10 porad Jak rozmawiać o uchodźcach (i wzajemnie się słuchać)?

Informacje o materiale

Data dodania: 05.10.2021

Grupa docelowa: Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Uczniowie, Nauczyciele przedmiotowi

Artykuł

Temat przyjęcia przez Polskę uchodźców i uchodźczyń z Syrii ujawnił, jak trudno o dobrą rozmowę. Zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy ich przyjęcia kierują swoje argumenty do osób, które myślą podobnie do nich. Często chodzi o zademonstrowanie własnych stanowisk i podkreślenie, jak bardzo różnią się one od tych „drugiej strony”. Zamiast szukać punktów wspólnych, uczestnicy dyskusji obrażają się nawzajem. Jak zatem rozmawiać, aby dyskusja zbliżała, a nie oddalała? Poznajcie 10 wskazówek Jak rozmawiać o uchodźcach (i wzajemnie się słuchać)?

  1. MÓWCIE DO WIĘKSZOŚCI, A NIE TYLKO DO PRZEKONANYCH
  2. SZANUJCIE OSOBY, Z KTÓRYMI ROZMAWIACIE I O KTÓRYCH MÓWICIE
  3. BĄDŹCIE UCZCIWI/UCZCIWE
  4. ZASTANAWIAJCIE SIĘ, SKĄD BIORĄ SIĘ WASZE PRZEKONANIA
  5. MÓWCIE O KONKRETNYCH ROZWIĄZANIACH
  6. NIE KONCENTRUJCIE SIĘ TYLKO NA FAKTACH
  7. PRZYZNAJCIE, ŻE MOGĄ ISTNIEĆ OBAWY DOTYCZĄCE MIGRACJI
  8. NIE GENERALIZUJCIE I NIE UŻYWAJCIE STEREOTYPÓW
  9. BĄDŹCIE UWAŻNI/UWAŻNE NA MOWĘ NIENAWIŚCI
  10. NIE TRAKTUJCIE WSZYSTKICH OSÓB, KTÓRE SIĘ Z WAMI NIE ZGADZAJĄ, JAK WROGÓW

 

 

Pobierz materiał

Publikacja 10 porad jak rozmawiać o uchodźcach

format: pdf

wielkość: 144,21 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak wzmacniać głos uczniów i uczennic w szkole?

Nagranie przeznaczone jest dla opiekunów i opiekunek samorządu uczniowskiego oraz nauczycieli i nauczycielek, dyrektorów i dyrektorek zainteresowanych
Zobacz
Film lub webinarium

Ocenianie – pytania i odpowiedzi

Ocenianie jest kluczem do tworzenia wartościowych doświadczeń uczniów i uczennic.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak zarządzać konfliktem w szkole?

Zobacz
Materiał graficzny

Plakaty Edukacji Globalnej

Plakaty mają upowszechniać praktyczne wykorzystanie edukacji globalnej na zajęciach z matematyki, języka polskiego i godzinie wychowawczej.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć szkołę przyjazną dla wszystkich

Polskie szkoły stały się wielokulturowe. Wskazują na to badania i raporty, a także codzienna praktyka dyrektorów i
Zobacz
Film lub webinarium

Pięć rozmów z młodzieżą o internecie i nowych...

Jak kształtować odpowiedzialne podejście i uczyć krytycznego myślenia w szybko zmieniającym się świecie.
Zobacz
Publikacja

„Szkoła pełna emocji” – modyfikacje scenariuszy uwzględniające specjalne...

„Szkoła pełna emocji - modyfikacje scenariuszy uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne” to appendix do publikacji „Szkoła pełna emocji”.
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje i samoregulacja w szkole – skuteczne strategie

Webinarium poświęcone podejściu Self-Reg dra Stuarta Shankera.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinar: Jak reagować na przemoc seksualną (w sieci)...

Zobacz
Artykuł

E-learning dla nauczycieli – klucz do rozwoju kompetencji...

Wymagania edukacyjne i społeczne wobec nauczycieli zmieniają się dynamicznie, a rozwijanie kompetencji zawodowych staje się priorytetem. Na
Zobacz
Publikacja

Przyjaciel na lata

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i zawiera informacje o przeprowadzeniu kampanii społecznej promującej uprzejmość
Zobacz
Publikacja

Łapki mocy

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i zawiera informacje o prowadzenia działań wolontaryjnych na rzecz
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY