy, postaw i wartości osób
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Migracja to sprawa nas wszystkich

Materiał służy wsparciu nauczycielki/nauczyciela w poprowadzeniu rozmowy na podstawie filmu „Opowieści o migracjach” na godzinie wychowawczej. Jeśli
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Drugi dom – o doświadczeniu integracji

Materiał służy wsparciu nauczycielki/nauczyciela w poprowadzeniu rozmowy na podstawie filmu „Opowieść Stanislava o migracji” na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Inne nie znaczy gorsze – o doświadczeniu wielokulturowości

Materiał służy wsparciu nauczycielki/nauczyciela w poprowadzeniu rozmowy na podstawie filmu „Opowieść o migracji Krystyny i Łukasza” na
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„U siebie jestem najbardziej sobą” – o tożsamości...

Tożsamość w doświadczeniu migracji jest zagadnieniem złożonym. Materiał służy wsparciu nauczycielki/nauczyciela w poprowadzeniu rozmowy na podstawie filmu
Zobacz
Artykuł

Perspektywa migrantów w filmie – pretekst do dyskusji...

Kim są ludzie, którzy mieszkają w innych regionach światach? Jak wygląda ich życie? Jakie wyznają wartości? Jaki
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Skąd się bierze mój wybór?

Podczas godziny wychowawczej uczennice i uczniowie, zastanowią się co jest dla nich kluczowe podczas podejmowania decyzji związanych
Zobacz
Artykuł

Praktyczne narzędzia w projekcie młodzieżowym

Praktyczne narzędzia w projekcie uczniowskim. Zbiór inspiracji dla wszystkich zaangażowanych w realizację metody projektowej w szkole.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Podatki. Scenariusze zajęć

Zestaw 3 scenariuszy zajęć dotyczących podatków.
Zobacz
Publikacja

Edukacja o polityce. Przewodnik metodyczny

Publikacja jak prowadzić w szkole edukację o polityce.
Zobacz
Publikacja

Zrozumieć politykę UE- Pomoc humanitarna i ochrona ludności

Publikacja poświęcona działaniom, jakie podejmuje UE w zakresie pomocy ofiarom klęsk żywiołowych i konfliktów oraz ochrony osób
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Unia i świat – scenariusze lekcji dla nauczycieli

Scenariusze lekcji dla nauczycieli WOS oraz wychowawców na temat celów i form pomocy rozwojowej i humanitarnej Unii
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY