Jestem solidarny, jestem solidarna

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 21.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Scenariusz przeznaczony na lekcje etyki dla klas VII-VIII szkoły podstawowej. Dzięki ćwiczeniu uczniowie i uczennice poznają Cele Zrównoważonego Rozwoju, zastanawiają się, czym jest zrównoważony rozwój. Młodzież pracuje w grupach trzy-, czteroosobowych, próbując zastosować w praktyce ideę solidarności społecznej oraz opracować własne pomysły na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Scenariusz opiera się na metodzie pracy z wykorzystaniem klocków, która sprawdza się przy wyjaśnianiu podstawowych pojęć, analizowaniu procesów, a nawet interpretacji zjawisk lub form literackich.

Pobierz materiał

Jestem solidarny, jestem solidarna

format: pdf

wielkość: 1,05 MB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak stworzyć przestrzeń, w której dobrze się uczy?

Przyjazna i komfortowa przestrzeń szkolna sprzyja zdobywaniu wiedzy i wzmacnia współpracę.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak wzmocnić relacje na zakończenie roku szkolnego

Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć bezpieczną atmosferę w szkole?

Zobacz
Publikacja

Świętuj, żeby zrozumieć

Zobacz
Film lub webinarium

„Jak tworzyć skuteczne zasady antydyskryminacyjne w szkole”

Zobacz
Publikacja

Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o...

Publikacja powstała z myślą o uczniach i uczennicach
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozpoznawać i reagować na dyskryminację w klasie?

Zobacz
Film lub webinarium

Inspiracje do działań społecznych w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Szkoła bez telefonów – tak czy nie?

Może zamiast winić technologię, warto spróbować zrozumieć młode pokolenie, które przecież nie zna świata bez internetu.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak uczyć, by obniżać stres uczniów przed egzaminem?

Sprawdzaniu wiedzy towarzyszą emocje oraz stres. Z jakich metod korzystać na co dzień, by przekuwać je w
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY