8 potrzeb – jak przygotować się do rozmowy w klasie o uchodźstwie i migracjach?

Informacje o materiale

Data dodania: 19.10.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze

Artykuł

Uczniowie i uczennice zadają różne pytania związane z migracjami: o uchodźców na granicy, o to, dlaczego kolega lub koleżanka z klasy wyjechali z rodzicami albo kim są ludzie, którzy zostali ich sąsiadami i mówią w innym języku. To w porządku, jeśli nie wiesz, jak odpowiedzieć. Nie tylko uczniowie i uczennice potrzebują wsparcia, żeby zrozumieć aktualne wydarzenia i poradzić sobie z emocjami, które wzbudzają. Szczególnego wsparcia i przygotowania potrzebują nauczyciele i nauczycielki, których zadaniem jest wspieranie młodych ludzi w zrozumieniu współczesnego świata. Dlatego zapraszamy Was do naszego przewodnika, w którym staramy się odpowiedzieć znajdziecie odpowiedzi na Wasze potrzeby.

Jak to działa?
Wiemy, że nauczyciele i nauczycielki mają dużo pracy, zadań i odpowiedzialności. Dlatego w Centrum Edukacji Obywatelskiej wspieramy Was w Waszej pracy i w prowadzeniu rozmów na aktualne i ważne tematy w klasie, takie jak migracje i uchodźstwo. Pobierz plik „8 potrzeb – Jak przygotować się do rozmowy w klasie o uchodźstwie i migracjach?” i sprawdź, jakie są Twoje potrzeby, żeby przeprowadzić dobrą rozmowę na ten temat. Możesz skupić się na wybranej kwestii lub we własnym tempie i w najbardziej dogodnym dla siebie czasie zapoznać się z całym materiałem i wykorzystywać podpowiedzi na lekcjach ze swoją klasą. W każdym punkcie znajdziesz gotowe materiały edukacyjne – artykuły, filmy, scenariusze zajęć, karty pracy, z których możesz korzystać zgodnie z potrzebami swoimi oraz swoich uczniów i uczennic.

 

Pobierając ten materiał edukacyjny deklaruję zrealizowanie minimum dwóch zajęć z młodzieżą na temat migracji i współzależności globalnych.

Pobierz materiał

8 potrzeb – jak przygotować się do rozmowy w klasie o uchodźstwie i migracjach?

format: pdf

wielkość: 3,50 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Nadzór pedagogiczny sprzyjający współpracy i rozwojowi szkoły

Nadzór pedagogiczny, które wspiera rozwój szkoły, a nie jest chłodną procedurą.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Żywność a konflikty zbrojne”

Konflikty zbrojne zawsze negatywnie wpływają na produkcję żywności. W dzisiejszym zglobalizowanym świecie skutki konfliktów odczuwają nie tylko
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Niezależność czy zależność energetyczna?”

Dostęp do taniej energii jest kluczową kwestią w rozwoju gospodarki. Większość państw europejskich opiera swoją energię na
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Prawo humanitarne w czasie wojny?”

Konflikty zbrojne na przestrzeni wieków zawsze wiązały się z cierpieniem ludności cywilnej. Po zakończeniu II wojny światowej
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Co Europa może zyskać dzięki migracjom?”

W wyniku zbrojnej agresji Rosji na Ukrainę doświadczamy zjawiska migracji na skalę niespotykaną w Polsce od połowy
Zobacz
Film lub webinarium

Przygotowanie lekcji, gdy w klasie są uczniowie, którzy...

Uczniowie i uczennice, którzy uczą się w zrozumiałym dla siebie języku, są bardziej zaangażowani i robią to
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz zajęć na godzinę wychowawczą, etykę, filozofię: „Z...

Scenariusz składa się z 5 aktywności, które nawiązują - bezpośrednio lub pośrednio - do animacji filmowej "Z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Gra o samorządności uczniowskiej

Scenariusz gry na temat samorządności uczniowskiej i zaangażowania w życie szkoły.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak brzmiałaby historia świata, gdyby mogła opowiedzieć ją...

Film jest częścią wystawy "Jak brzmiałaby historia świata, gdyby mogła opowiedzieć ją woda?", która pokazuje, że woda
Zobacz
Publikacja

Młody Obywatel. Uczniowskie projekty na rzecz społeczności lokalnej.

Przewodnik dla nauczycieli i nauczycielek jak krok po kroku realizować projekt uczniowski na rzecz społeczności lokalnej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Moduł 7 kursu ,,Młodzi Przedsiębiorczy” dla nauczycieli

7 moduł kursu Młodzi Przedsiębiorczy dotyczący tego, jak podsumowywać działania projektowe
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Moduł 6 kursu ,,Młodzi Przedsiębiorczy” dla nauczycieli

6 moduł kursu Młodzi Przedsiębiorczy dotyczący tego, jak być przedsiębiorczym i działać na rzecz innych.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY