c_id9

Świat bez płci? Czyli role i stereotypy płciowe

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 27.01.2022

Grupa docelowa: Wychowawcy, Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Scenariusz podejmujący tematykę umowności ról i stereotypów płciowych poprzez analizę powieści science fiction Lewa ręka ciemności Ursuli K. Le Guin. W trakcie zajęć uczniowie i uczennice mają szansę porozmawiać na temat stereotypów opartych na płci, skąd się biorą i jak często z nich korzystamy. Warsztat porusza wyobraźnię i zaprasza do pomyślenia o świecie, w którym te stereotypy nie funkcjonują. Scenariusz jest częścią zestawu materiałów edukacyjnych powstałego w ramach projektu „Równe/Różne. Wspieranie równości płci w szkołach”.

Pobierz materiał

Świat bez płci? Czyli role i stereotypy płciowe

format: pdf

wielkość: 648,56 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Za dużo, za głośno, za szybko.

Zbyt głośno, zbyt dużo bodźców, zbyt szybko – to codzienność, która może skutecznie zaburzyć proces przyswajania wiedzy
Zobacz
Artykuł

Akademia szkolnego wolontariatu: wybierz temat dla siebie!

Opiekujesz się kołem wolontariatu w swojej szkole? Sprawdź, jak możesz rozwijać swoich uczniów i zamów nagrania ze
Zobacz
Publikacja

„28 sposobów na lekcję”

28 najczęściej stosowanych i uniwersalnych sposobów, które ułatwiają planowanie i prowadzenie zajęć.
Zobacz
Publikacja

Aktywność obywatelska młodych kobiet na rzecz globalnych wyzwań,...

Zapoznaj się z raportem dotyczącym aktywności obywatelskiej młodych kobiet
Zobacz
Film lub webinarium

Słuchamy, nie oceniamy: filmy i scenariusze do pracy...

Prezentacja materiałów filmowych oraz scenariuszy do edukacji emocjonalnej dla klas 7-8SP i szkół ponadpodstawowych.
Zobacz
Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Zrób to! Jakie działania podejmować, by świat był...

Podzielimy się inspiracjami z obszaru edukacji globalnej i ekologicznej, które wdrożyli w życie młodzi ludzie w całej
Zobacz
Film lub webinarium

Pokaż to! Jak opowiadać o klimacie za pomocą...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Jak działa mózg nastolatka? Co robić, gdy młodzi zamykają się na rozmowę?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY