Artykuł
Poniżej zebraliśmy dla Państwa scenariusze zajęć, które dotyczą tematów związanych ze zmianą klimatu. Powstały z myślą o wykorzystaniu na różnych przedmiotach i tak by można je było realizować na każdym etapie edukacji. Zachęcamy do bliższego przyjrzenia się naszym propozycjom i korzystania z nich na prowadzonych przez Państwa lekcjach.
Tytuł scenariusza | Przedmiot | Poziom edukacyjny |
Poszukiwanie pomysłów na biznes |
Przedmioty zawodowe, inne | Szkoła ponadpodstawowa |
Nasz klient i jego potrzeby | Przedmioty zawodowe, inne | Szkoła ponadpodstawowa |
Skuteczne planowanie sprzedaży | Przedmioty zawodowe, inne | Szkoła ponadpodstawowa |
Planowanie kosztów otwarcia i prowadzenia przedsiębiorstwa | Przedmioty zawodowe, inne | Szkoła ponadpodstawowa |
Czy mój ślad węglowy wygląda jak ślad Godzilli? | Biologia, chemia, geografia, matematyka, wiedza o społeczeństwie | Szkoła ponadpodstawowa |
Zmiana klimatu – Jakie niesie konsekwencje i jak można jej przeciwdziałać |
Biologia |
Szkoła podstawowa |
Ekologiczny, ekonomiczny, wydajny | Biologia, chemia, fizyka | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Gaz ziemny na Twoim podwórku | Biologia, chemia, fizyka, wiedza o społeczeństwie | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Dużo, więcej… ile? | Biologia | Klasy 4-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Globalna zmiana klimatu i jej następstwa | Biologia | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Na tropie fitoplanktonu | Biologia | Klasy 4-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Paliwa z roślin | Biologia, chemia | Klasy 4-6 szkoły podstawowej |
Drzewo klimatyczne | Biologia | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Zmiany klimatu a migracje ludzi | Biologia, geografia | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Energia dla klimatu – Po co szukać nowych sposobów wytwarzania energii? | Chemia | Szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa |
Planeta ciepło-zimno | Fizyka | Klasy 4-8 szkoły podstawowej |
Zmiany klimatu – o co chodzi? | Fizyka | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła Ponadpodstawowa |
Gra z klimatem | Geografia, wiedza o społeczeństwie | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Wpływ zmiany klimatu na występowanie zjawisk ekstremalnych w Ameryce Północnej | Geografia | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
Czy odczuwasz skutki rewolucji przemysłowej? | Historia | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
Znikające wyspy. Obliczanie proporcji i rozwiązywanie zadań tekstowych | Matematyka | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
Theewaterskloof – znikające jezioro | Matematyka | Klasy 4-6 szkoły podstawowej |
Jak wyglądałby świat, gdyby Amazonia zniknęła z mapy? | Matematyka | Klasy 4-6 szkoły podstawowej |
Jak zmiana klimatu wpływa na sposoby odżywania się organizmów? | Przyroda | Klasy 4-6 szkoły podstawowej |
Ekologiczny, ekonomiczny, wydajny |
Przyroda, wiedza o społeczeństwie | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Sam wprowadzaj zmiany, na których Ci zależy | Wiedza o społeczeństwie | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Ekologia głęboka jako globalna idea walki z dewastacją planety | Etyka | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
„A Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre” | Religia | Klasy 4-6 szkoły podstawowej |
Nasze miejsce na Ziemi | Religia | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
„Przez miliony lat to natura kształtowała klimat Ziemi. Jednak później coś się zmieniło…”. Tworzymy opowiadanie | Język polski | Klasy 4-6 szkoły podstawowej |
Co ma klimat do czekolady? Dyktando: nazwy własne i interpunkcja | Język polski | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Czy dobra komunikacja interpersonalna może wpłynąć pozytywnie na klimat? | Edukacja dla bezpieczeństwa, godzina wychowawcza | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
Czy nasza szkoła może być neutralna klimatycznie? Zadanie dla klas VII-VIII | Biologia, godzina wychowawcza, język polski, matematyka, geografia | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
Czy nasza szkoła może być neutralna klimatycznie? Zadanie dla klas IV-VI | Biologia, godzina wychowawcza, język polski, matematyka, geograf | Klasy 4-6 szkoły podstawowej |
Podejmij wyzwanie i zostań Mistrzem Klimatu! | Edukacja wczesnoszkolna | Klasy 1-3 szkoły podstawowej |
Klimatyczny manifest pokolenia Z | Język polski | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
Jak robić notatki wizualne? | Godzina wychowawcza | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Bunt młodego pokolenia | Język polski | Szkoła ponadpodstawowa |
Analizuję, szukam rozwiązań, działam | Wiedza o społeczeństwie | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Z wyobraźnią o zmianie klimatu | Biologia, godzina wychowawcza | Szkoła ponadpodstawowa |
Mam wpływ na zmianę klimatu | Geografia | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
Jakie skutki powoduje zmiana klimatu? | Geografia | Szkoła ponadpodstawowa |
Wpływ dwutlenku węgla na zmianę klimatu | Chemia | Klasy 7-8 szkoły podstawowej, szkoła ponadpodstawowa |
Świadomie działamy na rzecz klimatu | Godzina wychowawcza | Szkoła ponadpodstawowa |
Mieszkanie efektywne energetycznie | Wiedza o społeczeństwie, godzina wychowawcza | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
EnergeTYcznie dobre nawyki | Biologia, godzina wychowawcza | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
Klimatyczna etykieta energetyczna | Biologia, geografia, godzina wychowawcza, wiedza o społeczeństwie | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
The future of the world is in your hands! |
Język angielski | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
Food waste prevention at our homes |
Język angielski | Klasy 7-8 szkoły podstawowej |
Prąd w Twoim gniazdku a zmiana klimatu
|
Fizyka | Klasa 8 szkoły podstawowej |