Jak radzić sobie z konfliktem w klasie?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 07.06.2022

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Nauczycielko, Nauczycielu, obejrzyj webinarium, które pozwoli Ci poczuć się pewniej w sytuacji konfliktu, a także wykorzystać go do poprawy klasowych relacji.
Podczas webinarium dowiesz się:
  • jak zareagować na konflikt,
  • jak poradzić sobie ze swoimi emocjami,
  • dlaczego podanie sobie ręki „ na zgodę” nie jest równoznaczne z zakończeniem konfliktu,
  • czy i co możesz zrobić, by go skutecznie rozwiązać.
Przykładami oraz łatwymi do zastosowania metodami podzielili się:
  • Bernadetta Białek – nauczycielka j. polskiego oraz WOS, oligofrenopedagog, pracująca SP nr 25 w Zabrzu; mentorka i autorka materiałów edukacyjnych w projektach Centrum Edukacji Obywatelskiej. Nominowana do Nagrody im. I. Sendlerowej „Za naprawianie świata”.
  • Maciej Wojdyna – pedagog i nauczyciel j. polskiego w liceum i technikum. Od ponad dekady zajmuje się edukacją i rozwojem osobistym dzieci, młodzieży i dorosłych. Absolwent Szkoły Dobrej Edukacji oraz Instytutu Tutoringu Szkolnego. Ukończył studium psychoterapii zorientowanej na proces w Instytucie Psychologii Procesu.
  • Dorota Whitten – wiceprezeska Fundacji Dom Pokoju, socjolożka i mediatorka, zajmuje się transformacją konfliktu w przestrzeni społecznej oraz edukacją szkolną, w tym zmianami postaw kadry pedagogicznej (budowanie otwartości i reorientacja na ucznia jako podmiot, a nie przedmiot praktyk). Od 2021 roku „pani od mediacji” w wielu wrocławskich szkołach.

Spotkanie poprowadził Michał Tragarz z Centrum Edukacji Obywatelskiej, trener i ekspert od kilkunastu lat pracujący z młodzieżą.

Webinarium zostało organizowane w ramach projektu „Włącz szkołę”. Projekt realizowany w partnerstwie z Fundacją Pole Dialogu z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego z Funduszy EOG.

Pobierz materiał

Projekt - relacje. Poradnik o procesie grupowym dla pracujących z młodzieżą

format: pdf

wielkość: 3,54 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Nadzór pedagogiczny sprzyjający współpracy i rozwojowi szkoły

Nadzór pedagogiczny, które wspiera rozwój szkoły, a nie jest chłodną procedurą.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Żywność a konflikty zbrojne”

Konflikty zbrojne zawsze negatywnie wpływają na produkcję żywności. W dzisiejszym zglobalizowanym świecie skutki konfliktów odczuwają nie tylko
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Niezależność czy zależność energetyczna?”

Dostęp do taniej energii jest kluczową kwestią w rozwoju gospodarki. Większość państw europejskich opiera swoją energię na
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Prawo humanitarne w czasie wojny?”

Konflikty zbrojne na przestrzeni wieków zawsze wiązały się z cierpieniem ludności cywilnej. Po zakończeniu II wojny światowej
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Co Europa może zyskać dzięki migracjom?”

W wyniku zbrojnej agresji Rosji na Ukrainę doświadczamy zjawiska migracji na skalę niespotykaną w Polsce od połowy
Zobacz
Film lub webinarium

Przygotowanie lekcji, gdy w klasie są uczniowie, którzy...

Uczniowie i uczennice, którzy uczą się w zrozumiałym dla siebie języku, są bardziej zaangażowani i robią to
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz zajęć na godzinę wychowawczą, etykę, filozofię: „Z...

Scenariusz składa się z 5 aktywności, które nawiązują - bezpośrednio lub pośrednio - do animacji filmowej "Z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Gra o samorządności uczniowskiej

Scenariusz gry na temat samorządności uczniowskiej i zaangażowania w życie szkoły.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak brzmiałaby historia świata, gdyby mogła opowiedzieć ją...

Film jest częścią wystawy "Jak brzmiałaby historia świata, gdyby mogła opowiedzieć ją woda?", która pokazuje, że woda
Zobacz
Publikacja

Młody Obywatel. Uczniowskie projekty na rzecz społeczności lokalnej.

Przewodnik dla nauczycieli i nauczycielek jak krok po kroku realizować projekt uczniowski na rzecz społeczności lokalnej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Moduł 7 kursu ,,Młodzi Przedsiębiorczy” dla nauczycieli

7 moduł kursu Młodzi Przedsiębiorczy dotyczący tego, jak podsumowywać działania projektowe
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Moduł 6 kursu ,,Młodzi Przedsiębiorczy” dla nauczycieli

6 moduł kursu Młodzi Przedsiębiorczy dotyczący tego, jak być przedsiębiorczym i działać na rzecz innych.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY