Konflikt w radzie pedagogicznej. Co robić?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 08.04.2024

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Wbrew trwałemu przekonaniu konflikt nie zawsze jest zły. Stanowi za to naturalny element pracy zespołowej i może być motorem rozwoju oraz korzystnych zmian. Co zatem robić, gdy w radzie pedagogicznej pojawia się konflikt?

Podczas webinarium z cyklu Odporna szkoła dla dyrektora ekspertki przełożą wiedzę o konflikcie na praktykę pracy w szkole. Odpowiedziały na pytania:

  • Jak rozpoznawać sytuacje konfliktowe w radzie pedagogicznej i jak na nie reagować?
  • Jak pomagać w konstruktywnym rozwiązaniu konfliktu, by stał się okazją do rozwoju?
  • Jak pracować nad własnym nastawieniem do konfliktów, by dobrze radzić sobie w warunkach kryzysu? 
  • Kiedy poprosić o wsparcie profesjonalnego mediatora i jak efektywnie z nim współpracować?

Były z nami: mediatorka znająca specyfikę szkoły oraz doświadczone dyrektorki:
Barbara Kochanek – nauczycielka matematyki i dyrektorka I Liceum Ogólnokształcącego im. Rodu Leszczyńskich w Lesznie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Wspiera słuchaczy bieżącej edycji jako trenerka i jest facylitatorką grupy seminaryjnej.
Urszula Skrzypczak dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Piastowie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Prowadzi Szkołę Laboratorium w Klubie Szkół Uczących Się i Szkołę Praktyk dla Szkoły Edukacji. Razem z nauczycielami i nauczycielkami poszukuje i wprowadza nowe praktyki w zakresie edukacji i wychowania oraz strategie oceniania kształtującego.
Agnieszka Szczepanik trenerka kompetencji międzykulturowych, coach ICF, mediatorka, współautorka programu edukacji międzykulturowej, autorka programu i prowadząca warsztaty przygotowujące do pracy mentorów wolontariuszy międzynarodowych, koordynatorka projektów międzykulturowych realizowanych w szkołach. Pracuje w oparciu o coaching skoncentrowany na rozwiązaniach.
_________

Webinarium poprowadził Przemysław Kluge, ekspert edukacyjny Centrum Edukacji Obywatelskiej i koordynator cyklu Odporna szkoła dla dyrektora.
Inicjatywa finansowana przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy Norweskich i EOG w ramach Funduszu Współpracy Dwustronnej.
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest w ramach programu „Szkoła ucząca się”.
Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Wychowawca gotowy na (prawie) wszystko

Pojawienie się nowego ucznia zawsze zmienia klasę.
Zobacz
Film lub webinarium

Odkryj Moc Bibliotek. Przekuj zasoby w działania

Biblioteki mają supermoce! Ale jak je odkryć w zabieganej codzienności?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak włączyć rodziców w pracę z klasą

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Zmiana klimatu w narracjach medialnych – krytyczna analiza...

Scenariusz pozwala uczniom zapoznać się z pojęciem narracji oraz rozwinąć umiejętność krytycznej interpretacji źródeł medialnych.
Zobacz
Film lub webinarium

Podręcznik – od nudy do super narzędzia

Jak pracować z podręcznikiem w ciekawy i przystępny sposób. Poznaj proste metody.
Zobacz
Artykuł

Organizacja procesu dydaktycznego w oddziale przygotowawczym

Przed utworzeniem oddziału przygotowawczego (OP) należy przeprowadzić diagnozę potrzeb uczniów i analizę zasobów/kompetencji kadry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak dobrze komunikować się ze sobą i innymi

Scenariusz zajęć na godzinie wychowawczej skupia się na tym, jak komunikować się z sobą i innymi z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak wypełnię mój słoik? Rozmawiamy o dbaniu o...

Zajęcia dla nastolatek i nastolatków, które mają na celu zwrócenie uwagi na konieczność zadbania o swoje potrzeby.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Debata oksfordzka: człowiek wobec zmian klimatycznych i ekologicznych

Podczas zajęć uczniowie i uczennice uczą się podchodzić krytycznie do narracji na temat relacji człowieka z przyrodą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Mit jako pozytywna narracja na przykładzie relacji człowieka...

W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zapoznają się z greckim mitem o stworzeniu świata, a następnie napiszą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbam o siebie w zgodzie z zegarem biologicznym

Ćwiczenie na temat zegara biologicznego, który dostosowuje procesy fizjologiczne organizmu do poszczególnych faz dnia i nocy.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak korzystać z mocy AI? Inspiracje i trendy...

Poznaj nieznane moce AI! Odkryj nowe, inspirujące sposoby na wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia cyfrowych opowieści, interaktywnych
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY