Festiwal internetowy dla młodzieży (z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych) to przestrzeń na to, by dowiedzieć się więcej o globalnych wyzwaniach i włączyć się w działanie na rzecz Planety.
Podczas tegorocznego Tygodnia Edukacji Globalnej, między 18 a 22 listopada, zapraszamy na:
grę, w ramach której młodzież (równolegle z innymi grupami z całej Polski) realizuje w szkole opracowane przez nas zadania z zakresu edukacji globalnej;
otwarte 45-minutowe webinaria o tematyce pogłębiającej rozumienie globalnych zjawisk.
Gra i webinaria odbywać się będą w godzinach pracy szkoły. Opiekun lub opiekunka młodzieży może zgłosić do udziału w Festiwalu maksymalnie dwa zespoły uczniowskie, składające się z 5-10 osób .
Efektami swojej pracy młodzież będzie się dzielić na Padlecie. Padlet jest przestrzenią online, w której zespoły będą miały również możliwość podejrzeć, jak pracują inne grupy. Dlatego ważne, by zapewnić młodzieży miejsce z dostępem do internetu, w którym będzie mogła pracować.
Przed Festiwalem, we wtorek 12 listopada o godz. 17:00, odbędzie się webinarium wprowadzające, podczas którego szczegółowo opowiemy o Festiwalu, odpowiemy na wszystkie pytania i wyjaśnimy wątpliwości.
Webinarium: „Co mogę zrobić, żeby ratować klimat?”
19 listopada (wtorek), godzina 9:00-9:45
Podczas webinarium uczniowie i uczennice zapoznają się z najważniejszymi faktami o zmianie klimatu oraz poznają kluczowe pojęcia służące do jej opisu. Głównym tematem oraz celem webinarium będzie przyjrzenie się działaniom indywidualnym i systemowym. Uczniowie i uczennice odkryją skuteczne sposoby działania na rzecz walki ze zmianą klimatu na poziomie samych siebie, szkoły czy miasta. Ważnym elementem webinarium będzie też rozmowa o tym, dlaczego to młodzi ludzie mają szczególne prawo, żeby domagać się lepszej polityki klimatycznej.
Webinarium przeznaczone dla uczniów i uczennic od klasy VII.
Kacper Max Lubiewski – aktywista i edukator klimatyczny, związany z polskim i europejskim ruchem klimatycznym w Polsce; działał m.in. z Młodzieżowym Strajkiem Klimatycznym, Greenpeace, Kolektywem Wilczyce, By2020WeRiseUp czy 350.org. Pracował w Szkole w Chmurze jako nauczyciel edukacji klimatycznej.
Webinarium: „Dobre relacje i konflikty – co je łączy?”
19 listopada (wtorek), godzina 10:00-10:45
Relacje w klasie bywają bardzo różne. W stałej grupie uczniowie i uczennice spędzają czasem nawet 8 lat nauki szkolnej. Bywa, że zespół klasowy to ponad 30 osób. W tak licznym zespole młodzież uczy się, bawi, tworzy projekty, przyjaźni się i kłóci, obraża, przeprasza, godzi, milczy, unika, lubi lub nie różne osoby. Sytuacja jest dynamiczna. Dlaczego warto zadbać o dobre relacje w klasie? Jaki to ma wpływ na konflikty w grupie? W jaki sposób radzić sobie, gdy pojawia się niezrozumienie, nieporozumienie, kłótnia czy konflikt?
Webinarium przeznaczone dla uczniów i uczennic klas IV-V.
Prosimy o przygotowanie: 3 białych kartek A4, pisaków, kredek, cyrkla.
Olga Stobiecka-Rozmiarek –edukatorka młodzieży, trenerka umiejętności społecznych, edukacji międzykulturowej, trenerka uważności dzieci metodą Eline Snel. Tworzy i realizuje autorskie programy dla dzieci, młodzieży i dorosłych, które mają na celu rozwój osobisty i grupowy w tematach: komunikacja, dobre relacje, międzykulturowość, integracja społeczno-kulturowa, przeciwdziałanie dyskryminacji.
Webinarium: „Jak myśleć inaczej o ochronie rzek?”
19 listopada (wtorek), godzina 11:00-11:45
Zapraszamy młodzież szkolną na wyjątkowy webinar o kondycji naszych rzek, które zmagają się z poważnymi problemami z powodu zanieczyszczeń, nadmiernej eksploatacji i zmian klimatycznych. Dowiecie się, jak ekologiczne rozwiązania, takie jak renaturyzacja rzek i zrównoważone zarządzanie wodą, mogą przywrócić im zdrowie i zapewnić czystą wodę dla przyszłych pokoleń. Dołączcie do nas, aby razem odkryć, jak każdy z nas, wspierany przez szkoły i nauczycieli, może przyczynić się do ochrony naszych wód!
Webinarium przeznaczone dla uczniów i uczennic od klasy VI.
dr Alicja Pawelec-Olesińska – hydrobiolożka, kierowniczka Zespołu Ochrony Wód w WWF, członkini Państwowej Rady Ochrony Przyrody, współzałożycielka kolektywu „Nauka dla Przyrody”. Ekspertka m.in. Najwyższej Izby Kontroli w sprawie katastrofy na Odrze w 2022 r. Autorka licznych wystąpień i publikacji naukowych i popularnonaukowych o konieczności ochrony wód, współautorka „Białej Księgi Polskich Rzek”.
Działanie jest współfinansowane ze środków Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU) oraz w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.
Projekt Global Districts jest współfinansowany przez program DEAR Unii Europejskiej i realizowany przez: ACRA, WeWorld, Suedwind, Finep Academy, ActionAid Hellas, Anthropolis, Center for Citizenship Education, People in Peril, ABD, Agenda21.
Program „Szkoła ucząca się”, zainicjowany w 2000 roku, jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.Polityka prywatności
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.