8 potrzeb – jak przygotować się do rozmowy w klasie o uchodźstwie i migracjach?

Informacje o materiale

Data dodania: 19.10.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze

Artykuł

Uczniowie i uczennice zadają różne pytania związane z migracjami: o uchodźców na granicy, o to, dlaczego kolega lub koleżanka z klasy wyjechali z rodzicami albo kim są ludzie, którzy zostali ich sąsiadami i mówią w innym języku. To w porządku, jeśli nie wiesz, jak odpowiedzieć. Nie tylko uczniowie i uczennice potrzebują wsparcia, żeby zrozumieć aktualne wydarzenia i poradzić sobie z emocjami, które wzbudzają. Szczególnego wsparcia i przygotowania potrzebują nauczyciele i nauczycielki, których zadaniem jest wspieranie młodych ludzi w zrozumieniu współczesnego świata. Dlatego zapraszamy Was do naszego przewodnika, w którym staramy się odpowiedzieć znajdziecie odpowiedzi na Wasze potrzeby.

Jak to działa?
Wiemy, że nauczyciele i nauczycielki mają dużo pracy, zadań i odpowiedzialności. Dlatego w Centrum Edukacji Obywatelskiej wspieramy Was w Waszej pracy i w prowadzeniu rozmów na aktualne i ważne tematy w klasie, takie jak migracje i uchodźstwo. Pobierz plik „8 potrzeb – Jak przygotować się do rozmowy w klasie o uchodźstwie i migracjach?” i sprawdź, jakie są Twoje potrzeby, żeby przeprowadzić dobrą rozmowę na ten temat. Możesz skupić się na wybranej kwestii lub we własnym tempie i w najbardziej dogodnym dla siebie czasie zapoznać się z całym materiałem i wykorzystywać podpowiedzi na lekcjach ze swoją klasą. W każdym punkcie znajdziesz gotowe materiały edukacyjne – artykuły, filmy, scenariusze zajęć, karty pracy, z których możesz korzystać zgodnie z potrzebami swoimi oraz swoich uczniów i uczennic.

 

Pobierając ten materiał edukacyjny deklaruję zrealizowanie minimum dwóch zajęć z młodzieżą na temat migracji i współzależności globalnych.

Pobierz materiał

8 potrzeb – jak przygotować się do rozmowy w klasie o uchodźstwie i migracjach?

format: pdf

wielkość: 3,50 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Od buddy system do zaangażowania uczniów w szkolne...

Zobacz
Artykuł

Jak oceniać kompetencje językowe dzieci z doświadczeniem migracji?

Ocena kompetencji językowych dzieci z migracją w artykule eksplorującym proces nabywania języka polskiego. Wskazówki dla nauczycieli, narzędzia
Zobacz
Artykuł

Język komunikacji a język edukacji oraz specyfika uczenia...

Odkryj różnice między językiem komunikacji a edukacji w artykule o wsparciu dla uczniów z Ukrainy. Poznaj kluczowe
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wszystkie drogi prowadzą do lasu

Ćwiczenie pozwala lepiej poznać związki pomiędzy naszym stylem życia a kondycją lasu oraz procesem wytwarzania produktów z surowców
Zobacz
Film lub webinarium

Laptopy dla czwartoklasistów. Prawo, metodyka, edukacja cyfrowa

Program “laptopy dla czwartoklasistów” to wyzwanie dla nauczycieli związane z włączeniem sprzętu należącego do uczniów i uczennic
Zobacz
Publikacja

Publikacja „Od wyzwania do uznania” Edukacja włączająca –...

Zobacz
Film lub webinarium

WspólNoty – notatki twórcze o kulturze okolicy. Jak...

Webinar z inspiracjami do kreatywnych działań - z biblioteką jako centrum wsparcia i prezentacji efektów.
Zobacz
Film lub webinarium

Rytuały i drobiazgi rozwijające relacje w klasie

Rozmowa o budowaniu poczucia bezpieczeństwa, umiejętności współpracy i motywacji do nauki przez cały rok.
Zobacz
Publikacja

Katalog filmowy

Sprawdź, jakie filmy znajdziesz w naszych zasobach filmowych. 
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak rozmawiać o uchodźcach? Materiały metodyczne

Materiały metodyczne pomagające w podejmowaniu tematyki migracji i uchodźstwa.
Zobacz
Film lub webinarium

Język równościowy. Włączający czy wykluczający?

Panel dyskusyjny o włączającym i wykluczającym potencjale języka inkluzywnego.
Zobacz
Film lub webinarium

Ocenianie a przepisy prawa. Co warto wiedzieć?

Co mówią przepisy prawa o ocenianiu w szkole.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY