Opis materiału
Zadanie najlepiej zrealizować we współpracy międzyprzedmiotowej, przeprowadzając wszystkie aktywności, dając młodzieży możliwość poszukiwania odpowiedzi w ramach różnych przedmiotów. Można wykonać pojedyncze aktywności (2–4), o ile zrealizuje się wprowadzenie do zadania i podsumowanie.
Zadanie należy rozpocząć od aktywności 1 (wprowadzającej), a najlepszym jego podsumowaniem jest realizacja aktywności 5 (godzina wychowawcza). Przed rozpoczęciem realizacji zadania zachęcamy do zapoznania się z tematyką wszystkich
aktywności, zaplanowania pracy i możliwej współpracy międzyprzedmiotowej. Cele zadania w języku ucznia/uczennicy
– dowiem się, jak produkcja energii wpływa na środowisko naturalne,
– dowiem się, dlaczego należy zmienić obecny sposób produkcji i wykorzystania energii,
– dowiem się, jakie są korzyści i wyzwania związane z produkcją czystej energii, na przykładzie energii słonecznej, wodnej i wytwarzanej z wiatru,
– dowiem się, jakie plany dotyczące czystej energii prezentuje Europejski Zielony Ład.
Kryteria sukcesu w języku ucznia/uczennicy:
– wyjaśniam wpływ produkcji energii z nieodnawialnych źródeł na środowisko i człowieka,
– wymieniam zalety i możliwości pozyskiwania energii ze słońca, wiatru i wody,
– obliczam wysokość zużycia energii w gospodarstwie domowym oraz jego koszt,
– wymieniam cechy energii przyszłości korzystnej dla środowiska i ludzi,
– wyjaśniam, czym jest efektywność energetyczna i dlaczego jest ważna,
– wyjaśniam, jaki jest cel strategii Europejski Zielony Ład dotyczący czystej energii.