Festiwal internetowy dla młodzieży (z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych) to przestrzeń na to, by dowiedzieć się więcej o globalnych wyzwaniach i włączyć się w działanie na rzecz Planety.
Podczas tegorocznego Tygodnia Edukacji Globalnej, między 18 a 20 listopada, zapraszamy na:
grę, w ramach której młodzież (równolegle z innymi grupami z całej Polski) realizuje w szkole opracowane przez nas zadania z zakresu edukacji globalnej;
otwarte 45-minutowe webinaria o tematyce pogłębiającej rozumienie globalnych zjawisk.
Gra i webinaria odbywać się będą w godzinach pracy szkoły. Opiekun lub opiekunka młodzieży może zgłosić do udziału w Festiwalu maksymalnie dwa zespoły uczniowskie, składające się z 5-10 osób .
Efektami swojej pracy młodzież będzie się dzielić na Padlecie. Padlet jest przestrzenią online, w której zespoły będą miały również możliwość podejrzeć, jak pracują inne grupy. Dlatego ważne, by zapewnić młodzieży miejsce z dostępem do internetu, w którym będzie mogła pracować.
Zapisy trwają do 12 listopada.
Webinarium: „Jak sztuczna inteligencja wpływa na nasz świat?”
18 listopada (wtorek), godzina 09:00-09:45
Webinar będzie poświęcony tematowi świadomego korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji. Omówione zostaną jej ograniczenia, takie jak skłonność do halucynacji (generowania nieprawdziwych informacji), potencjał do wzmacniania stereotypów oraz wpływ na zdrowie psychiczne użytkowników. Uczestnicy webinaru poznają też zagrożenia związane z AI, takie jak deep fake’i, dezinformacja i naruszenia prywatności. Prowadzący wskażą również przykłady praktycznych działań, które mogą pomóc uczestnikom korzystać z AI w bezpieczny sposób.
Partnerem webinaru jest PwC Polska.
Emilia Zalewska-Czajczyńska jest Starszym Konsultantem w Zespole Technology Risk w PwC, gdzie specjalizuje się w projektach dotyczących zarządzania sztuczną inteligencją, zgodnością regulacyjną i ryzykiem. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy na styku prawa, technologii i strategii, w tym w obszarze etycznego i bezpiecznego wykorzystywania AI oraz działań edukacyjnych na rzecz podnoszenia kompetencji cyfrowych młodych ludzi.
Marta Król jest Starszym Konsultantem w zespole Financial Services Consulting w PwC, gdzie specjalizuje się w projektach dotyczących zarządzania danymi, sztucznej inteligencji oraz transformacji cyfrowych w sektorze finansowym i bankowym. W obszarze edukacji posiada doświadczenie zdobyte w globalnej organizacji AIESEC, gdzie angażowała się w projekty zrównoważonego rozwoju w obszarze edukacji, a także w pracy z dziećmi w ramach wolontariatu nauczania.
Webinarium: „Działanie daje nadzieję. Co możesz robić, aby budować lepszy świat?”
18 listopada (wtorek), godzina 10:15-11:00
Codziennie wiele osób w różnych zakątkach globu działa, aby uczynić świat bardziej sprawiedliwym i zrównoważonym. Podczas tego spotkania pokażemy inspirujące przykłady takich działań w różnych tematach i zaprosimy do podążania ich śladem. Globalne wyzwania sprawiają, że potrzebujemy aktywności każdego i każdej z nas. A ona może być bardzo różna: od rozmów z bliskimi osobami i zmiany w swoim trybie życia, poprzez działania online oraz edukacyjne, aż do wywierania nacisku na decydentów, aby zmienili sprawy systemowo. To spotkanie tchnie w was nadzieję, że lepszy świat jest możliwy i wiele osób działa już na jego rzecz. Mamy nadzieję, że da wam także energię i pomysły do działania.
Łukasz Bartosik jest certyfikowanym trenerem sTOP, od kilkunastu lat działającym w obszarze edukacji globalnej. Obecnie współpracuje m.in. z Grupą Zagranica, gdzie koordynuje tegoroczne obchody Tygodnia Edukacji Globalnej w Polsce i prowadzi „Profil Globalny” na Instagramie. Jest autorem wielu materiałów edukacyjnych z tego obszaru, m.in. gier, wystaw, publikacji merytorycznych, programów szkoleń oraz filmów i animacji.
Projekt Global Districts jest współfinansowany przez program DEAR Unii Europejskiej i realizowany przez: ACRA, WeWorld, Suedwind, Finep Academy, ActionAid Hellas, Anthropolis, Center for Citizenship Education, People in Peril, ABD, Agenda21.
Wydarzenie jest realizowane w ramach projektu „Wzór na przyszłość: dla klimatu i bioróżnorodności” finansowanego ze środków Ministra Edukacji Narodowej.
Działanie dofinansowane przez Unię Europejską i współfinansowane ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.Polityka prywatności
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.