c_id9

Jak radzić sobie z konfliktem w klasie?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 07.06.2022

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Nauczycielko, Nauczycielu, obejrzyj webinarium, które pozwoli Ci poczuć się pewniej w sytuacji konfliktu, a także wykorzystać go do poprawy klasowych relacji.
Podczas webinarium dowiesz się:
  • jak zareagować na konflikt,
  • jak poradzić sobie ze swoimi emocjami,
  • dlaczego podanie sobie ręki „ na zgodę” nie jest równoznaczne z zakończeniem konfliktu,
  • czy i co możesz zrobić, by go skutecznie rozwiązać.
Przykładami oraz łatwymi do zastosowania metodami podzielili się:
  • Bernadetta Białek – nauczycielka j. polskiego oraz WOS, oligofrenopedagog, pracująca SP nr 25 w Zabrzu; mentorka i autorka materiałów edukacyjnych w projektach Centrum Edukacji Obywatelskiej. Nominowana do Nagrody im. I. Sendlerowej „Za naprawianie świata”.
  • Maciej Wojdyna – pedagog i nauczyciel j. polskiego w liceum i technikum. Od ponad dekady zajmuje się edukacją i rozwojem osobistym dzieci, młodzieży i dorosłych. Absolwent Szkoły Dobrej Edukacji oraz Instytutu Tutoringu Szkolnego. Ukończył studium psychoterapii zorientowanej na proces w Instytucie Psychologii Procesu.
  • Dorota Whitten – wiceprezeska Fundacji Dom Pokoju, socjolożka i mediatorka, zajmuje się transformacją konfliktu w przestrzeni społecznej oraz edukacją szkolną, w tym zmianami postaw kadry pedagogicznej (budowanie otwartości i reorientacja na ucznia jako podmiot, a nie przedmiot praktyk). Od 2021 roku „pani od mediacji” w wielu wrocławskich szkołach.

Spotkanie poprowadził Michał Tragarz z Centrum Edukacji Obywatelskiej, trener i ekspert od kilkunastu lat pracujący z młodzieżą.

Webinarium zostało organizowane w ramach projektu „Włącz szkołę”. Projekt realizowany w partnerstwie z Fundacją Pole Dialogu z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego z Funduszy EOG.

Pobierz materiał

Projekt - relacje. Poradnik o procesie grupowym dla pracujących z młodzieżą

format: pdf

wielkość: 3,54 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Słuchamy, nie oceniamy: filmy i scenariusze do pracy...

Prezentacja materiałów filmowych oraz scenariuszy do edukacji emocjonalnej dla klas 7-8SP i szkół ponadpodstawowych.
Zobacz
Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Zrób to! Jakie działania podejmować, by świat był...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Pokaż to! Jak opowiadać o klimacie za pomocą...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Jak działa mózg nastolatka? Co robić, gdy młodzi zamykają się na rozmowę?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Czujesz potrzebę działania na rzecz zmiany dominujących narracji na temat globalnych wyzwań? Ta publikacja jest dla Ciebie!
Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY