Przekaż 1.5% podatku

Jak przyjmować w szkole nowych uczniów? 6 najważniejszych kroków

Informacje o materiale

Autor/-ka: Jędrzej Witkowski

Data dodania: 01.02.2023

Grupa docelowa: Dyrektorzy, Specjaliści w szkole

Artykuł

Materiał  skierowany jest do dyrektorów szkół, którzy mierzą się z nadal trwającym napływem uczniów z Ukrainy.

Dyrektorzy i dyrektorki polskich szkół podjęli wyzwanie związane z „migrowaniem” w systemie edukacji uczniów z Ukrainy. Uczniowie przychodzą i odchodzą, na ich miejsce pojawiają się nowi. Takie sytuacje wiążą się z podejmowaniem trudnych decyzji związanych z przypisaniem ucznia do klasy, czy włączaniem go w środowisko szkoły. Materiał zawiera najistotniejsze elementy związane z rekrutacją i adaptacją ucznia, opisane w syntetyczny sposób.

Tekst powstał w partnerstwie z Norwegian Refugee Council.

Pobierz materiał

Jak przyjmować w szkole nowych uczniów? 6 najważniejszych kroków

format: pdf

wielkość: 193,07 KB

Pobierz

Podobne materiały

Publikacja

Dlaczego czas przestać mówić o umiejętnościach XXI wieku?

Istnieje wiele rodzajów umiejętności, których zdobycia oczekujemy od młodych ludzi. Niektóre przydadzą im się w szkole i
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VII.3 Cyfrowa rzeczywistość generacji Z

Scenariusz lekcji do zagadnień VII.3 i VII.5 podstawy programowej przedmiotu HiT. Dotyczy wyzwań funkcjonowania w ramach cywilizacji
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VII.5 Cyfrowa rzeczywistość generacji Z

Scenariusz lekcji do zagadnień VII.3 i VII.5 podstawy programowej przedmiotu HiT. Dotyczy wyzwań funkcjonowania w ramach cywilizacji
Zobacz
Film lub webinarium

Przedmiot sporu. Jak prowadzić klasową dyskusję na trudne...

Trudne tematy, to takie które budzą dużo emocji – także między uczniami. Warto więc zająć się nimi
Zobacz
Artykuł

Czterej sojusznicy sensu szkoły

Sojusznikami budowania poczucia sensu szkoły są: Pani Autonomia, Pani Wiara, Pan Zainteresowanie i grupa zwana Relacje.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

III.13 Betlejm – nieoczywistość miasta narodzenia

Scenariusz lekcji realizuje zagadnienie II.11 i III.13 podstawy programowej HiT; dotyczy konfliktu izraelsko - palestyńskiego.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium Globalne wyzwanie, lokalne działanie

Zapraszamy do obejrzenia webinarium, podczas którego porozmawiamy o globalnych wyzwaniach środowiskowych i możliwościach lokalnych działań.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy „Bioróżnorodność warta zachodu”

Karta pracy pomoże w przeprowadzeniu obserwacji różnorodności biologicznej w okolicach waszej szkoły.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Zadra” – materiały edukacyjne do filmu

Pakiet materiałów edukacyjnych na zajęcia języka polskiego, godzinę wychowawczą oraz do realizacji projektu uczniowskiego.
Zobacz
Artykuł

Partycypacyjne przywództwo edukacyjne.

Potrzebujemy przywództwa, które zadba o proces, ale też będzie w stanie stworzyć warunki do odkrywania dobrych alternatyw
Zobacz
Film lub webinarium

Zobacz
Publikacja

Nowe spojrzenie na ocenianie w edukacji

W ocenianiu postępów potrzebujemy zmiany paradygmatu dotyczącego strategii i narzędzi, tak by sprawniej zbierały informacje o wszechstronnym
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY