II.12 Islam czy islamizm?

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 03.03.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Z tym scenariuszem przeprowadzisz lekcję historii i teraźniejszości, podczas której młodzi ludzie:

• dowiedzą się, na czym polega różnica pomiędzy islamem a islamizmem oraz islamizmem a dżihadyzmem,
• poznają podstawowe fakty z historii islamizmu oraz jego odmiany,
• poznają dane statystyczne dotyczące rozmieszczenia populacji wyznawców islamu, przykłady państw zamieszkiwanych przez większość muzułmańską oraz relacje państwo – religia islamu w tych krajach,
• poznają okoliczności powstania komiksu/filmu Persepolis oraz jego związek z doświadczeniami autorki, osoby urodzonej i wychowanej w Iranie, a żyjącej w społeczeństwie zachodnim,

• zrozumieją, na czym polega stereotypowe postrzeganie muzułmanów oraz utożsamianie islamu z islamizmem, a szczególnie jego formami stosującymi przemoc.

Lekcja realizuje zagadnienie numer II.12 podstawy programowej przedmiotu HiT.

Pobierz materiał

II.12 Islam czy islamizm?

format: pdf

wielkość: 1,80 MB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak stworzyć przestrzeń, w której dobrze się uczy?

Przyjazna i komfortowa przestrzeń szkolna sprzyja zdobywaniu wiedzy i wzmacnia współpracę.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak wzmocnić relacje na zakończenie roku szkolnego

Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć bezpieczną atmosferę w szkole?

Zobacz
Publikacja

Świętuj, żeby zrozumieć

Zobacz
Film lub webinarium

„Jak tworzyć skuteczne zasady antydyskryminacyjne w szkole”

Zobacz
Publikacja

Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o...

Publikacja powstała z myślą o uczniach i uczennicach
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozpoznawać i reagować na dyskryminację w klasie?

Zobacz
Film lub webinarium

Inspiracje do działań społecznych w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Szkoła bez telefonów – tak czy nie?

Może zamiast winić technologię, warto spróbować zrozumieć młode pokolenie, które przecież nie zna świata bez internetu.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY