Warning: Undefined variable $post_slug in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/inc/filter-functions.php on line 772

Warning: Undefined array key 0 in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/inc/filter-functions.php on line 774
c_id9

Kompetencje globalne i ekologiczne

INFOGRAFIKA

Informacje o materiale

Autor/-ka: Olga Khabibulina

Data dodania: 20.02.2023

Grupa docelowa: Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze, Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele świetlicy, Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy

Opis materiału

Kompetencje globalne i ekologiczne służą połączeniu wiedzy, umiejętności oraz postaw i wartości. Ich rozwój jest niezbędny młodzieży do funkcjonowania na dalszych etapach życia społecznego i osobistego. Przygotowanie w tym kierunku na etapie szkoły umożliwia kształtowanie u młodych osób otwartości na odmienność, odpowiedzialności za siebie i swoje społeczności oraz poczucia wpływu na rzeczywistość, dzięki którym będą w stanie bezpośrednio się włączyć w działania aktywistyczne i stawić czoło globalnym wyzwaniom

Praca z uczniami i uczennicami nad zagadnieniami edukacji globalnej i ekologicznej na zajęciach przedmiotowych, na godzinach wychowawczych i zajęciach pozalekcyjnych pozwala na głębszą refleksję nad indywidualnymi i społecznymi wartościami i postawami oraz rozwija umiejętności niezbędne zarówno do inicjowania samodzielnych działań, jak i do pracy w mniejszych i większych zespołach. Dzięki kształtowaniu kompetencji globalnych i ekologicznych uczniowie i uczennice będą coraz lepiej rozumieć i analizować świat współzależności i procesów wpływających na społeczności lokalne i globalne, a w przyszłości wykorzystają zdobytą wiedzę przy podejmowaniu świadomych decyzji, na przykład wyborów konsumenckich promujących odpowiedzialną konsumpcję.

<

Pobierz materiał

Składowe kompetencji globalnych i ekologicznych

format: pdf

wielkość: 2,56 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Film lub webinarium

Porusz przestrzeń. Interwencje artystyczne młodzieży

Zobacz
Publikacja

Poradnik dla opiekuna samorządu uczniowskiego

Praktyczny przewodnik został stworzony, aby wspierać nauczycieli, dyrektorów i wszystkich zainteresowanych w rozwijaniu demokratycznych, zaangażowanych i skutecznych
Zobacz
Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY