Jak rozwijać w uczniach chęć i umiejętność samodzielnego uczenia się?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 07.06.2022

Grupa docelowa: Wychowawcy, Nauczyciele świetlicy, Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Umiejętność samodzielnego uczenia się to naprawdę podstawowy zasób potrzebny młodym ludziom zarówno w szkole, jak i poza nią. To, by uczniowie ją posiadali, to także marzenie niejednej nauczycielki i nauczyciela.

Mamy dla Was dobrą wiadomość. To marzenie może się spełnić! Zapraszamy do obejrzenia webinarium, na którym dowiecie się jak każda i każdy z Was może się do tego przyczynić.

Poświęcanie podczas lekcji czasu na rozwijanie kompetencji uczenia się przekłada się na większą samodzielność i chęć uczniów i uczennic do pracy. Te korzyści są kluczowe zarówno stacjonarnie, jak i w czasie nauki zdalnej.

Podczas spotkania przyjrzeliśmy się temu, co składa się na UMIEJĘTNOŚĆ uczenia się, czyli:

  • umiejętności organizacji własnej nauki (planowanie, rozkładanie w czasie i świadome wracanie),
  • dobieraniu odpowiednich do danej sytuacji metod uczenia się,
  • zdolności do adekwatnego oceniania własnej wiedzy,
  • formułowaniu celów uczenia się.

Pokazaliśmy także, czy i jak każdy nauczyciel i nauczycielka może rozbudzać w uczniach CHĘĆ do uczenia się. Rozmawialiśmy o nastawieniu na rozwój i o wytrwałości.

Nasze prelegentki, które na co dzień pracują w szkołach, z sukcesami rozwijają tę umiejętność uczenia się u swoich uczniów oraz czerpią z tego wiele korzyści!

Są to:

  • Wiesia Mitulska – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Słupi Wielkiej. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej w zakresie wprowadzania oceniania kształtującego. Chętnie dzieli się swoim doświadczeniem, prowadząc warsztaty dla nauczycieli.
  • Joanna Prokopowicz – nauczycielka matematyki w klasach I – III oraz IV – VIII w Niepublicznej Szkole Podstawowej Gaudeamus w Warszawie. Sprawuje nadzór metodyczny nad edukacją matematyczną w swojej szkole. Jest także liderką w Całościowym Rozwoju Szkoły, będącym częścią programu „Szkoła ucząca się” – wdraża ocenianie kształtujące i organizuje współpracę nauczycieli w tym zakresie.
  • Dorota Hołownia-Dudek – nauczycielka języka angielskiego w III Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Alfreda Lityńskiego w Suwałkach, mentorka w kursach Nauczycielskiej Akademii Internetowej, recenzentka programów nauczania, metodyczka, coach i trenerka.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Nadzór pedagogiczny sprzyjający współpracy i rozwojowi szkoły

Nadzór pedagogiczny, które wspiera rozwój szkoły, a nie jest chłodną procedurą.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Żywność a konflikty zbrojne”

Konflikty zbrojne zawsze negatywnie wpływają na produkcję żywności. W dzisiejszym zglobalizowanym świecie skutki konfliktów odczuwają nie tylko
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Niezależność czy zależność energetyczna?”

Dostęp do taniej energii jest kluczową kwestią w rozwoju gospodarki. Większość państw europejskich opiera swoją energię na
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Prawo humanitarne w czasie wojny?”

Konflikty zbrojne na przestrzeni wieków zawsze wiązały się z cierpieniem ludności cywilnej. Po zakończeniu II wojny światowej
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Co Europa może zyskać dzięki migracjom?”

W wyniku zbrojnej agresji Rosji na Ukrainę doświadczamy zjawiska migracji na skalę niespotykaną w Polsce od połowy
Zobacz
Film lub webinarium

Przygotowanie lekcji, gdy w klasie są uczniowie, którzy...

Uczniowie i uczennice, którzy uczą się w zrozumiałym dla siebie języku, są bardziej zaangażowani i robią to
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz zajęć na godzinę wychowawczą, etykę, filozofię: „Z...

Scenariusz składa się z 5 aktywności, które nawiązują - bezpośrednio lub pośrednio - do animacji filmowej "Z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Gra o samorządności uczniowskiej

Scenariusz gry na temat samorządności uczniowskiej i zaangażowania w życie szkoły.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak brzmiałaby historia świata, gdyby mogła opowiedzieć ją...

Film jest częścią wystawy "Jak brzmiałaby historia świata, gdyby mogła opowiedzieć ją woda?", która pokazuje, że woda
Zobacz
Publikacja

Młody Obywatel. Uczniowskie projekty na rzecz społeczności lokalnej.

Przewodnik dla nauczycieli i nauczycielek jak krok po kroku realizować projekt uczniowski na rzecz społeczności lokalnej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Moduł 7 kursu ,,Młodzi Przedsiębiorczy” dla nauczycieli

7 moduł kursu Młodzi Przedsiębiorczy dotyczący tego, jak podsumowywać działania projektowe
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Moduł 6 kursu ,,Młodzi Przedsiębiorczy” dla nauczycieli

6 moduł kursu Młodzi Przedsiębiorczy dotyczący tego, jak być przedsiębiorczym i działać na rzecz innych.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY