Co oznacza prąd i energia przyszłości? Zadanie dla klas VII-VIII

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 27.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Zadanie najlepiej zrealizować we współpracy międzyprzedmiotowej, przeprowadzając wszystkie aktywności, dając młodzieży możliwość poszukiwania odpowiedzi w ramach różnych przedmiotów. Można wykonać pojedyncze aktywności (2–4), o ile zrealizuje się wprowadzenie do zadania i podsumowanie.
Zadanie należy rozpocząć od aktywności 1 (wprowadzającej), a najlepszym jego podsumowaniem jest realizacja aktywności 5 (godzina wychowawcza). Przed rozpoczęciem realizacji zadania zachęcamy do zapoznania się z tematyką wszystkich
aktywności, zaplanowania pracy i możliwej współpracy międzyprzedmiotowej. Cele zadania w języku ucznia/uczennicy
– dowiem się, jak produkcja energii wpływa na środowisko naturalne,
– dowiem się, dlaczego należy zmienić obecny sposób produkcji i wykorzystania energii,
– dowiem się, jakie są korzyści i wyzwania związane z produkcją czystej energii, na przykładzie energii słonecznej, wodnej i wytwarzanej z wiatru,
– dowiem się, jakie plany dotyczące czystej energii prezentuje Europejski Zielony Ład.

Kryteria sukcesu w języku ucznia/uczennicy:

– wyjaśniam wpływ produkcji energii z nieodnawialnych źródeł na środowisko i człowieka,
– wymieniam zalety i możliwości pozyskiwania energii ze słońca, wiatru i wody,
– obliczam wysokość zużycia energii w gospodarstwie domowym oraz jego koszt,
– wymieniam cechy energii przyszłości korzystnej dla środowiska i ludzi,
– wyjaśniam, czym jest efektywność energetyczna i dlaczego jest ważna,
– wyjaśniam, jaki jest cel strategii Europejski Zielony Ład dotyczący czystej energii.

Pobierz materiał

Co oznacza prąd i energia przyszłości? Zadanie dla klas VII-VIII

format: pdf

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Karta pracy 1: Europa i potencjał energii przyszłości

format: docx

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Karta pracy 2: Cena prądu

format: docx

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Karta pracy 3: Gromadzimy bibliografię

format: docx

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Materiał pomocniczy: Przebieg debaty

format: docx

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Materiał pomocniczy: Przygotowanie do debaty

format: docx

wielkość: 1,53 MB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

O podatkach prawie wszystko

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

II.5 „Po co nam NATO?” Scenariusz lekcji do...

Scenariusz lekcji do przedmiotu "Historia i teraźniejszość"; realizuje punkt II.5 podstawy programowej i przedstawia genezę oraz rolę
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

I.7 „Polak/Polka, czyli kto?” Scenariusz lekcji (lekcja pierwsza)...

Scenariusz lekcji do przedmiotu "Historia i teraźniejszość"; realizuje punkt I.7 podstawy programowej i omawia kwestie tożsamości narodowej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Jeden kraj, wiele języków. O wielojęzyczności i...

Ukraina to państwo wieloetniczne i wielojęzyczne. W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zastanowią się nad przyczynami takiego
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Ukraiński etnodizajn

Czy kultura ludowa może być atrakcyjna także dzisiaj? Jak najbardziej!
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Uwolnić Poly” – scenariusze lekcji do filmu

Pakiet dwóch scenariuszy zajęć, które wzmacniają umiejętność współpracy oraz podejmują temat relacji człowieka ze zwierzętami.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz Róża, kalina i kaczka, czyli kultura muzyczna...

Podczas zajęć poznamy kilkoro ważnych dla kultury ukraińskiej twórców i twórczyń oraz ich utwory.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak oszczędzać siły nauczycieli, by mogli skupić się...

Każdy dyrektor i każda dyrektorka mierzy się z nadmiarem procedur, dokumentów czy działań, które paraliżują ich pracę
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Prawo pracownika do dobrej atmosfery w pracy

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Publikacja

Metody oceniania, które sprawdzą się w klasach o...

W klasach o dużym zróżnicowaniu wiedzy i umiejętności uczniów problemy z ocenianiem zwykle się potęgują.
Zobacz
Film lub webinarium

Splątania

Czy wiesz, że płynie w Tobie rzeka? Człowiek składa się w znacznej mierze z wody. Woda nas
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY