Scenariusz lekcji na podstawie książek z serii Minecraft. Język angielski. Megazadania.

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 08.05.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Nauczyciele świetlicy

Opis materiału

Scenariusz lekcji na podstawie książek z serii Minecraft. Język angielski. Megazadania.

Seria książek MINECRAFT. Język angielski. Megazadania, (wyd. HarperCollins Polska), to cykl zeszytów z zadaniami dla dzieci w wieku od 7, 8, 9 lat , wykorzystujące grę Minecraft jako podstawę do ćwiczenia pisowni i wymowy, słownictwa, gramatyki, interpunkcji a także komponowania wypowiedzi i kreatywnego pisania. Seria konsultowana z metodykiem nauczania.

Scenariusz lekcji 2×45 min. z materiałem rozdanym jako praca własna w domu przed zajęciami.

Obszar nauczania:
Szkoła podstawowa, klasy 1-2

Treści nauczania zgodne z podstawą programową:

• Określanie położenia przedmiotów oraz osób w terenie, orientacja w terenie
• Tworzenie krótkich, prostych, spójnych i logicznych wypowiedzi ustnych na podstawie obrazów
oraz tekstu
• Opisywanie położenia ludzi, zwierząt i przedmiotów
• Reagowanie ustnie w typowych sytuacjach
• Uzyskiwanie i przekazywanie informacji, instruowanie innych
Czytanie i rozumienie prostego tekstu
• Przekazywanie informacji uzyskanych z tekstu w języku angielskim oraz z materiałów wizualnych, obrazów i filmów
• Dokonywanie samooceny i wykorzystywanie techniki samodzielnej pracy nad językiem, prowadzenie notatek, stosowanie mnemotechnik
Współdziałanie w grupie
• Stosowanie strategii komunikacyjnych (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy)

Cele:
Uczniowie / Uczennice:
• Będą współpracować w parach i grupach
• Będą czytać, słuchać i mówić w języku angielskim
• Będą ćwiczyć i utrwalać wprowadzane słownictwo poprzez gry i zabawy
• Będą dokonywać analizy własnych umiejętności
• Nauczą się określać położenie przedmiotów w przestrzeni, używając przyimków miejsca z wykorzystaniem materiałów pomocniczych
• Poznają słownictwo z gry Minecraft i będą potrafili użyć go spontanicznie w zdaniach
• Utrwalą pytanie Where is….? oraz konstrukcję I’ve got

 

O autorce:
Mama dwójki dzieci, 7-letniego Brunona i 4-letniej Gai, które są najbardziej wymagającymi nauczycielami życia oraz ogromną skarbnicą inspiracji metodycznych i treningu cierpliwości. Jest nauczycielką angielskiego z powołaniem i prawie 20-letnim doświadczeniem w uczeniu, ale także tłumaczką, psycholożką, i instruktorką narciarstwa. Podąża za potrzebami i możliwościami ucznia zarówno w klasie, jak i na stoku narciarskim. Podczas swoich lekcji stawia przede wszystkim na komunikację między uczniami, ćwiczenie mówienia i aktywnego słuchania.

Pobierz materiał

Scenariusz lekcji na podstawie książek z serii Minecraft. Język angielski. Megazadania.

format: pdf

wielkość: 6,04 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Podręcznik – od nudy do super narzędzia

Jak pracować z podręcznikiem w ciekawy i przystępny sposób. Poznaj proste metody.
Zobacz
Artykuł

Organizacja procesu dydaktycznego w oddziale przygotowawczym

Przed utworzeniem oddziału przygotowawczego (OP) należy przeprowadzić diagnozę potrzeb uczniów i analizę zasobów/kompetencji kadry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak dobrze komunikować się ze sobą i innymi

Scenariusz zajęć na godzinie wychowawczej skupia się na tym, jak komunikować się z sobą i innymi z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak wypełnię mój słoik? Rozmawiamy o dbaniu o...

Zajęcia dla nastolatek i nastolatków, które mają na celu zwrócenie uwagi na konieczność zadbania o swoje potrzeby.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Debata oksfordzka: człowiek wobec zmian klimatycznych i ekologicznych

Podczas zajęć uczniowie i uczennice uczą się podchodzić krytycznie do narracji na temat relacji człowieka z przyrodą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Mit jako pozytywna narracja na przykładzie relacji człowieka...

W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zapoznają się z greckim mitem o stworzeniu świata, a następnie napiszą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbam o siebie w zgodzie z zegarem biologicznym

Ćwiczenie na temat zegara biologicznego, który dostosowuje procesy fizjologiczne organizmu do poszczególnych faz dnia i nocy.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak korzystać z mocy AI? Inspiracje i trendy...

Poznaj nieznane moce AI! Odkryj nowe, inspirujące sposoby na wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia cyfrowych opowieści, interaktywnych
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Formy ochrony przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą formom ochrony przyrody w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów Natura 2000.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak stworzyć przestrzeń, w której dobrze się uczy?

Przyjazna i komfortowa przestrzeń szkolna sprzyja zdobywaniu wiedzy i wzmacnia współpracę.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY